- Що таке промивка двигуна? Почнемо з того що промивка потрібна для того що б очистити деталі і внутрішні...
- Спосіб 2. Промивні мастила.
- Спосіб 3. Промивки масляної системи або «п'ятихвилинки».
- Експеримент 1 промивка «10-хвилинка» Liqui Moly Pro-Line Engine Flush (німецька назва Liqui Moly Pro-Line Motorspulung).
- Експ ерімент 2 промивка 15 хвилин Motul Engine Clean.
- Спосіб 4. Промивання моторним маслом - як найніжніша промивка.
- висновок
Що таке промивка двигуна?
Наша сеть партнеров Banwar
Почнемо з того що промивка потрібна для того що б очистити деталі і внутрішні стінки двигуна від відкладень. Що таке відкладення і якого виду вони бувають, можна почитати в статті - відкладення в двигуні. Будь-які відкладення в двигуні можна вважати шкідливими - відкладень в двигуні бути не повинно! І в більшості випадків двигун необхідно мити.
Існує чотири основних способи промивання двигуна
Спосіб 1. Розбирання двигуна і чистка в ручну з промиванням деталей спеціальними засобами.
На СТО або зі знайомим в гаражі можна розібрати двигун, відчистити кожну деталь за допомогою технічного сольвенту (соляри, гасу, розчинника ітд). Цей метод мабуть найшвидший за часом і ефективний, але і самий трудомісткий. Не кажу про те, що потрібно спеціальне приміщення - гараж, певні умови і знання. Не у кожного автолюбителя є теплий гараж, можливість і навик розібрати, почистити і зібрати назад двигун внутрішнього згоряння. Саме тому й існують спеціальні засоби для промивання двигуна, про які піде мова. Потрібно відзначити що існують випадки, коли промивати двигун промивками шкідливо і небезпечно, як і взагалі запускати його. Тому в деяких випадках ручна чистка двигуна - це єдиний варіант! Наприклад ось в такий випадок:
Тобто тут вже нічого не допоможе, крім як розібрати і все вручну почистити, попутно проаналізувати знос і можливість подальшого використання цього двигуна.
Спосіб 2. Промивні мастила.
Призначені для промивання систем змащення автомобільних двигунів без їх розбирання, при зміні моторного масла. Промивні масла отримали в Росії величезну популярність. На заході на увазі менталітету «навіщо я буду витрачати зайві гроші?» Промивні масла не отримали велику популярність.
Зазвичай промивальне масло являє собою звичайне мінеральне, саме найпростіше і дешеве масло - мінералку (а навіщо туди дороге? Чи не їздити ж на ньому.), В яке додані миючі присадки, протизносні присадки.
Ось лабораторний аналіз промивного масла Лукойл
Лукойл промивальне
Тобто з аналізу ми бачимо що додані протизносні присадки (Цинк фосфор) і додані миючі нейтралізують присадки (кальцій). Додані вони в набагато меншому вмісті ніж в стандартних моторних маслах. Фактично ця промивка для того що б переміщатися з не зливається залишком старого масла (в картері а так само деталі двигуна все одно в брудному маслі) і нейтралізувати кислотне середовище в двигуні. Все це зливається разом з промиванням - ось головна і основна мета промивного масла. Боюся що відмити брудний двигун в шламі або лаку воно не здатне ...
Принцип застосування промивних мастил приблизно такий: Завели автомобіль поганяли 10-20 хвилин на холостому ходу, злили відпрацьоване моторне масло, залили промивне масло в тому ж заправну обсязі що потрібно автовиробником для моторного масла, поганяли на холостому ходу 10-20 хвилин, злили промивне масло і залили свіже масло.
На заході промивні масла не прижилися і не користуються попитом, там на прилавках ви не побачите промивних мастил (для цивільного транспорту) брендів Mobil, Shell, Castrol итд (зустрічалася BP в Японії) - виробники озвучують стандартне думка «При використанні наших моторних масел - промивання двигуна не потрібні! »І за своїм виробники моторних масел праві. Якщо купити новий автомобіль в автосалоні, міняти масло частіше (часом навіть частіше ніж вимагає офіційний дилер), лити хороший бензин - то відкладень в двигуні не виникне! Навіщо витрачати в порожню гроші? Витратьте їх на морозиво дітям! Але на жаль не у всіх нові автомобілі, не всім дістався чистий двигун, і не завжди інтервали дотримуються строго. Саме для таких випадків і існують промивні масла.
У Росії промивні масла представлені в достатньому асортименті. Тому що попит, в даному випадку, породив пропозицію. Наприклад дуже серйозна і велика вітчизняна компанія Лукойл - не за потрібне робити те, від чого відхрещуються світові виробники моторних масел. Так само на ринку представлені бренди Spectrol, Felix, Новоуфімскій НПЗ, ХАДО Verylube, Luxe, Волга ойл, Сібтек, Unico, Роснефть, G-energy, ZIC ітд.
Лити або не лити промивні масла - вирішуйте самі! Я для себе вирішив - що вони мені не потрібні «гроші на вітер!», І дотримуюся версії «при розумних інтервалах зміни - промивні масла як і промивки не потрібні». Але якщо ви наприклад затягнули з інтервалом зміни або купили автомобіль з невідомою історією зміни масла, промивальне масло може допомогти прибрати несліваемий кислотний залишок.
Спосіб 3. Промивки масляної системи або «п'ятихвилинки».
Існують так само спеціальні промивання «п'ятихвилинки» які заливаються в старе масло при зміні, двигуну дають попрацювати 5-10-20 хвилин (читати інструкцію!) І зливають разом з відпрацьованим маслом.
Серед автолюбителів в інтернет співтоваристві загальноприйнята думка - «промивання« п'ятихвилинки »- ЗЛО!» На форумах ходять страшилки що «П'ятихвилинки відмивають шматки які відвалюються, забивають масляні канали, забивають фільтра, сітку маслоприемника і двигун виходить з ладу!» «П'ятихвилинки згубно впливають на прокладки і сальники - і після промивки двигун обов'язково «побіжить» »« п'ятихвилинки не сумісні з вашим майбутнім маслом, вони залишаються в картері з несліваемий залишком і псують наступне масло, а так же ваш двигун ». Я не буду сперечатися з цими твердженнями, тим більше що сам колись володів таким же думкою, просто покажу наочно і підведу читача до висновку. Дивіться все самі і на власні очі!
Знову виникає запитання, а хто небудь з виробників моторних масел виготовляє п'ятихвилинки? У продажу існують Shell, Valvoline, Wynn's, Liqui Moly, Motul - тобто деякі виробники звертаючи увагу на попит автолюбителів, в тій чи іншій країні, все таки випускають п'ятихвилинки. Я провів два наочних експерименту з промивками двох відомих і досить шанованих брендів Liqui Moly і Motul.
Я провів два наочних експерименту з промивками двох відомих і досить шанованих брендів Liqui Moly і Motul.
Експеримент 1 промивка «10-хвилинка» Liqui Moly Pro-Line Engine Flush (німецька назва Liqui Moly Pro-Line Motorspulung).
Автомобіль Toyota Curren 1994 року випуску, з двигуном 3s-fe. Двигун всередині дуже брудний - відкладення типу лак і шлам. Розкриваємо клапанну кришку, фотографуємо стан під клапанною кришкою - ДО. Потім їздимо з короткими інтервалами зміни, застосовуючи між змінами промивку «п'ятихвилинку» Liqui Moly Pro-Line Engine Flush. При цій процедурі строго дотримуємося інструкції на банці. Якщо сказано «10 хвилин на холостих обертах двигуна» то так і робимо - це важливо!
Цей аматорський експеримент проте розтягнувся у мене рівно на 1 рік. Режим в основному міські пробки і трохи траси. Моторне масло використовувалося звичайне для бензинових двигунів з API SM північноамериканське Petro-Canada Supreme 5W-30 і Chevron Supreme 5W-30 (в народі напівсинтетика, але по факту мінералка 2 групи API.). Бензин використовувався один і той же з однієї заправки.
В даному випадку інтервал між змінами 1500-2000км - обраний не випадково - для швидкості експерименту і меншого впливу на експеримент самого моторного масла. Було проведено 5 промивок масляної системи двигуна - пішло 5 банок. Розкриваємо двигун і фотографуємо результат ПІСЛЯ:
Експ ерімент 2 промивка 15 хвилин Motul Engine Clean.
Автомобіль той же Toyota Curren 94 року випуску, двигун 3s-fe. Режим так само - місто 80% і траса 20%.
Вироблено 5 змін, використано 5 банок промивання Motul Engine Clean.
