Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Пристосування для вимірювання розвалу і сходження коліс автомобіля

Наша сеть партнеров Banwar

Людині приїхав на СТО, операції по налаштуванню розвалу і сходження, які з непроникним виглядом проробляє майстер, здаються шаманським ритуалом. Але виявляється їх можна виконати в звичайному гаражі, за допомогою пристосувань, які я опишу, а так само як їх виготовити. Але спочатку трохи розберемося для чого потрібні розвал і сходження.

Як відомо, передні колеса автомобіля встановлені не паралельно напрямку руху машини, а повернені на якийсь кут, а точніше два: кут розвалу і кут сходження Як відомо, передні колеса автомобіля встановлені не паралельно напрямку руху машини, а повернені на якийсь кут, а точніше два: кут розвалу і кут сходження. Якщо площини, в яких лежать колеса, сходяться перед автомобілем (див малюнок зліва) кут сходження вважається позитивним. Розвал ж прийнято вважати позитивним, коли ці площині сходяться під машиною (див. Малюнок справа).

Для чого потрібні ці кути? В першу чергу, щоб забезпечити рівномірний знос шин. Фахівці до цих пір не прийшли до єдиної думки про процеси, що виникають при коченні автомобільного колеса, і вплив на них кутів сходження і розвалу. Тому спробую викласти лише деякі міркування, не претендуючи на повноту висвітлення питання.

Сходження компенсує деформацію пружних елементів підвіски - пружин або ресор в процесі руху автомобіля, і змушує колесо приймати положення, в якому коефіцієнт тертя кочення найменший. Величина і кут сходження залежать від конструкції підвіски, типу рульового управління і приводу, і на різних автомобілях вони різні. Наприклад на багатьох передньопривідних автомобілях сходження коліс негативне. Сходження також забезпечує додаткову стабілізацію прямолінійного руху автомобіля. Розвал же встановлюють на допомогу сходження, щоб забезпечити найменший опір коченню, а так само для розвантаження внутрішнього підшипника маточини (на старих моделях).

Про те, що регулювання коліс порушена, може відчути по поведінці машини тільки дуже досвідчений водій, та й то при дуже великому відхиленні Про те, що регулювання коліс порушена, може відчути по поведінці машини тільки дуже досвідчений водій, та й то при дуже великому відхиленні. Зазвичай ми дивимося на протектор шин, він може не мало розповісти про те, чи правильно встановлені колеса. Неправильне їх положення викликає нерівномірний по ширини покришки знос, за характером якого можна визначити який власне кут порушений. Існують два основних типи нерівномірного зносу покришок (докладніше про це ще можна почитати тут ), Так звані пила і сходинки (див. Малюнок 4 і 3). Пила на зовнішній стороні колеса - це через надмірне позитивного сходження, а на внутрішній стороні покришки - негативного кута. Сходинки на внутрішній стороні покришки вказують на негативний розвал, а надмірний позитивний розвал досить рідкісне явище і він може виникнути тільки при невмілої регулюванню.

Якщо ваші побоювання підтвердилися і стан покришок говорить про неправильне встановлення коліс, то не поспішайте брати в руки пристосування і регулювати розвал і сходження. Зделать вами робота може і не дати позитивних результатів. Це буває якщо зношені підшипники ступиці коліс, кульові опори підвіски, сайлент-блоки, кульові шарніри рульових тяг, а так само якщо сильно деформовані ободи коліс. У перших трьох випадках спроби встановити необхідні значення кутів приречені на невдачу через люфтів в підвісці. Але ці три несправності можна легко визначити, похитуючи колесо, вивішене на домкраті, а ось зношені або потріскані сайлент-блоки визначаються візуальним оглядом.

Що стосується коліс, то якщо вони нерівні ( «квадратні») то покришка деформується, нерівномірно зношується і може мати такі відхилення від правильної форми, що будь-які виміри будуть неточні. До того ж «квадратні колеса» не піддаються балансуванню, і їх дисбаланс досить швидко знищить не тільки покришки, а й підшипники ступиці.

Тому раджу приступати до вимірювання і регулюванню не раніше, ніж замініть зношені і деформовані деталі описані вище, які впливають на установку коліс.

Почнемо з вимірювання розвалу і для цього вам знадобляться деякі пристосування Почнемо з вимірювання розвалу і для цього вам знадобляться деякі пристосування. Ними можуть бути схил, рівень або будівельний косинець, ну і лінійка. Схил - найменш точний і незручний в роботі прилад з перерахованих, так як заважають товщина самого схилу і його коливання. Рівень, особливо металевий, яким можна вимірювати не тільки горизонтальний, а й вертикальний ухил, в поєднанні з великим косинцем може дати нормальну точність до 15 хвилин. Дуже зручний кутник, об'єднаний з рівнем. Косинець прикладають до боковин покришки по центру колеса, і розвал визначають за шкалою, нанесеною на скло рівня (див. Рисунок 5). Відхилення регулюємо регулювальними шайбами ​​в підвісці або ексцентриковим болтом на підвісці як у ВАЗ2108 (див. Статтю підвіска ), І точне значення установки кута знаходимо в мануалі автомобіля, так як це значення у різних моделей різний.

Трохи складніше йде справа з контролем сходження і рекомендованих методів тут два Трохи складніше йде справа з контролем сходження і рекомендованих методів тут два. У першому випадку вимірюють різницю відстаней між передніми і задніми частинами коліс, і для цього необхідна спеціальна лінійка. Її можна зробити з рейки і штангенциркуля, і краще цифрового (див. Рисунок 6). Є й інший варіант, але він вимагає оглядової ями або естакади. Для вашого автомобіля, на якому сходження вже встановлено, виготовте планку, перетином приблизно 30х30 мм і довжиною, що точно відповідає відстані між внутрішніми поверхнями шин в передній їх частині (для машин з негативним сходженням планку вирізаємо відповідно відстані внутрішніх поверхонь шин в задній їх частини). Якщо потрібно перевірити, чи не змінилася їх регулювання, вставляємо планку між задніми частинами шин. Сходження дорівнює величині зазору, який легко виміряти за допомогою стопки монет (монетки беремо товщиною 1 мм). Значення сходження регулюємо підкручуванням кульових шарнірів рульових тяг, і точне значення знаходимо в мануалі конкретної моделі автомобіля. Такі пристосування не займуть багато місця в гаражі. Ці способи не найзручніші, так як виміри доводиться проводити мінімум двічі - до корекції кута і після.

Пропоную виготовити універсальний кутомір (і для розвалу і для сходження), який працює за простим принципом і дуже зручний. Як їм працювати поясню на прикладі звичайних жигулів шістки. Відстань між центрами сліду шин на землі у цього автомобіля одно 1365 мм. Якщо через ці точки провести вперед по ходу руху автомобіля дві паралельні лінії, то вони могли б стати орієнтиром для наступних регулювань. Однак здійснити це неможливо, так як виступаючі частини бічних поверхонь кузова автомобіля стануть на заваді. Отже, необхідно ці паралельні лінії провести на деякому віддаленні від автомобіля. Здійснити це можливо за допомогою кутоміра який я опишу, і який можна виготовити своїми руками, володіючи нескладними і поширеними інструментами.

Основою кутоміра (потрібно виготовити два однакових) є рейка з деревини твердих порід дерева, але я віддаю перевагу варіант з металу, і на фото показані два варіанти Основою кутоміра (потрібно виготовити два однакових) є рейка з деревини твердих порід дерева, але я віддаю перевагу варіант з металу, і на фото показані два варіанти. Довжина рейки від 450 до 500 мм, а якщо у вас джип або автомобіль з тюнінгованними колесами більшого діаметру, то і розміри кутоміра природно робимо більше. На фото зліва зображена дерев'яна рейка довгою 500 мм, товщиною 30 мм і шириною 70 мм. На фото праворуч показаний кутомір з квадратної труби розміром 25х25 мм і довжиною 450 мм. На рівній відстані від кінців рейки свердлити отвори під шпильки діаметром 6 або 8 мм. Відстань між їх центрами відповідає діаметру диска колеса 360 мм (робимо під діаметр свого колеса, а можна зробити кілька отворів під різні колеса). У ці отвори вставляємо шпильки упорів, а до шпильок приварюють упори 3 (див. Фото) виготовлені з листового металу товщиною 4 мм, і їх довжина 120 мм і висота 50 мм. При установці кутоміра на колесо автомобіля, упори повинні впритул огинати кромку обода колеса і торкатися поверхні покришки. Краї упорів в місці зіткнення з покришкою зрізані під кутом в 45 градусів.

Підстава кутоміра спеціальними шпильками М8 з зачепами (гачками) на кінці притягається до диска колеса, і тиск в шинах має бути нормальним. Використовуючи пружність шин, притягуємо кутомір то однією шпилькою, то інший, поки планка кутоміра не опиниться паралельній обода колеса, а паралельність перевіряємо лінійкою або штангенциркулем. На одному з кінців планки прикріплена котушка з волосінню, товщиною 0,3 - 0,5 мм і довжиною близько двох метрів з схилом на кінці масою 20 - 30 грам. З протилежного боку планки закріплена в прорізи рухома міліметрова лінійка довжиною 80 - 100 мм, яка затискається гвинтом. На планці, вершиною строго по її центру, закріплена дуга з листового металу, товщиною 2 - 4 мм, шириною 25 мм на фото праворуч і шириною 70 мм на фото зліва. На дерев'яній планці дугу можна закріпити за допомогою саморізів, а на металевій планці за допомогою електрозварювання.

Виготовивши кутомір, на рухомий лінійці відзначаємо наприклад маркером орієнтовну мітку, яка повинна бути по висоті дорівнює висоті дуги. Тепер волосінь, натягнута схилом по поверхні дуги і мітці на лінійці - паралельна площині планки, а значить і паралельна площині колеса. Під час регулювання коліс, машина повинна розташовуватися на рівній горизонтальній поверхні і необхідно забезпечити доступ до передньої нижньої частини автомобіля (наприклад яма в гаражі). За допомогою домкрата по черзі піднімаємо колеса і встановлюємо кутоміри перпендикулярно землі, а лінійка зі шкалою повинна бути внизу колеса. Волосінь при установці повинна злегка торкатися поверхні лінійки зі шкалою. Після цього колеса опускаємо на землю і керуючись рекомендаціями заводу-виробника машини (дивимося в мануалі), встановлюємо розміри розвалу.

При регулюванні кута сходження коліс, кутоміри природно закріплюємо в горизонтальному положенні і це можна досягти не знімаючи кутоміра з колеса, а всього лише підняти колесо домкратом і розгорнути на 90 градусів. Лінійка зі шкалою повинна виявитися попереду по ходу руху автомобіля. Далі на відстані 1,5 - 2 метри від передньої частини автомобіля на рівні планок кутомірів встановлюємо (можна на підставках або ящиках) рейку або трубку товщиною 20 - 25 мм і довжиною 1,5 - 1,6 метрів (природно на Хаммері або вантажівці більше ). Потім з котушок кутомірів витягуємо волосіні (волосіні виставляємо паралельно планок, як описано вище) з схилами, які огинаючи рейку утворюють орієнтовні лінії, за допомогою яких можна проводити регулювання відповідно до даних конкретного автомобіля.

Такі кутоміри дуже надійні і точні, ніколи не заглючат, навіть при мінусовій температурі, на відміну від сучасних електронних, і їх можна зробити своїми руками буквально за день. До речі, про те як зробити найпростіший лазерний кутомір, який теж ніколи не заглючить і дуже точний, раджу почитати ось в цієї статті. Успіхів всім!

Для чого потрібні ці кути?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов