Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

пташиний розмову





Наша сеть партнеров Banwar

Птахи - балакуче плем'я. Мовчати не в їх звичаї. Миша або землерийка можуть прослизнути повз людини в лісовій підстилці так, що їх і не почуєш. Інша справа перната істота. Тільки що ми чули поруч з собою характерне "пинь-пінь-тарарах" великої синиці, не встигли повернути голову, як цей же голос чути з іншого, більш віддаленій гілки, а то і з далеко стоїть дерева. Якщо у ссавців засіб спілкування - нюх і запах, то у птахів єдиним засобом спілкування є голос. Птахи нюху майже не мають, немає у них і пахучих залоз, так що головне у них голос і відповідно слух. Навесні самці повинні попередити прилітають пізніше самок про те, що вони вже на місці і що ділянку для гнізда знайдений. Вони повинні попередити побратимів по виду, щоб ті не надумали влаштовувати їм бійки за територію. Та хіба мало ще що! Біологічна функція голоси птахів обширна і ще далеко не в усьому обсязі нами пізнана.

Саме чудове в голосі птиці - це її здатність до співу. Однак співають птахи по-різному. Є птахи, що заслужили широку популярність в народі як хороші співуни, а є види, що співають зовсім погано, абияк. Багато видів птахів і зовсім не співають. Скрипуче спів Снігура це все ж ще спів. Крик удода або зозулі, очевидно, теж спів. Ну, а чи можна назвати співом каркання сірих ворон або гайвороння. Звичайно, навесні ворона кричить якось по-іншому, ніж зазвичай, саме по-весняному. Але все ж ми не говоримо, що ворона співає; говоримо - каркає.

Співають не всі птахи. Ну, а чи всі птахи мають голосом, цим настільки важливим для них засобом внутрішньовидової спілкування. Переважна більшість, птахів erg має, але є і виключення. Практично немає голосу у білого лелеки. Він може тільки злегка шипіти, та й то рідко. Безголосих ківі в Новій Зеландії. До речі кажучи, вони і не літають. Позбавлені голоси так звані американські грифи: кондори, гриф-індичка і інші.

Деякі птахи можуть видавати так звані інструментальні, т. Е. Які пов'язані з голосом звуки. Так, наприклад, лелека вітає прилетіла на гніздо подругу частим клацанням дзьоба. Клацають дзьобом деякі сови. Іноді певні звуки виробляються і в польоті. І це не просто шум від крил, а спеціальні звуки, що мають свою структурну основу. У яванской деревної качки завдяки наявності своєрідною вирізки на внутрішньому опахалі першого махового пера видається в польоті своєрідний ясно чутний свист. Деревні качки інших видів користуються оптичними сигналами: вони мають ясно помітне біла пляма на крилі. На відміну від них яванская качка не має оптичних сигналів, у неї звуковий, інструментальний сигнал. Можуть видавати свист в польоті крилами і деякі наші качки, наприклад гоголь. Ряд видів птахів може виробляти звуки завдяки вібрації частин оперення на льоту. Особливо відомий в цьому відношенні звичайний бекас. Висловлювалися різні думки, як виникають його характерні бекаючих звуки під час весняного струму. Джерело цих звуків шукали в вібрації першорядних махових пір'їн, що виникає в той момент, коли птах з широко розкритими крилами круто кидається вниз, пікірує. Мабуть, звучать у бекаса є звужені бічні пір'я. Коли птахи в польоті спрямовуються вниз зі швидкістю не менше 9 метрів в секунду, далеко відтягнуті в сторону кермові і видають звуки, що нагадують бекання.

