Наша сеть партнеров Banwar
Згідно з даними Асоціації європейського бізнесу, порівняння ситуації на авторинку за період з січня минулого року по жовтень нинішнього показує зростання продажів машин більшості марок і моделей.
Якщо говорити про місячної різниці, то в жовтні роздрібний збут авто виріс на 8,2 відсотка. Найбільше збільшилися продажі Lada Vesta, потім йдуть Hyundai Creta, Lada Largus і VW Polo.
Експерти стверджують, що причина настільки радісних тенденцій на авторинку проста - люди поспішають зробити вкладення грошей в рухоме майно при незмінному поки ПДВ (податок на додану вартість. - «ВМ»). Але з січня 2019 роки цілком можлива і зворотна реакція: при підвищенні ПДВ і, відповідно, підвищення цін попит в роздрібному сегменті авторинку цілком може зупинитися або навіть піти в мінус.
Дані продажів автомобілів по Москві підтверджують загальноукраїнські показники. Так, за інформацією агентства "Автостат", за перші шість місяців цього року збут нових легковиків в столиці додав майже 15 відсотків у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. У червні московські автосалони продали близько 19 тисяч машин, що на 8,6 відсотка більше, ніж за той же місяць роком раніше.
А ось модельні переваги столичних обивателів відрізняються від запитів інших регіонів країни. У нас найбільшою популярністю користуються «корейці» KIA - порівняльний зростання продажів за півріччя склав аж 33,5 відсотка. А ось вітчизняний автопром в столиці великого попиту не знаходить.
Топ-5 найбільш продаваних машин для Москви виглядає так: KIA Rio, Hyundai Solaris, VWPolo, Hyundai Creta іSkoda Octavia. Причому Hyundai Solaris потрапив до цього рейтингу навіть незважаючи на те, що статистично похвалитися продажами не міг з падінням в 18,5 відсотка. Однак ця марка авто залишається другою за популярністю моделлю з 4753 проданими примірниками. Для порівняння: у лідера KIA Rio - 7120, а у що стоїть на третьому рядку VW Polo - 4232 проданих авто за перше півріччя. Якщо ж говорити про марки-виробники, то перша п'ятірка виглядає так (з урахуванням продажів всіх моделей під цією маркою): KIA (18 401 продана машина і зростання в 3,5 відсотка в порівнянні перших шести місяців нинішнього і минулого років), Hyundai ( 11 951 машина, плюс 6 відсотків), Volkswagen (8885 машин, плюс 9,6 відсотка), Skoda (7596 машин, плюс 10,4 відсотка), Toyota (7107 машин, плюс 1,2 відсотка).
Популярність провідних виробників фахівці пояснюють вдалим поєднанням маркетингових та технічних параметрів. Наприклад, гарантованим терміном служби автомобіля і гарантованим кількістю кілометрів автопробігу. Всього ж на дорогах нашої країни за минулому жовтні додалося понад 160 тисяч легковиків. Це на 12 тисяч штук більше, ніж за жовтень минулого року.
- Експерти все ще сперечаються, що це - свідчення неефективності санкцій, оголошених проти Росії, або просто прагнення населення зберегти свої грошові заощадження шляхом вкладання їх в особисті транспортні засоби, - розповів «ВМ» експерт з транспортної логістики Максим Ніконов.
- Однак, на думку деяких фахівців, причина підвищеного попиту на авто може бути і ще в одному, іншому, обставині. З огляду на те, що крім столиць, в «глибинці» вельми популярні порівняно дешеві вітчизняні машини і особливо машини підвищеної прохідності, це може свідчити про недоліки в транспортній системі та про поганий доступності громадського транспорту для населення в регіонах.
Натисніть на зображення для переходу в режим перегляду