Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Призначення і пристрій коробки передач автомобіля

Наша сеть партнеров Banwar

Коробка передач служить для зміни тягової сили на колесах автомобіля в залежності від опору руху і дає автомобілю можливість рухатися заднім ходом. Коробка передач дозволяє, крім того, при виключенні передач від'єднувати провідні колеса автомобіля від двигуна, забезпечуючи тим самим можливість запуску двигуна і його роботу на холостому ходу.

Коробка передач являє собою механізм, що складається з набору шестерень, які можуть вводитися в зачеплення в різних поєднаннях.

Кожне поєднання зачеплення шестерень коробки називається щаблем або передачею. Число ступенів (передач) в коробці передач залежить від конструкції автомобіля і зазвичай буває від трьох до п'яти (без урахування передачі заднього ходу). Відповідно до цього коробки передач називаються триступінчастими, чотириступеневими і п'ятиступінчастими.

Відповідно до цього коробки передач називаються триступінчастими, чотириступеневими і п'ятиступінчастими

Мал. Коробка передач автомобілів ГАЗ-69 і ГАЗ-69А: 1 - сальник; 2 - задня кришка картера; 3 - шарикопідшипник вторинного вала; 4 - картер коробки передач; 5 - маслоотражательних кільце; 6 - вторинний вал; 7 - вилка перемикання шестерні (каретки) першої передачі і заднього ходу; 8 - шестерня (каретка) першої передачі і заднього ходу; 9 - важіль перемикання передач; 10 - верхня кришка картера; 11 - шестерня другої передачі; 12 - втулка шестерні другої передачі; 13 - зубчастий вінець шестерні другої передачі; 14 - каретка другої і третьої передач; 15 - вилка каретки другої і третьої передач; 16 - зубчастий маточина; 17 - регулювальні прокладки; 18 - завзяте кільце; 19 - зубчастий вінець шестерні третьої передачі; 20 - шестерня третьої передачі; 21 - роликопідшипник; 22 - шарикопідшипник первинного вала; 23 - первинний вал; 24 - передня кришка картера; 25 - маслоотражательних кільце; 26 - роликопідшипник проміжного вала; 27, 29, 32 і - шестерні проміжного вала; 28 - пробка зливного отвору картера; 30 - вісь проміжного вала; 31 - проміжний вал; 34 - проміжна шестерня заднього ходу

Зачеплення різних пар шестерень здійснюється за допомогою кареток (шестерень), що пересуваються вздовж валів коробки. Залежно від числа рухомих кареток коробки поділяються на двоходові (дві каретки) і триходові (три каретки).

Принцип роботи автомобільних коробок передач незалежно від їх конструктивного оформлення і числа передач однаковий. Розглянемо їх пристрій і роботу на прикладі триступеневої двухходовой коробки передач автомобілів ГАЗ-69А і ГАЗ-69.

Первинний (ведучий) вал 23 виконаний заодно з шестернею 20 третьої передачі і з зубчастим вінцем 19. Первинний вал через зчеплення з'єднується з колінчастим валом двигуна.

Вторинний (підпорядкований) вал 6 є ніби продовженням первинного вала і розташований з ним на одній осі. Хвостовик вторинного вала сидить в Роликопідшипники 21, встановленому в кінці первинного вала. Вторинний вал внаслідок цього може обертатися незалежно від первинного.

На вторинному валу встановлено дві шестерні 8 і 11 і зубчаста маточина 16. Шестерня 8 (каретка) сидить на валу на шліцах і може переміщатися уздовж його осі. Шестерня 11 має зубчастий вінець 13. Вона посаджена на вторинному валу на бронзовій втулці 12, тому вільно обертається на валу. На маточині встановлена ​​каретка 14 другої і третьої передач, яка переміщається по маточини.

Проміжний вал 31 представляет- собою блок шестерень 27, 29, 32 і 33, що вільно обертається на осі 30.

Проміжна шестерня 34 заднього ходу посаджена на вісь на бронзовій втулці і вільно обертається на осі.

Первинний і вторинний вали встановлені в гніздах картера коробки на шарикопідшипниках 22 і 3. Вісь 30 проміжного вала закріплюється в гніздах картера нерухомо, проміжний же вал 31 обертається на осі на роликопідшипниках 26. Ось проміжної шестерні заднього ходу нерухомо закріплена в спеціальних гніздах картера.

Шестерня 20 первинного валу з шестернею 27 проміжного вала, а також шестерня 33 з проміжною шестірнею 34 заднього ходу перебувають в постійному зачепленні. У постійному зачепленні знаходяться також шестерня 29 проміжного вала і шестерня 11 вторинного вала. Каретки 8 і 14 можуть переміщатися по вторинному валу і вводитися в зачеплення: каретка 14 своїми внутрішніми зубами з зубчастим вінцем 19 шестерні 20 первинного валу або з зубчастим вінцем 13 шестерні 11; каретка 8 з шестернею 32 або 34.

