Наша сеть партнеров Banwar
На авторинку Благовещенська дефіцит недорогих японських автомобілів
Торгові місця як і раніше не пустують, проте асортимент і кількість продаваних японських авто, за словами фахівців, після посилення правил ввезення скоротилися втричі. Які «колеса» сьогодні продають і купують благовещенци, з'ясовував кореспондент «АП».
Благовещенец Євген Р. в автобізнесі вже 15 років. Продавати і купувати машини йому доводилося сотні разів. Завсідник авторинку констатує: ситуація з улюбленими у амурчан уживаними японськими автомобілями ще ніколи не була такою напруженою. Купити недорогого «японця» як і раніше хочуть багато, але далеко не у всіх це виходить.
- Ходових моделей на ринку майже не залишилося, - розповідає Євген. - Такими вважаються машини кінця 90-х - початку 2000-х. Вони і за якістю нормальні, і за ціною доступні. Причина в тому, що сьогодні з Японії їх просто не привезти - закон не дозволяє. Офіційно можна ввозити в Росію лише іномарки не старше 2005 року випуску. Все інше везуть, обходячи закон, по запчастинах, причому кузов теж розпилюють. У такому вигляді машини привозять тільки відчайдушні: оформляють як-то документи на них, але навіть не в Примор'ї, а аж на Сахаліні, потім зварюють, збирають і виставляють на продаж. Така процедура ввезення дуже довга і складна, тому подібних машин на нашому ринку одиниці. В основному те, що продається, вже «бігало» по дорогах Росії.
По суті, зараз амурчане перепродують один одному подер-жанние моделі. Ціни на легкові 1996-2001 років випуску в порівнянні з минулим роком дещо знизилися: середній цінник тримається в рамках 150-250 тисяч рублів, і охочих поміняти одне «Пробіжна» авто на інше, за словами продавців, дуже багато. Більшість покупців не можуть дозволити собі машину за 500-600 тисяч рублів, а саме стільки коштують «свіжі» іномарки, привезені за повне мито. У ці цінові межі потрапляють такі популярні моделі, як Toyota Corolla, Toyota Fielder, Toyota Corona. Автомобілі класом вище стоять ще дорожче.
Мода на покупку автомобілів в Японії за інтернет-аукціону теж поступово сходить нанівець. Більшість компаній, які масово надавали такі послуги, перекваліфікувалися на інші види діяльності: постачання запчастин або елітних моделей авто.
Невелика фірма, в якій працює Ігор Л., брала участь в аукціонах до кінця 2008-го року. Машини привозили як за попереднім замовленням клієнтів з передоплатою, так і за власні кошти, щоб потім перепродати на авторинку. Бізнес йшов досить успішно, поки не грянув «Конструкторний заборона».
- Ми могли оформити замовлення відразу на 4-5 машин, - згадує Ігор. - Зараз 1-2, і то не кожен місяць. Поле діяльності скоротили, виживаємо за рахунок запчастин.
За попередніми оцінками учасників автомобільного бізнесу, приплив японської техніки в область зменшився не менше ніж в три рази. На авторинках Примор'я відсоток «беспробежний» марок також скоротився втричі.
- Раніше на авторинку в Уссурійську машинами без пробігу торгували в тридцяти рядах, зараз їх залишилося сім, - наводить нехитру статистику продавець Іван Т. - У нас на ринку приблизно така ж ситуація, тільки масштаби самого ринку набагато менше. Машини з пробігом у місцевих жителів миттю розхапують перекупники. Для багатьох це можливість швидко заробити хоча б 10-20 тисяч рублів.
Ситуація повільно, але вірно розгортається в сторону «салонних» автомобілів - іномарок, зібраних на території РФ, вважають перегонщики. Популярний народний «автохлам» потроху стає історією.
Самовивіз з Європи
Останнім часом серед амурчан стає популярним самостійно привозити машини з міст європейської частини країни. На дорогах обласного центру можна побачити автомобілі марок Ford, Fiat, Toyota, Renault вітчизняного складання. Частина власників європейських авто набуває їх в одному з автосалонів міста, що спеціалізується на постачанні європейських автомобілів. Хтось вважає за краще самостійно купити машину у виробника і оформити доставку.
- Я поїхав до Санкт-Петербурга, купив там Toyota Camry, - поділився благовещенец Єгор. - Машина недешева, заплатив близько 800 тисяч, але вона абсолютно нова. Доставка по залізниці обійшлася трохи більше 50 тисяч рублів. Покупка такої машини в Благовєщенську встала б в мільйон рублів. Чи не менше довелося б заплатити, якби я вирішив пригнати її з Японії. Якщо вдасться купити квитки на літак за мінімальним тарифом, то їхати за іномаркою в Москву або Петербург вигідно.
Ще один наш земляк недавно придбав джип китайського виробництва в Україні. За своє придбання автолюбитель заплатив близько 500 тисяч рублів. Машина подібного класу, за його словами, на Далекому Сході коштувала б набагато дорожче.