До сих пір неясна "інструментальна музика" бугая. Ця скритна, малодоступна для спостережень птах видає навесні своєрідні, далеко чутні і дещо нагадують рев вигуки. На Україні її так і звуть - бугай, що означає бик. Різне кажуть про походження цих звуків. Писали, що птах опускає дзьоб у воду і, з силою набираючи або випускаючи воду, голосно "гупає". Ще писали, що птах б'є своїм великим дзьобом плазом по воді. А хто це бачив? В даний час встановлено, що вода тут зовсім ні до чого. Бугай кричить, видихаючи повітря, але при цьому звичайний голосовий апарат птахів - так звана нижня гортань - нею майже не використовується. У бугая виробився особливий апарат для шлюбного крику.

До категорії інструментальних звуків належить і барабанний дріб дятла, створювана частими і сильними ударами дзьоба птиці по сухій вершині або гілки дерева. Кожен вид дятла "барабанить" по-своєму. Це важливий звуковий сигнал, що дозволяє їм пізнавати один одного.

"Розмова" птахів піддається розшифровці, але з працею і поки що далеко не в повному його значенні. Набір звуків, які видають своїм голосовим апаратом птиці, дуже великий. Так, досить мовчазний птах південноамериканських степів - каріама (загін журавлиний) видає до 200 різних, що розрізняються людським вухом звуків. А скільки різноманітних поєднань може бути створено з цих окремих звуків.

Що ж стосується птахів, що належать до загону горобиних, то спроби хоча б приблизно підрахувати загальну кількість звуків, що видаються окремими видами, не увінчалися поки успіхом. Тут вже не доводиться покладатися на власний слух. Але навіть і звукоаналізірующіе апарати поки що не допомогли. Вони лише показали, що птахи мають виключно широкі акустичні можливості. Тим більше, що вони можуть ще модулювати звуки, змінювати їх тембр, створювати різні комбінації звуків і т. Д.

Який же зміст несе в собі все це величезна і майже нескінченно різноманітне багатство звуків? Які сигнали передаються окремими викриками, всієї піснею, окремої її строфою?

Встановлено, що птахи видають звукові сигнали, які сприймаються як попереджають, а також сигнали переляку, лиха, загрози, зльоту; є харчові сигнали, стайня, а у пташенят і слетков сигнали випрошування, жебрацтва. Кожен з названих сигналів може варіюватися і відповідно до цього мати різний зміст. Певний сигнал тривоги видає шпак, коли біля гнізда або близько годується зграї з'являється людина, зовсім інакше він кричить при появі кішки і по-іншому, якщо з'являється яструб. Але якщо шпак потрапив в руки людини, то видає вже зовсім особливий сигнал, сигнал лиха. Але і в цьому випадку бувають відмінності, в залежності від ситуації. Одна справа, якщо шпак просто знаходиться в зімкнутому долоні людини і зовсім інша, якщо шпака тримають за крила. В цьому випадку в його голосі - максимум відчаю. Домашня курка має сім різних сигналів в залежності від характеру небезпеки.

Птах в момент небезпеки зовсім "не думає" про те, як би попередити сусідів, і коли потрібно злетіти - не кличе інших полетіти разом. Крик шпака такий же несвідомий вроджений рефлекс на появу ворога, як і подальше втеча. Однак цей крик має важливе біологічне значення, так як інші особини, не бачачи безпосередньо небезпеки, але чуючи тільки відповідний їй крик, теж поспішають врятуватися втечею. А шпак буде кричати і на самоті. Його поведінка можна порівняти з поведінкою курки, яка намагається розгрібати лапами асфальт, де посипані для неї зерна. Таким чином, при подачі певного звукового сигналу одним з видів птахів інші птахи реагують відповідним чином. В одних випадках вони злякано злітають, в інших поспішають до місця знайденого корму і т. Д.

Іноді людині вдається імітувати той чи інший сигнал і подивитися, як надходять при цьому птиці. Птицю можна зігнати з місця, просто грюкнувши в долоні і налякавши її. Але спробуйте налякати таким чином зграю годуються голубів в Москві, вони й уваги не звернуть на цей звук. А ось специфічний пташиний сигнал на небезпеку відразу ж підніме їх на крило. Можна за допомогою пищика, що відтворює сигнали самки рябчика, підманити до мисливця самця. Подібним же чином привертають під мережу самців перепела, приманюють качок. Однак більшості пташиних сигналів ми не знаємо, про значення деяких можемо тільки здогадуватися.