При положенні кареток, зображеному на малюнку, крутний момент від двигуна передаватиметься з первинного вала через шестірні 20 і 27 на блок шестерень проміжного валу.

Однак на вторинний вал крутний момент передаватися не буде, так як при зображеному положенні кареток 8 і 14 вторинний вал роз'єднаний як з первинним, так і з проміжним валами. Такий стан кареток називається нейтральним. У нейтральне положення каретки ставляться при запуску двигуна і роботі двигуна на холостому ходу (на місці або при русі автомобіля накатом).

Мал. Схема включення шестерень і передачі крутного моменту в триступеневої коробці передач автомобілів ГАЗ-69 і ГАЗ-69А: а - перша передача; б - друга передача; в - третя передача; г - задній хід; I - положення важеля при включенні першої передачі; II - положення важеля при включенні другої передачі; III - положення важеля при включенні третьої передачі; IV - положення важеля при включенні заднього ходу

Щоб привести автомобіль в рух, треба передати крутний момент вторинного валу. Для цього каретку 8 або 14 слід ввести в зачеплення з однією з шестерень проміжного валу, при якому забезпечувалося б отримання найбільшого передавального відносини, а отже, і найбільшого крутного моменту на вторинному валу. Пересунемо каретку 8 вправо і введемо її в зачеплення з шестірнею 32 проміжного вала, як це показано на рис. а. Такий стан кареток відповідає першій передачі.

Щоб включити другу передачу, необхідно вивести каретку 8 із зачеплення з шестернею 32, а потім, пересунувши (по рис. Б вліво) каретку 14, ввести останню в зачеплення із зубчастим вінцем 13 шестерні 11, постійно знаходиться в зачепленні з шестірнею 29 проміжного вала.

Переходити з другої передачі на третю потрібно в тій же послідовності, що і з першої передачі на другу. При цьому каретка 14 виводиться з зачеплення з зубчастим вінцем 13 шестерні 11 і вводиться в зачеплення із зубчастим вінцем 19 шестерні 20 первинного валу (рис. В), первинний і вторинний вали починають обертатися як одне ціле.

Для руху заднім ходом слід перевести обидві каретки в нейтральне положення, а потім каретку 8 пересунути вліво і ввести в зачеплення з проміжною шестірнею 34 заднього ходу. При цьому напрямок обертання вторинного, вала зміниться на протилежне.

Для легкого і ненаголошеного перемикання передач необхідно, щоб окружні швидкості шестерень, що вводяться в зачеплення, були однакові. Окружна швидкість шестерні залежить від числа обертів вала, на якому вона сидить, і від її діаметра: чим більше діаметр шестерні і число обертів вала, тим більше її окружна швидкість. Для полегшення ненаголошеного перемикання передач і зменшення зносу зубів шестерень в коробках передач, зокрема в коробці передач автомобілів ГАЗ-69А і ГАЗ-69, передбачено спеціальний пристрій - синхронізатор каретки включення другої і третьої передач.

Синхронізатор вирівнює окружні швидкості обертання шестерень перед введенням їх в зачеплення. Влаштований він у такий спосіб. На кінці вторинного вала 1 встановлена ​​на шліцах і закріплена стопорним кільцем 14 зубчаста маточина 6 синхронізатора. На зовнішніх зубах маточини встановлена ​​каретка 10 другої і третьої передач, що охоплюється виделкою 8. У трьох пазах маточини встановлені повзуни 11 блокуючого пристрою, що з'єднуються за допомогою кульок 9 фіксаторів з кареткою 10. По обидва боки маточини розташовані блокують бронзові кільця 4. Кожне блокуючу кільце має зубчастий вінець і пази 47 для плазунів; внутрішня поверхня кільця виконана конусоподібної.

Синхронізатор розташований між зубчастим вінцем 13 шестерні 15 первинного валу і зубчастим вінцем 3 шестерні 2 другої передачі. Підстави зубчастих вінців шестерень 2 і 15 мають конусні поверхні.

Підстави зубчастих вінців шестерень 2 і 15 мають конусні поверхні

Мал. Пристрій і схема роботи синхронізатора коробки передач: а - положення деталей синхронізатора при вирівнюванні окружних швидкостей; б - положення деталей синхронізатора при включеній передачі; в - деталі синхронізатора; 1 - вторинний вал коробки передач; 2 - шестерня другої передачі; 3 - зубчастий вінець шестерні другої передачі; 4 - блокуючу кільце; 5 - наполеглива шайба; 6 - зубчастий маточина; 7 - пружина; 8 - вилка каретки другої і третьої передач; 9 - кулька фіксатора; 10 - каретка другої і третьої передач; 11 - повзун; 12 - регулювальні прокладки; 13 - зубчастий вінець шестерні первинного валу; 14 - стопорне кільце зубчастої маточини; 15 - шестерня первинного вала; 16 - первинний вал; 17 - паз для повзуна маточини

При включенні другої або третьої передачі каретка 10 синхронізатора за допомогою перемикає пристрої переміщається разом з повзунами 11 по маточини 6. повзуни, що входять в пази 17 блокуючих кілець 4, притискають кільце до конусної поверхні відповідного зубчастого вінця шестерні. Внаслідок тертя, що виникає між дотичними конусними поверхнями, що блокує кільце трохи зсувається в бік обертання зубчастого вінця до упору пазів в бічні поверхні плазунів. При цьому скошена поверхность.торцов зубів каретки 10, впираючись в скошену поверхню торців зубів кільця 4, не дає зубах увійти в зачеплення, внаслідок чого забезпечується сильне притиснення кільця 4 до конусної поверхні зубчастого вінця. В результаті сильного тертя конусів швидкості обертання валів зрівнюються, каретка 10 зсувається далі, вичавлюючи кульки 9 фіксаторів, і своїми зубами входить в проміжки зубів вінця 13, безшумно включаючи відповідну передачу.

Управління коробкою передач здійснюється за допомогою важеля 6; хитається в кульовій опорі кришки картера коробки передач.

У тій же кришці в гніздах встановлені, два повзуна 3 і 12, які можуть переміщатися уздовж своїх осей, ковзаючи при цьому в гніздах кришки коробки. Кожен з цих плазунів з'єднаний з виделкою: повзун 12 каретки першої передачі і заднього ходу з вилкою 11, повзун 3 каретки другої і третьої передач з вилкою 10.

Кінці вилок вміщуються в кільцевих проточках, наявних в каретках, і не заважають кареток вільно обертатися разом із вторинним валом. При поздовжньому ж переміщенні вилок, каретки пересуваються уздовж вала і тим самим вводять в зачеплення відповідні шестерні. За допомогою переміщення важеля, а отже, і вилок з каретками відбувається перемикання передач в коробці.

Для запобігання довільного виключення передач і одночасного включення декількох передач в механізмі перемикання передач передбачені спеціальні пристрої фіксатори (стопори) - для фіксування важеля в певному положенні і замки, що не дозволяють одночасно включати кілька передач.

У триступеневий коробках передач з двома повзунами фіксатор одночасно виконує і роль замку.

У триступеневий коробках передач з двома повзунами фіксатор одночасно виконує і роль замку

Мал. Механізм перемикання передач коробки передач автомобілів ГАЗ-60 і ГАЗ-69А: 1 - пружина фіксатора; 2 - бічна кришка картера коробки передач; 3 - повзун вилки каретки другої і третьої передач; 4 - віджимна скоба; 5 - пружина отжимной скоби; 6 - важіль перемикання передач; 7 - пружина важеля перемикання передач; 8 - ковпак; 9 - кульова опора; 10 - вилка каретки другої і третьої передач; 11 - вилка каретки першої передачі і заднього ходу; 12 - повзун вилки каретки першої передачі і заднього ходу; 13 - сухарі фіксатора

Фіксатор складається з двох порожнистих сухарів 13, що ковзають в спеціальному гнізді, зробленому в кришці коробки передач. Під дією пружини 1 сухарі заскакують в поглиблення, наявні у відповідних місцях плазунів. Сухарі надійно утримують повзуни від мимовільного переміщення, а також запобігають можливість одночасного переміщення, обох плазунів.

Пересунути обидва повзуна відразу і включити, таким чином, одночасно дві передачі можна з наступних причин. Як тільки один з повзунів пересунеться настільки, що сухар вийде з поглиблень, обидва сухаря виявляться присунутих один до одного впритул. Загальна довжина зсунутих сухарів підібрана так, що другий сухар вже не зможе вийти з поглиблення примикає до нього повзуна і тим самим надійно замкнений повзун.

Щоб не сталося випадкове включення заднього ходу, в кришці коробки передач, трохи нижче кульової опори, розташована віджимна скоба 4 з пружиною 5, що натискає на кінець важеля 6. Тому для включення заднього ходу (і першої передачі) до важеля треба докласти підвищене зусилля, щоб відвести скобу в сторону.

У картер коробки передач заливається трансмісійне масло до рівня отвору контрольної пробки.

 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов