Наша сеть партнеров Banwar
Вперше свинцево-кислотна акумуляторна батарея була розроблена в 1860 році, і з тих самих пір принцип дії її істотно не змінювався. Поступово змінювалися матеріали виготовлення корпусу, застосовувалися більш досконалі сплави свинцю з іншими металами, але загальна конструкція найдосконалішою батареї і зібраної 150 років тому за допомогою простих інструментів залишається такою самою. Основою збереження енергії є подвійна сульфатация.
Поступово конструкція дозволила добитися набагато меншого обслуговування, а в останні роки повністю виключила її у сучасного водія автомобіля. Але на принцип дії це ніяк не вплинуло.
АКБ для самого звичайного автомобіля, в більшості випадком, потрібна тільки для запуску двигуна за допомогою електричного стартера. Без якого, перші автомобілі запускалися досить складно, за допомогою фізичної сили людини.
Але по факту, у сучасного авто від джерела електричної енергії харчується дуже багато електричних приладів. При нестачі енергії, автоматика може частково забирати її у батареї. Найяскравіший приклад такої поведінки автоматики, це нічний режим їзди, під час простою авто на холостому ходу в пробці. Сили генератора в такому випадку буде явно недостатньо, і брак можна компенсувати у альтернативного джерела.
У разі повної відмови генератора, або обриву приводного ременя, на ємності АКБ авто ще зможе проїхати деяку відстань. Якщо попутно (по можливості) відключити інші споживачі, то відстань можна збільшити. У такій ролі вона може врятувати автолюбителя від необхідності виклику евакуатора і допомогти дістатися до місця стоянки своїми силами.
Як проходить процес підзарядки
У нормальних умовах, після запуску двигуна, щоб компенсувати відсутність витраченого заряду, реле направляє частину струму від генератора назад в батарею. Але в зимовий період або в разі занадто великого розряду, її необхідно зарядити штучно, за допомогою зарядки. Це допомагає продовжити термін експлуатації і уникнути аварійних ситуацій, коли заряду не вистачає, щоб завести автомобіль природним чином.
Якщо тримати батарею в чистоті, і вчасно додавати в неї дистильовану воду, то вона буде служити своєму господареві набагато довше. Та й вчасно обслужених, вона не стане джерелом підвищеної небезпеки. Досить приділяти зовсім трохи часу, і акумулятор буде надійним помічником у самій критичній ситуації.
Пристрій і принцип роботи Акумуляторної батареї
Загальний принцип роботи акумулятора не сильно відрізняється від одного виробника до іншого. І загальний принцип дії можна висловити так:
1. Полімерний контейнер, зроблений спеціально для того, щоб він витримував усі вібрації в процесі експлуатації і не ушкоджувався агресивної внутрішньої середовищем сірчаної кислоти.
2. Корпус розділений на окремі герметичні осередки, кожна з яких виступає в ролі окремої маленької батарейки, але з'єднані між собою в послідовну зв'язок.
3. У кожній такій банку розташовані спеціальні пластини, що виступають в ролі катода і анода, тобто, джерела збереження електричної енергії. А паралельне з'єднання в єдине ціле підвищує вольтаж конструкції в цілому.
4. Вся конструкція залита спеціальним розчином сірчаної кислоти, визначеної щільності, і називається електроліт.
Принцип функціонування кислотної батареї
Робота акб тісно пов'язана з хімічними процесами, які відбуваються всередині корпусу. Коли потрібна віддача енергії, на свинцевою частини пластин утворюється сульфат, за рахунок цього батарея віддає частину електрики. Щільність розчину падає. В процесі заряду, щільність підвищується, а сульфат поступово перетворюється назад в метал.
В інтернет-магазині АвтоЕвроТрейд представлений широкий асортимент акумуляторних батарей для європейських і азіатських автомобілів: https://aet.ua/car-batteries/ .