Наша сеть партнеров Banwar
Сьогодні, напевно, складно було б уявити сучасне автомобілебудування, якби одного разу людством був винайдений двигун внутрішнього згоряння (ДВЗ), а точніше один з його підвидів - поршневий двигун внутрішнього згоряння. Основне завдання будь-якого двигуна - це перетворення теплової енергії горіння палива в механічну, що приводить в рух приєднань до нього механізм, в нашому випадку колеса. Звичайно, це дуже перебільшене опис, але зате воно дозволяє зрозуміти, для чого взагалі двигун потрібен. Але перейдемо до його пристрою.
Бензиновий двигун.
Для початку докладно розглянемо поршневий ДВС, який приводиться в дію добре знайомим вам видом палива, бензином. Отже, відбувається перетворення палива в енергію для обертання коліс вашого автомобіля за допомогою бензину в такий спосіб. З завчасно наповненого вами бака бензин за допомогою паливного насоса потрапляє в систему приготування повітряно-паливної суміші. Тут він за допомогою карбюратора (найбільш поширена раніше схема) або інжектора (сучасний система) читаємо як почистити інжектор , Змішуючись з повітрям, перетворюється безпосередньо в повітряно-паливну суміш. Дана суміш через відкриті клапана в певний момент часу затягується безпосередньо в циліндр (частина ДВС представляє собою трубу з дзеркальними стінками), де за допомогою рухається всередині поршня вона стискається.
У певний момент стиснення дана суміш підпалюється електричною іскрою (функцію підпалу повітряно-паливної суміші в бензинових двигунах виконує така деталь, як свічка запалювання - ось тут про їх заміну). Енергія горіння стисненого палива (виділяється велика кількість газів) штовхає поршень в зворотному напрямку, який будучи закріпленим за допомогою шатуна до колінчастого валу приводить його до обертання. Таким чином, енергія горіння палива перетворюється в механічну енергію, яка за допомогою інших механізмів приводяться в дію колінчастим валом передається безпосередньо на колеса автомобіля, які і надають руху весь автомобіль в цілому. Після того, як поршень, опустившись у вкрай нижнє положення, передасть енергію колінчастого валу, по інерції обертання останнього він почне знову підніматися вгору.
Решта ж після горіння гази виводяться з обсягу циліндра через що відкрилися в даний момент клапан або клапана в випускну систему, з якої через систему труб і камер відправляються далі, в атмосферу, перейшовши по засланні , Ви дізнаєтеся про тюнінгу вихлопної системи. Після цього всього, вже рухаючись знову в зворотному напрямку, поршень вже через інший клапан або клапана, створюючи розрядження, затягне нову порцію повітряно-паливної суміші, яка при черговому зворотному русі поршня буде стиснута і підпалена свічок запалювання. Сподіваюся, з моєї розповіді ви зрозуміли суть всього процесу передачі енергії горіння паливної суміші за допомогою чотирьох тактів роботи двигуна (впуск, стиснення, горіння, випуск) в механічну енергію.
Дизельний двигун.
Іншим, також досить поширеним, поршневим ДВС є двигун, що працює на дизельному паливі, до речі, такі ДВС отримали назву двигуни Дизеля (в честь винахідника). Загалом, його пристрій подібно бензиновому двигуну, проте в ньому немає ні свічок запалювання, ні інжектора, ні карбюратора. У двигунах Дизеля в циліндр через систему впуску потрапляє тільки повітряна суміш, яка стискається поршнем в циліндрі. А паливо під тиском подається в циліндр в момент її максимального стиснення за допомогою спеціальних форсунок, де, опинившись під тиском повітряної суміші, вибухає і тим самим повторюється вже знайомий нам цикл тактів роботи двигуна, докладніше в статті - принцип роботи дизельного двигуна .
Звичайно, при всій схожості роботи бензинових і дизельних двигунів внутрішнього згоряння, вони мають значний ряд відмінностей, проте, як і більш детальної опис кожного з двигунів, це тема вже для окремих статей. Якщо хочете дізнатися детальніше, як то кажуть, не перемикайтеся.
Відео про пристрій двигуна внутрішнього згоряння