Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Пристрої плавного пуску і гальмування двигунів електроустановок: грамотне використання

  1. Що може пристрій плавного пуску (УПП)?
  2. Схожість тиристорного пуску з класичними способами пуску електродвигунів
  3. Що не може пристрій плавного пуску (УПП)?
  4. Пристрій пристрій плавного пуску (УПП)
  5. Система управління і виставляються параметри
  6. Електромагнітна сумісність
  7. Байпасний контактор
  8. Каскадне включення при пуску і гальмуванні декількох двигунів
  9. Типові проблеми експлуатації пристрою плавного пуску (УПП) і способи їх вирішення
  10. Параметри налаштування пристрою плавного пуску при використанні функції обмеження струму
  11. Висновки

Наша сеть партнеров Banwar

Тиристорний спосіб пуску схожий на пуск при зниженій напрузі, який в колишні часи реалізовувався як перемикання "зірка - трикутник" або ступінчастий пуск від від автотрансформатора. Завдяки тиристорам ...

Що може пристрій плавного пуску (УПП)?

Середнє по функціональності пристрій плавного пуску (УПП) дозволяє вирішувати наступні завдання:

  • Обмежити пусковий струм (в більшості випадків на рівні 3 - 4,5 Iном) і просадки напруги харчування в залежності від потужності силового трансформатора і характеристик підвідних шин харчування;
  • Оптимізувати пусковий і гальмівної моменти для ненаголошених розгонів і зупинок приводяться механізмів, продовжити термін використання підшипників, зубів коліс редукторів, ременів і інших деталей машин;
  • Аварійно захистити мережу живлення від струмових перевантажень, заклинювання валу.

Схожість тиристорного пуску з класичними способами пуску електродвигунів

Тиристорний спосіб пуску схожий на пуск при зниженій напрузі, який в колишні часи реалізовувався як перемикання «зірка - трикутник» або ступінчастий пуск від автотрансформатора. Завдяки тиристорам такий спосіб пуску не має недоліків ступенчатости двох останніх способів, але, з точки зору механічних характеристик, не може зрушити «горб» області максимального моменту до області нульової швидкості, і змушений миритися з падінням пускового моменту при обмеженні струму.

Тиристорний пуск не схожий на пуск мотора з фазним ротором і тим більше двигуна постійного струму з послідовно включеної обмоткою збудження (див. Вище). У більшості реальних ситуацій, коли ми модернізуємо вже наявний механізм з наявним двигуном (асинхронним з короткозамкненим ротором і обмотками, з'єднаними в зірку), умовно є тільки 3 практичних способу «пом'якшення» пуску:

  • Автотрансформатор - на практиці випадки застосування автору не відомі ні за радянських, ні в даний час.
  • Власне пристрій плавного пуску (УПП), що дозволяє, на відміну від першого способу, гнучко налаштовувати умови пуску на конкретний механізм під його унікальні умови.
  • Частотний привід (перетворювач). Знижуючи стартову частоту до одиниць герц, ми, будучи також затиснутими «горбатою» характеристикою залежності моменту від ковзання, можемо знизити пусковий струм, споживаний з мережі живлення, до значень не вище номінального, навіть при пуску під навантаженням. Подробиці пускових (і не тільки пускових) властивостей частотних перетворювачів - тема окремої статті.

Що не може пристрій плавного пуску (УПП)?

У свою чергу, пристрій плавного пуску (УПП) не може виконати наступні функції:

  • Регулювати частоту обертання двигуна в усталеному режимі;
  • Реверсувати напрям обертання;
  • Збільшити пусковий момент щодо номінального;
  • Знизити пусковий струм до значень менших, ніж потрібно для обертання ротора в момент старту.

Регулювати частоту обертання двигуна в усталеному режимі;   Реверсувати напрям обертання;   Збільшити пусковий момент щодо номінального;   Знизити пусковий струм до значень менших, ніж потрібно для обертання ротора в момент старту

Рис.1. Сімейство характеристик залежності моменту на валу і споживаного струму від частоти обертання при різних допустимих значеннях напруги харчування щодо номінального.

Дуже важливо: ток обмотки в конкретний момент часу при швидкості обертання валу менше синхронної залежить від поточної швидкості, а не від механічного навантаження. Від останньої при пуску залежить, як швидко ми завершимо процес пуску.