На слух і шляхом спостереження встановити значення більшості сигналів просто неможливо. Наше вухо недостатньо надійний апарат для вивчення голосів птахів: адже ми наполовину глухі істоти, якщо судити з точки зору птиці, звичайно. Точна акустична апаратура допомогла встановити, що птахи видають нерідко звуки, які наше вухо просто не сприймає. Наприклад, зарянки, славки, синиці постійно вдаються до ультразвуковим сигналам, які виходять за межі частотного діапазону чутності людського вуха. Як встановлено, у цих птахів ультразвукова надставка доходить до 50 тисяч герц. Звичайний патефон, пристосований до діапазону нашого звукового світу, не пристосований до таких частотах, тому, коли ми програємо голоси птахів, останні зазвичай "не впізнають" свої пісні, хоча нам і здається, що все в порядку. Птахи зазвичай не реагують на сигнали, передані через магнітофон. Звідси невдачі багатьох зачинателів нового справи, які хотіли налагодити відлякування птахів з полів або виноградників без того, щоб усвідомити собі спочатку наукові основи цієї справи.

Деякі сигнали птахів мають міжвидові значення. Варто сороку подати сигнал "на сову", як в збудження приходить майже все пташине населення лісу. Іноді сигнали птиці бувають зрозумілі і ссавцям. Але частіше птиці одного виду не реагують на сигнали іншого. Мало того, буває, не розуміють один одного і птиці, що належать одному виду, але з різних частин ареалу. Тут позначається географічна мінливість птахів і в голосі. По-різному співають зяблики з-під Москви, з Південного Уралу, з Греції або Швейцарії. Вони і "рюмят" по-різному. Коли на польоті або зимівниках ці птахи зустрінуться один з одним, вони можуть не зрозуміти один одного. Відомо, що на зимівниках одні зграйки шпаків реагують на сигнал небезпеки, що виходить від магнітофона, а інші ні. Це пояснюється тим, що зграйки шпаків з різних місць і сигнали небезпеки, що подаються ними, відрізняються один від одного.

Голос птахів пробували записувати різними умовними знаками, користувалися для цього також нотами. Однак це ні до чого не привело. Іноді прості крики або навіть просте спів можна передати, а отже, і записати словами. Так, наприклад, чорноголова вівсянка співає приблизно таку фразу: "чуть-чуть три рубля не виграв". Сочевиця в Сибіру наспівує наступне: "чувічу бачив?".

В даний час розроблені нові способи запису співу птахів, об'єктивно відображають суть справи і які не залежать від суб'єктивного сприйняття. Це так звані сонограми. Сонограмма за своїм характером дещо нагадує кардіограму або запис на "нескінченної стрічці" температури, тиску повітря і так далі. Відтворити по сонограмі спів птаха так само неможливо, як і в випадку записи його нотами. Однак сонограмма дає можливість об'єктивного аналізу голосу птиці, вона дозволяє встановити частоту вироблених птахом звуків, їх темп. Зіставивши сонограми двох особин, можна проаналізувати їх схожість і відмінність. Наприклад, виявилося, що у різних видів птахів сонограми сигналу "на сову" дуже схожі (хоча і не тотожні). Це робить зрозумілим, чому сигнал "на сову" має міжвидові значення: він зрозумілий і зяблики, і синицю, і сороку. З іншого боку, сонограми різних підвидів одного і того ж виду птахів можуть виявитися різними.

Бувають випадки, коли сонограми на вигляд дуже схожі, відрізняючись тільки в невеликому. Але це невелика відмінність відноситься до тієї її частини, яка як раз і містить біологічно важливу інформацію.

Іноді птахи видають звуки, які не мають сигнального значення. Це звуки, так би мовити, "для себе". Але вони бувають дуже і дуже потрібні птиці. Великий американський Козодой-Жиряков впевнено влітає в глибину темної печери і без помилки знаходить там на виступі крутий стінки своє гніздо. Без помилки це ж робить і саланган. Жиряков і саланган користуються при цьому звуковий локацією. Користуються ехолокацією сови і деякі види куликів. Однак локаційні здатності - це не привілей одних тільки птахів. Локацією, зокрема електролокація, користуються деякі види риб. До звукової локації вдаються кажани, що видають в темряві серію спеціальних еле.

У можливості Папугу відтворювати людську мову немає жодної ознаки особливих психічних здібностей або свідомості дій. Просто папуги (втім, далеко не всі) мають добре розвиненою здатністю до імітації (наслідування). Здатність до наслідування, так званому пересмішництва, властива і багатьом птахам із загону горобиних: шпакам, сорокам, воронам і цілої низки видів дрібних співочих птахів. Останні, щоправда, наслідують не людині, а голосам інших птахів, іноді і будь-яким іншим звукам. Наслідують ці птахи далеко не кожному почутому звуку, а тільки деяким, обраним. Багато "пересмішники" копіюють голоси лише суворо визначених птахів, іноді тільки їх певні голосові реакції, позиви. Мабуть, віддається перевага тим звукам, які за своїми фізичними якостями виявляються більш зручними для голосового апарату пересмішника. Особливо досягають успіху в пересмішництва різні види очеретянок (роду акроцефалус) і пеночки-пересмішки. В голосі зеленої пересмішки, наприклад, зареєстровано близько 30 різних звуків, запозичених принаймні від 20 видів птахів. Це головним чином крики тривоги або звуки призовного значення і в меншій мірі - частини чужих пісень.

Разюча звукова пам'ять пересмішників. Так, ленінградський орнітолог А. С. Мальчевський тримав у себе в повній ізоляції від природних звуків піддослідну сойку. Вона мовчала всю осінь і зиму (сім місяців), а навесні раптово заспівала голосами дроздів, гусей і курей. Очевидно, кудкудакання курей закарбувалося в мозку птиці дуже давно, ще коли вона жила на волі.

Прихована здатність до звуконаслідування є, очевидно, у багатьох птахів. Так, будинковий горобець, вихований разом зі Щеглов, перейняв у останнього його позивні крики різного значення. Досить імовірно, що на спів молодої птиці впливають звуки зовнішнього середовища: птах хоча і не повторює їх повністю, але якось вплітає в свою пісню загальне враження від цих звуків. Таким чином виникають так звані місцеві діалекти у птахів.

Нарешті, і у птахів, ймовірно, буває наслідування незвичайного. Так, А. С. Мальчевський повідомляє, що на початку літа 1953 року в лісі на річці Ворсклі оселився зяблик, який співав якось по-особливому, закінчуючи свою пісню незмінно "ниючі" позивом. Уже до середини літа цей новий варіант пісні був засвоєний багатьма зяблик, які гніздилися на цій ділянці лісу. Ніхто не хотів відставати.

А папуги, як пише відомий орнітолог О. Хейнрот, займаються наслідуванням головним чином "з нудьги". Позбавлені спілкування зі звуками звичного для них світу, вони день у день чують нові звуки, т. Е. Слова людини, і починають їх повторювати. Виникають, звичайно, і звукові асоціації. Почувши звук дверної ручки, папуга може закричати "увійдіть" і в тому випадку, коли людина виходить з кімнати. А в природі папуги взагалі не пересмешнічают.






А хто це бачив?
Який же зміст несе в собі все це величезна і майже нескінченно різноманітне багатство звуків?
Які сигнали передаються окремими викриками, всієї піснею, окремої її строфою?
Сочевиця в Сибіру наспівує наступне: "чувічу бачив?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов