Наша сеть партнеров Banwar
Для справної експлуатації силового агрегату необхідно забезпечити нормальний тепловий режим роботи. Для цього передбачено водяне охолодження двигуна. При її нормальній роботі він не перегрівається і не переохолоджується, а при її засміченні необхідна промивка системи охолодження двигуна.
В якості охолоджуючої рідини для циркуляції в автомобілі використовується вода або охолоджуючий тосол.
Якщо ви використовуєте звичайну воду, то в процесі експлуатації на стінках радіатора або на картері може утворюватися накип або відкладення солей.
Грязьові відкладення в системі охолодження ДВС
При використанні антифризу відкладення солей не спостерігається, але при тривалому використанні він може розкладатися і утворювати різні відкладення в магістралях.
Очищення слід проводити, якщо спостерігаються перебої в дотриманні температурного режиму автомобіля або періодично, для профілактики. (Хоча б раз в два - три роки)
Існує кілька способів прочищення:
- Промивання проточною водою
При цьому способі чищення спочатку від'єднуємо радіатор і до одного з патрубків приєднуємо шланг з водою і промиваємо його до того часу коли перестане йти брудна вода. Теж саме робимо з картером і обігрівачем салону. Після цього все збираємо, заливаємо воду і запускаємо стартер. Після того як машина прогріється, глушимо і зливаємо воду, заливаємо охолоджуючу рідину . - Перемивання дистильованою водою
При цьому способі промивання з радіатора і двигуна зливаємо охолоджуючий наповнювач і заливаємо туди дистильовану або просто кип'ячену воду. Запускаємо двигун автомобіля і прогріваємо його до робочої температури. Після цього глушимо і зливаємо воду. Якщо вода брудна, то знову повторюємо ту ж процедуру. Так проробляємо кілька разів, поки вода не стане чистою. - прочищення оцтом
При досить сильному забрудненні краще провести очищення столовим оцтом. Для цього розводять оцет у співвідношенні 0,5 л оцту на 10 літрів води. Це засіб заливають в радіатор, потім прогрівають автомобіль і дають йому попрацювати хвилин сорок. Після чого зливають оцет і заливають дистильовану воду. Після цього промивають все дистильованою водою, поки вона не стане чистою. Для сильних забруднень використовують столовий оцет в чистому вигляді. Для звичайного легкового автомобіля знадобиться не більше 20 пляшок, і проводять ту ж процедуру. - Розчинення лимонною кислотою
Ще один із способів - промивання лимонною кислотою. Для цього 200-400грамм цього кошти розчиняють в 10 літрах води і заливають в радіатор охолодження. Прогрівають автомобіль і дають попрацювати немногопосле того як він набере робочу температуру. Після цього глушать і залишають в ньому це засіб на ніч. Потім все зливають і проводять промивання дистильованою водою. - За допомогою молочної кислоти
Цей спосіб промивання вважається найкращим. Проблема тільки в тому, де дістати цю саму молочну кислоту. Але якщо ви все-таки її дістанете, то потрібно залити її в радіатор і дати машині трохи попрацювати. Деякі водії навіть їздять на ній деякий час. Потім все це зливають і промивають картер дистильованою водою. Після цього заливають охолоджуючий антифриз. - полоскання сироваткою
Як альтернативу промиванні попереднім засобом можна розглядати очищення сироваткою. При цьому способі засіб заливають замість антифризу, і деякий час їздять на сироватці. Після цього все промивають водою. - чистка содою
Цей спосіб прочищення годиться тільки для мідного основного радіатора і мідного радіатора грубки . Все інше содою не миють, так як вона руйнує алюмінієві частини радіатора і двигуна автомобіля. - Кока-кола для промивання
Як не дивно, але водяне охолодження можна очистити звичайної кока-колою. Це пов'язано з тим, що одним з компонентів цього напою є ортофосфорна кислота. Принцип промивання той же самий що і при інших способах.
Спеціальні хімічні засоби
Для очищення існує також дуже багато різних спеціальних засобів. Всі вони за хімічним складом поділяються на кілька типів:
Перевірка системи
Після промивання системи охолодження двигуна будь-яким із способів слід обкатати двигун і визначити, як працює машина - краще, ніж до промивання мул також саме. Якщо вас не влаштував результат то процедуру можна повторити, можливо, іншим способом. Також необхідно провести діагностику охолодження на предмет можливих протікань. Ще слід врахувати, що причиною неправильної роботи може бути також утворилася повітряна пробка, так що при заливці охолоджуючої рідини потрібно стежити за відсутністю повітря в системі.