Пристрій пристрій плавного пуску (УПП)


Силова частина пристрою плавного пуску

Серцем силової частини пристрою плавного пуску (УПП) є класичний симистор (два зустрічно-паралельно включених тиристора з керуючим входом), що включається послідовно між годує провідником і обмоткою двигуна. Тиристор відмикається за умови застосування прямого напруги анод-катод і одночасної подачі відмикає потенціалу або його імпульсу на керуючий електрод. Замикається тиристор тільки зниженням струму в ланцюзі «анод-катод-навантаження» до значення, близького до нульового. У складі пристрою плавного пуску (УПП) тиристор виконує роль швидкодіючого напівпровідникового контактора, що включається напругою, а вимикати струмом.

Відзначимо, що часовий момент замикання при переході через нуль струму тиристора, через який живиться обмотка розганяється двигуна, завжди запізнюється щодо моменту переходу синусоїди фазної напруги через нуль через індуктивної складової. Готові пристрої плавного пуску (УПП) містять сімістори, що включаються в одну, дві або всі три фази, причому, при з'єднанні обмоток трикутником, можливе включення сімісторов не в фазу харчування, а в розрив обмотки. У цьому випадку струм через симистор знижується в 1,73 рази і дозволяє вибрати менш потужний і більш дешеве пристрій плавного пуску (УПП), але подвоює число необхідних кабелів (з допустимим струмом в ті ж 1,73 рази нижче).


Чи не перевантажуючи статтю розрахунками і формулами, коротко порівняємо важливі споживчі технічні характеристики одно-, дво- і трифазного регулювання.

число регули-
руемих фазПерекіс I і U по фазахРеалізація плавного гальмуванняограни-
чення пускового струмуВключення в розрив обмоток в «трикутник»динами-
чеський торможе-
няобязатель-
ність вхідного контактора

1 да нет слабо ні ні так 2 так так середньо немає немає немає 3 ні та Тільки за характером навантаження на валу при пуску і гальмуванні і може немає

табл.1

Вхідний контактор не обов'язковий тільки при відсутності вимог до гальванічної розв'язки.

На користь вибору одно- або двофазних пристроїв плавного пуску (УПП) говорять тільки більш низька ціна в поєднанні з можливістю використання в конкретному механізмі.

Однофазное регулювання. Через нерегульовані фази при розгоні двигуна протікає струм, відповідний ковзанню і моменту в конкретний момент часу. Оскільки час розгону більше внаслідок плавності характеру процесу пуску, тепловий режим нерегульованої обмотки може виявитися навіть гірше, ніж при прямому пуску. Слід також зазначити, що саме по собі однофазное пристрій плавного пуску (УПП) не може аварійно зупинити трифазний двигун, максимум, що він може - видати аварійний сигнал. Таким чином, схема застосовується тільки там, де потрібно пом'якшити пускові удари в механічному навантаженні в діапазоні потужностей до 11 кВт, а плавне гальмування, тривалий пуск і обмеження пускового струму не потрібні. У зв'язку з здешевленням тиристорів однофазні пристрої плавного пуску (УПП) знімаються з виробництва, заміщаючи двофазними, тому в цій статті більш не розглядаються.

Двофазне регулювання. Є обмеження пускового струму, але несиметричність його обмеження в момент запуску і гальмування також присутній, так як управління відмиканням тиристора тільки в двох фазах не дозволяє живити всі три фази абсолютно однаково. Двофазні пристрої плавного пуску (УПП) випускаються для двигунів потужністю до 250 кВт і більше, застосовуються у випадках, коли вузьким місцем при запуску є не обмеження струму до гарантованої величини, а, як і для однофазних пристроїв плавного пуску (УПП), пом'якшення механічних ударів . Багато моделей обладнані внутрішніми Байпасний контакторами, що здешевлює вартість рішення по запуску одного двигуна або декількох паралельно підключених. Про роль байпасного контактора мова піде нижче.

Трифазне регулювання. Саме технічно досконале рішення, так як дозволяє отримати симетричне по фазах обмеження струму і сили магнітного поля, тому, в порівнянні з двофазним, при тому ж моменті сили в момент розгону двигуна, струмовий режим максимально сприятливий і для двигуна, і для мережі. Технічно область застосування універсальна, є можливість застосувати динамічне гальмування і підхоплення зворотного ходу мотора, хоча ця функція реалізована не у всіх моделях пристроїв плавного пуску (УПП). Потужність і напруга живлення двигуна обмежені тільки теплової та електричної міцністю самих тиристорів.

Система управління і виставляються параметри

Генерація керуючого сигналу для відмикання сімісторов відбувається в системі управління, яка в закінченому вигляді (апаратна + програмна частини) представляють собою ноу-хау виробника.

рис.5

На рис.5 схематично показано зміна напруги в обмотці двигуна при зміні часового проміжку, або, що те ж саме, фазового зсуву між проходженням синусоїди вхідного напруги через нуль і моментом подачі керуючого сигналу в процесі пуску двигуна. Величина називається кутом відмикання тиристора і змінюється від значення менше 180 градусів або 10 мс при частоті 50 Гц на початку до нуля в момент виходу на номінальні обороти. При плавному гальмуванні кут відмикання змінюється в зворотному порядку.

Час процесу включення - це час, протягом якого система плавного пуску збільшить напругу на виході від початкового до повного.

Час виключення - це час, за який напруга на виході системи знизиться від повного до напруги зупинки (початкового напруги). Якщо час зупинки дорівнює нулю, це буде еквівалентно прямий зупинці. Використовується, коли необхідна плавна зупинка двигуна, наприклад, при роботі з насосами або стрічковими конвеєрами.

Початкова напруга. Іноді називається напругою або обертовим моментом підставки. Це точка, в якій система м'якого пуску починає або завершує процес включення або виключення. Застосовується для гарантованого зрушення вала з місця. При початковому напрузі 50% від номінального α = 90 градусів.

Рис.6 Повний робочий цикл двигуна, керованого пристроєм плавного пуску (УПП).

Обмеження струму може використовуватися в тих випадках, коли потрібно обмеження пускового струму або при пуску під великим навантаженням, коли важко забезпечити хороший старт завданням тільки початкової напруги і часу включення. При досягненні межі обмеження струму система плавного пуску тимчасово припинить збільшення напруги, поки струм не знизиться нижче заданої межі, після чого процес збільшення напруги відновиться до досягнення повної напруги. Ця функція є не у всіх пристроях плавного пуску (УПП).

Функція BOOST підтримки напруги дозволяє отримати пусковий момент для подолання механічного тертя. Застосовується, коли крутний момент при зниженому стартовому напрузі недостатній для зрушення вала з місця, але основний розгін вже стартував двигуна можна виконати і від зниженої напруги. Крива зміни напруги на старті показана на рис. 7.

рис.7

Можливі застосування функції BOOST - дробарки, тістоміси, м'ясорубки. Перші 0,2 с (10 повних періодів) тиристори повністю відкриті, і двигун поводиться, як і при прямому пуску, і навантажує мережу відповідним чином. Така коротка за часом просадка в мережі зазвичай не викликає аварійних зупинок інших механізмів. Ця функція також є не у всіх пристроях плавного пуску (УПП).

Найпростіші двофазні пристрої плавного пуску (УПП) з плавним гальмуванням на струми до 32 А збираються в пластиковому корпусі з кріпленням на 35 мм DIN-рейку. На передній панелі знаходяться регулювання часу пуску, часу гальмування і початкової напруги, гвинти клем живлення, виходу на двигун, логічних входів для підключення кнопок «Пуск» і «Стоп» і, при наявності, BOOST, і виходи сигналів помилки і завершення процесу розгону. Більш функціонально просунуті пристрої плавного пуску (УПП) дозволяють встановлювати настройки і керувати процесом з інтерактивною передній панелі або з мережевого протоколу, реалізуючи, наприклад, зміну режимів пуску або послідовний запуск двигунів різної потужності.

Електромагнітна сумісність

Хоча процес відмикання тиристора відбувається лавиноподібно, індуктивна складова опору обмотки обмежує швидкість наростання струму при включенні, а вимикання відбувається в момент зниження струму до нуля. Спеціальні дроселі та фільтри ЕМС на практиці не застосовуються. Рівень перешкод у всьому спектрі частот на порядки нижче, ніж у частотного перетворювача тієї ж потужності без дроселів і фільтрів ЕМС.

