- Основні технічні характеристики генератора 9402.3701-17.
- Установка і підключення генератора 9402.3701-17 на двигуні УМЗ-4213 або УМЗ-4216.
- Електрична схема підключення генератора 9402.3701-17 до системи електрообладнання автомобіля ГАЗ або УАЗ.
- Можливі несправності генератора 9402.3701-17.
- Генератор працює, акумуляторна батарея заряджається слабо або перезаряджається.
- Перевірка справності генератора 9402.3701-17 в процесі експлуатації.
- У роторі необхідно перевірити:
- У статорі необхідно перевірити:
- Електрична схема для перевірки електричних характеристик генератора 9402.3701-17.
- Ремонт і технічне обслуговування генератора 9402.3701-17.
- Схожі статті:
Наша сеть партнеров Banwar
Генератор 9402.3701-17 трифазний, синхронний, змінного струму із вбудованим випрямним обмежувальним блоком і регулятором напруги. Встановлюється на двигуни УМЗ-421.10, УМЗ-4213.10, УМЗ-4215.10, УМЗ-4216.10, УМЗ-4217.10 автомобілів ГАЗ і УАЗ. Привід генератора здійснюється від шківа колінчастого вала двигуна за допомогою клинового ременя.
Основні технічні характеристики генератора 9402.3701-17.
- Напрямок обертання (з боку шківа): праве
- Номінальна напруга, В: 14
- Максимальний струм, А: 72
- Струм віддачі (А), при напрузі 13 В, температурі навколишнього середовища 25 ± 10 градусів в гарячому стані і частоті обертання ротора, хв-1:
1100 - 0
1800 - 41
2000 - 46
3000 - 60
4000 - 66
5000 - 70
6000 - 72
- Струм збудження А, не більше: 5.4 + -0.3
- Максимальна частота обертання ротора генератора, хв-1: 17400-870
- Регульована напруга генератора при температурі навколишнього середовища від мінус 50 + 3 градуси до плюс 100 + -3 градуси при струмі навантаження 5 + -0.25 А і частоті обертання ротора 6000 + -300 хв-1: 13.3-14.9 Вольт
- Регульована напруга генератора при температурі навколишнього середовища 25 + 3 градуси і зміні струму навантаження від 5 + -0.25 до 65 ± 3 Ампер, при частоті обертання 6000 + -180 хв-1: 13.5-14.5 Вольт.
Установка і підключення генератора 9402.3701-17 на двигуні УМЗ-4213 або УМЗ-4216.
Перед установкою генератора на двигун треба видалити який консервує склад з посадочних місць, перевірити обертання ротора і відсутність торкання за кришки. Встановити генератор на кронштейн двигуна. Надійно приєднати дроти до висновків «B +», «D +». Установка ременя на шків генератора повинна проводитися без застосування інструментів, що мають гострі кромки. Натяг ременя здійснюється за допомогою настановної планки.
Електрична схема підключення генератора 9402.3701-17 до системи електрообладнання автомобіля ГАЗ або УАЗ.
Можливі несправності генератора 9402.3701-17.
Контрольна лампа горить або періодично спалахує при русі автомобіля.
- Проскальзованіе ременя приводу
- Обрив ланцюга харчування обмотки збудження
- Несправний регулятор напруги
- Обрив або замикання на корпус обмотки збудження
- Обрив або коротке замикання діодів випрямного блоку
Генератор працює, акумуляторна батарея заряджається слабо або перезаряджається.
- Несправний регулятор напруги
- Замикання обмотки ротора на корпус
Перевірка справності генератора 9402.3701-17 в процесі експлуатації.
В процесі експлуатації генератор контролюється на працездатність за допомогою сигнальної лампи контролю заряду акумуляторної батареї розташованої на панелі приладів. При справному генераторі і непрацюючому двигуні, коли запалювання включено, лампа горить. При роботі двигуна на середніх оборотах, включених фарах і зарядженій батареї лампа повинна гаснути.
Якщо лампа не гасне при працюючому на середніх оборотах двигуні, то значить генератор несправний і його необхідно перевірити на спеціальному стенді. Якщо генератор справний, то все його параметри повинні відповідати основним технічним даними. При несправності генератор необхідно розібрати і перевірити його основні складові частини: ротор, статор, випрямний блок, регулятор напруги.
У роторі необхідно перевірити:
- опір обмотки збудження;
- відсутність замикання обмотки збудження на корпус напругою 220 Вольт.
У статорі необхідно перевірити:
- цілісність фаз;
- відсутність межвиткового замикання обмотки статора;
- відсутність замикання обмотки статора щодо корпуса напругою 220 Вольт.
У випрямному блоці перевіряють відсутність пробою або обриву ланцюга діодів блоку за допомогою послідовно включеної лампочки і джерела живлення напругою, не більше 14 Вольт.
Електрична схема для перевірки електричних характеристик генератора 9402.3701-17.
Ремонт і технічне обслуговування генератора 9402.3701-17.
В процесі експлуатації при кожному другому технічному обслуговуванні необхідно перевірити надійність кріплення генератора до двигуна, натяг ременя і з'єднання проводів з його висновками. Через кожні 125 000 км пробігу необхідно:
- зняти щіткотримач з регулятором напруги в зборі, очистити від пилу і бруду;
- перевірити висоту щіток і зусилля стиснення щіткових пружин, виліт щіток з щіткотримача при зміні зусилля стиснення повинен бути 2.2-2.4 мм, зусилля стиснення пружин повинно бути 285-450 г;
- при необхідності замінити щіткотримач;
- уважно оглянути підшипники, в разі виявлення дефекту замінить їх;
- зібрати генератор;
- перевірити його електричні параметри.
При необхідності розбирання генератора для усунення несправності, треба зняти його з двигуна, очистити від пилу і бруду, і розібрати. При установці акумуляторної батареї на автомобіль і її підключенні необхідно дотримуватись полярності: плюс підключається до клеми «B +», а мінус - на корпус. При виробництві зварювальних робіт на автомобілі треба відключити дроти від клем «B +», «D +».
Схожі статті:
- Пристрій генератора 9422.3701 з регулятором напруги Я212А11Е і вбудованим випрямним блоком, і його робота.
- Перевірка справності і регулювань стартера двигуна УМЗ-421 після заміни його частин або ремонту.
- Генератори Г250П2, 665.3701-01, 161.3771 для автомобілів УАЗ з двигуном УМЗ-4178 і ЗМЗ-4021, огляд і обслуговування.
- Генератор 9422.3701, перевірка регулятора, статора, ротора, блоку діодів, обслуговування та можливі несправності.
- Генератори 1631.3701 і 192.3771 для двигунів ЗМЗ-4021, перевірка справності, електрична схема.
- Робота карбюратора К-151 в умовах жаркого і холодного клімату, особливості регулювань при високих і низьких температурах.