- Пристрій переднього амортизатора
- Пристрій задніх амортизатора
- Однотрубні амортизатори з газовим наповненням
Наша сеть партнеров Banwar
Амортизатор - це один з основних елементів автомобіля, що оберігає підвіску від коливань кузова на поганій дорозі і інерційних ударів. Кожна фірма, яка виробляє транспортні засоби, як правило, розробляє свою модель амортизаторів.
В основному це однотрубні, двотрубні і гідравлічні пристрої. Випускають також газонаповнені, регульовані і інші системи запобігання автомобіля від непотрібних поштовхів. В основному на сучасних авто застосовуються амортизатори працюють за принципом гідравліки і гідропневматікі. Саме від їх роботи залежить комфортність автомобіля і якість зчеплення з дорогою.
Принцип роботи таких амортизаторів заснований на стисненні масляної рідини поршнем, що здійснює зворотно-поступальні рухи. При русі поршня вниз, відбувається витіснення рідини в корпус пристрою через випускний клапан. Повітря у верхній частині циліндра стискається і відправляє поршень вниз. Масляна рідина через поворотний клапан знову надходить в циліндр.
Пристрій переднього амортизатора
Всі амортизатори потребують своєчасної діагностики та регулярної заміни. Їх несправності зустрічаються досить часто. За даними опублікованими общегерманское автомобільним клубом ще в другій половині минулого століття було встановлено, що близько 30% автомобілів частково мають неробочі амортизатори. Ступінь збереження підвіски при цьому різко зменшується.
Це ще раз підтверджує твердження про те, що економія від покупки нових амортизаторів істотно скорочує термін служби підвіски і тягне за собою більш дорогий ремонт автомобіля. При грамотно проведеної діагностики вчасно можна вирішити багато подальші проблеми. За рекомендаціями автосервісів діагностику амортизаторів слід проводити після кожних 20 тис.км. пройденого шляху.
Основними показниками виникнення необхідності в ремонті або заміні амортизаторів є нерівномірний знос шин і зниження комфортності при русі автомобіля. Багато автолюбителів використовують вельми сумнівний спосіб визначення придатності амортизаторів. Натискаючи на капот автомобіля, і розгойдуючи його неможливо достовірно визначити ступінь зносу цієї деталі, так як шарніри підвіски змінюють швидкість коливань від слабкого натискання, і машина не завжди дасть правильну відповідь на цей своєрідний метод тестування.
Пристрій задніх амортизатора
У двотрубному амортизаторі гідравлічного типу є два циліндра. Менший з них розташований всередині більш більшого по діаметру циліндра. Між ними знаходиться компенсаційна порожнина. Усередині малого циліндра переміщується поршень, який частину рідини переміщує знизу порожнини вгору. В ході руху поршня вгору знизу створюється розрідження, і рідина з компенсаційної порожнини надходить під поршень.
При стисненні підвіски відбувається зворотний процес. Рідина перетікає знизу поршня вгору і надходить в компенсаційну порожнину. Двотрубні амортизатори встановлюють на будь-які автомобілі. Єдиний недолік в конструкції в тому, що рідина при переході через клапани утворює піну. Але цей недолік цілком компенсується простотою пристрою амортизатора і легкістю його збірки.
Однотрубні амортизатори з газовим наповненням
Пристрій амортизатора автомобіля наступне: один циліндр і відсутність компенсаційної порожнини. У зв'язку з цим в амортизаторі присутні два поршня. Основний і розділовий. Додатковий поршень відокремлює газ від рідини. Робота такого амортизатора дуже проста. При русі поршня вниз відбувається стиснення газу. При русі вгору - розширення. Газова підпора не дає утворюватися піні і не допускає процесу пароутворення і подальшої конденсації. Такі амортизатори мають підвищену чутливість і оберігають підвіску автомобіля навіть від дрібних коливань.