Байпасний контактор

Байпасний (обхідний) контактор (БК) служить для живлення двигуна в усталеному режимі, минаючи тиристори і, таким чином, полегшуючи їх тепловий режим. Вибирається по категорії АС-1, так як пускові струми стандартного прямого включення через нього не протікають. Багато двофазні пристрої плавного пуску (УПП) мають вбудований БК.

Каскадне включення при пуску і гальмуванні декількох двигунів

Каскадне включення при пуску і гальмуванні декількох двигунів

рис.8

Всі двигуни однієї потужності, пристрої плавного пуску (УПП) вибирається з міркувань потужність / тривалість включення / температура в місці установки.

Розглянемо робочий цикл приводу каскадного механізму. Привід готовий до пуску - КМ1 замкнутий (інші розімкнуті). Все контактори в штатних режимах працюють по категорії АС-1 за умови гарантованої короткої витримки часу між закінченням процесу замикання стартових контакторів і початком подачі імпульсів відмикання на тиристори. Для реалізації аварійного захисту, наприклад, від теплового пробою тиристорів під час тривалого пуску, стартові контактори все ж доцільно вибирати по АС-3, а для резервування можливості прямого пуску в разі виходу з ладу пристроїв плавного пуску (УПП) - і робочі контактори теж.

Стан двигунівЗамкнутість контакторівM1 M2 M3 K25 K26 K27 K28 K29

K30 запуск зупинений зупинений + - - - - - робота зупинений зупинений - + - - - - робота запуск зупинений - + + - - - робота робота зупинений - + - + - - робота робота запуск - + - + + - робота робота робота - + - + - + робота робота гальмування - + - + + - робота гальмування зупинений - + + - - - гальмування зупинений зупинений + - - - - - зупинений зупинений зупинений - - - - - -

При використанні в управлінні приводом найпростішого мікроконтролера або програмованого реле з годинником і лічильниками можна стежити за моторесурс кожного двигуна і, наприклад, автоматично підключати в першу чергу самий «свіжий» і вимикати самий «втомлений».

Плавне гальмування в насосних агрегатах необхідно, оскільки зупинка одного з насосів на вибігу двигуна призводить приблизно до такого ж різкого перепаду тиску, як і прямий пуск. У каскадної системі, як це видно зі схеми, роль БК виконують робочі контактори.

Типові проблеми експлуатації пристрою плавного пуску (УПП) і способи їх вирішення

Найбільш дорогі в плані відновлення пристрою, потенційно схильні до поломок внаслідок помилок (див. 1):

  • Силовий трансформатор харчування мережі з пристроєм плавного пуску (УПП);
  • Власне пристрій плавного пуску (УПП);
  • двигуни;
  • Механічні частини навантаження (редуктори і виконавчі органи).

Проектування: вибір пристрою плавного пуску (УПП), схема включення. Провідні світові виробники пропонують комп'ютерні програмні засоби, що допомагають вибрати і пристрій плавного пуску (УПП), і супутні елементи схеми приводу.

В ідеальному випадку, обмеженому тільки фізичними принципами роботи силової частини, пристрій плавного пуску (УПП) має створювати плавно зростаючу за значенням, починаючи від стартового, круговий за формою магнітне поле, що обертається зі швидкістю, заданою частотою мережі живлення. Для цього тиристори повинні стояти у всіх трьох фазах.

При експлуатації приводу в сталому режимі без БК ток в обмотки продовжує надходити через тиристори пристрої плавного пуску (УПП). Наслідки включення без БК для двигунів і трансформаторів докладно описані в [1, 2]. Наслідки для пристрою плавного пуску (УПП) - тільки більш важкий тепловий режим. Корінь всіх мінусів - в фізичних властивостях реальних тиристорів і погрішності роботи генератора відчиняли імпульсів. Постійна складова як наслідок несиметричності півхвиль струму, що протікає по ланцюгу «вторинна обмотка трансформатора - тиристори пристрої плавного пуску (УПП) - обмотка двигуна» виникає як сукупність наступних факторів: замикання тиристора відбувається при деякому залишковому значенні струму:

  • между моментом подачі відчіняю чого імпульсу на керуючий електрод и моментом качана;
  • протікання Струму проходити годину, звання часом включення тиристора;
  • НЕ існує ні двох, ні тім более шести тірісторів, у якіх ЦІ 2 параметра точно збігаються;
  • при появі в мережі потужної перешкоду могут відбуватіся збої в сінхронізації тактового генератора.