Toyota 5W30 SM + Motul Engine Clean = 3000км
Petro-Canada Supreme 5W30 SM + Motul Engine Clean = 3000км
Petro-Canada Duron Synthetic 0W30 + Motul Engine Clean = 3000км
Mobil1 0W40 Life + Motul Engine clean = 3000км
Petro-Canada Supreme 5W30 SM + Motul Engine Clean = 1000км
Порівнявши фотографії ДО і ПІСЛЯ ви можете зробити певні висновки про ефективність промивок масляної системи.
У читача може виникнути сумнів «А як же масляний фільтр? Адже заб'є! ». Як показав розтин кожного фільтра після кожної промивки - всередині вони були чистими - не було ніяких серйозних накопичень!
А як двигун відчуває себе після таких промивок? Відмінно! Нічого ніде не побігло і не зламалося - пройшло вже достатньо часу. Більш того! Я робив лабораторний аналіз моторного масла на вміст металів зносу - двигун показав біля нульової знос. Детальніше з аналізами мого двигуна можна ознайомитися тут.
Ще один приклад від іншого нашого форумчанина Белковода. Відео де наочно показано як миють промивання «п'ятихвилинки». Розкрили двигун, побачили відкладення, зібрали назад промили 15-хвилинної промиванням за інструкцією, і розкрили подивитися «Що змінилося?» А нічого не змінилося! Це не чудодійна промивка. Загалом дивіться самі в ролику:
Спосіб 4. Промивання моторним маслом - як найніжніша промивка.
Існує так само промивка масляної системи звичайним моторним маслом - при якій точно нічого не станеться. Ця промивка буде сумісна з вашим двигуном, сальниками прокладками, вашим майбутнім маслом ітд.
Спосіб дуже простий: заливаєте ваше звичайне моторне масло або найдешевшу мінералку, бренду який ви зазвичай віддаєте перевагу (що б не витрачати гроші), прокотилися на цьому маслі 500-1000км і злили. От і все! Так само на всякий випадок можна змінити масляний фільтр. Але є одне велике АЛЕ! Моторне масло має дуже низьку миючої здатністю! Фактично воно тільки може винести частинки, які вже відірвалися від стінок - а двигун як був брудним так і залишиться таким - або потрібно дуже багато часу і тис км за принципом «вода камінь точить». Точити цей камінь можна і 500 тис км - що зводить нанівець промивку двигуна маслом. Не думайте що ви залили масло, відкатали 1000км і у вас все всередині блищить. Якщо відкладення дійсно серйозні - все залишиться так само як було! Промиванні моторним маслом, я присвятив окрему статтю, так як маю багаторічний досвід - ставив такі експерименти.
Чи здатне моторне масло мити двигун?
висновок
І так ми перерахували 4 основних способи промивання масляної системи. Найголовніше вирішити для себе, чи потрібно промивати двигун?
Візьміть ліхтарик, відкрутіть кришку маслозаливной горловини, загляньте всередину (а краще зніміть клапанну кришку). Якщо там чистий метал - то у вас чистий двигун і швидше за все ніяких промивок вам не потрібно. Стінки горловини - це така ж внутрішня стінка двигуна як і всі інші, до того ж розташована в самому верху. Пам'ятайте - промивка повинна мати під собою підставу!
Спочатку ставимо діагноз і відповідаємо собі на запитання: двигун брудний або чистий? А потім вже вирішуємо лікувати або залишити як є!
Мити промивками чистий двигун «Заради профілактики» не має сенсу! Ви витрачаєте гроші ... Краще й ефективніше в даному випадку міняти масло не через 10 000км, а через 7500км! Чистий двигун буде себе почувати набагато краще, ніж через 10 тис км з промивками!
Велике прохання, при розміщенні цієї статті на інших ресурсах - вказуйте посилання на цю сторінку! Поважайте чужу працю і бажання поділитися накопиченим досвідом!
Автор статті: Іванов Данило, нік torcon
Обговорення на форумі:
Промивання Motul Engine Clean
Промивання Liqui-moly Pro-line Motorspulung
Що таке промивка двигуна?На заході на увазі менталітету «навіщо я буду витрачати зайві гроші?
А навіщо туди дороге?
Навіщо витрачати в порожню гроші?
Знову виникає запитання, а хто небудь з виробників моторних масел виготовляє п'ятихвилинки?
У читача може виникнути сумнів «А як же масляний фільтр?
А як двигун відчуває себе після таких промивок?
Розкрили двигун, побачили відкладення, зібрали назад промили 15-хвилинної промиванням за інструкцією, і розкрили подивитися «Що змінилося?
Чи здатне моторне масло мити двигун?
Найголовніше вирішити для себе, чи потрібно промивати двигун?