Як показують елементарні розрахунки, в разі, описаному в [1], рівень постійної складової Струму по фазах при U = 0.4 кВ Склаві НЕ более 2% номінального для двигуна и менше 1% номінального для трансформатора. При всій удаваній незначності відносних величин, результати не брешуть. Дешевше додати в схему один контактор, ніж ремонтувати двигун, міняти трансформатор потужністю в сотні і тисячі кВА і зазнавати збитків від простою обладнання.

Пусконалагоджувальне параметрування пристрої плавного пуску (УПП). Як вже було зазначено раніше, найпростіше пристрої плавного пуску (УПП) в налаштуванні ненабагато складніше, ніж теплове реле захисту двигуна. Нижче наведені орієнтовні налаштування пристрою плавного пуску (УПП) для різних механізмів.

Параметри налаштування пристрою плавного пуску при використанні функції обмеження струму

Параметри налаштування пристрою плавного пуску при використанні функції обмеження струму

Табл. 9

У таблиці не врахована можливість включення функції BOOST.

Крутний момент мотора буде зменшуватися пропорційно квадрату напруги і, якщо початкова напруга задано занадто малим, наприклад 20%, стартовий крутний момент буде дорівнює тільки 0.2? = 0.04 = 4%, і мотор не почне обертатися на самому початку процесу включення.

Тому дуже важливо знаходити такий рівень, при якому мотор почне відразу працювати, щоб уникнути непотрібного перегріву. При підвищеному початковому рівні пусковий струм і момент будуть занадто мало відрізнятися від значень при прямому пуску.

Час включення не повинно бути занадто великим, оскільки це призведе тільки до непотрібного перегріву мотора і спрацьовування захисного реле. Якщо мотор не навантажений, час запуску двигуна виявиться менше заданого, а якщо мотор сильно навантажений, то більше.

Висновки

Тиристорне пристрій плавного пуску (УПП), якщо ми жорстко зав'язані на наявний асинхронний двигун з короткозамкненим ротором, що не дає можливості перемикати обмотки з зірки на трикутник на ходу, є наймасовішим пристроєм для вирішення багатьох проблем, що виникають при прямому пуску.

При виборі рішень по плавному пуску і гальмування в механізмах, що приводяться двигунами потужністю від десятків кВт і вище, необхідно стартувати від наступного:

  • пристрій плавного пуску (УПП) має мати 3-фазне регулювання;
  • При підключенні до одного або паралельно з'єднаним кільком двигунів, що запускаються синхронно, БК обов'язковий;
  • При многодвигательном приводі на загальну механічну навантаження з роздільним пуском кожного двигуна (наприклад, насосні станції) розумно використовувати каскадний послідовний запуск / гальмування;
  • Наявні механічні охолостітелі навантаження (наприклад, байпасні трубопроводи в насосах і компресорах) доцільно залишити.

література:
1. Петухов В.С., Соколов В. А. Пошкодження трансформаторів і електродвигунів. Причина - в системі плавного пуску // Новини електротехніки. - 2005. - № 2 (32).
2. Соркінд М. Асинхронні електродвигуни 0,4 кВ. Аварійні режими роботи // Новини електротехніки. - 2005. - № 2 (32).
3. Schneider Electric. Пристрої плавного пуску і гальмування Altistart 48. Каталог 2002. ART. 011237RU.
4. АВВ. Системи плавного пуску. Навчальний посібник. Лютий 2003.
5. Siemens. SIRIUS 3RW. Пристрої плавного пуску. Презентація. Лютий 2005.
6. Ключів В. І., Терехов В. М. Електропривод і автоматизація загальнопромислових механізмів: Підручник для вузів. М., Енергія, 1980. - 360 с., Іл.
7. Лотоцький К. В. Електричні машини і основи електроприводу. М., Колос, 1964. - 495 с., Іл.

Автор: Юрій Бобильов

всі Публікації

Що може пристрій плавного пуску (УПП)?
Що може пристрій плавного пуску (УПП)?
Що не може пристрій плавного пуску (УПП)?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов