Наша сеть партнеров Banwar
Велосипедист Олексій на зупинці в Камишлові.
Пасажирам з велосипедом в громадському транспорті Єкатеринбурга робити нічого - до цього правила городяни більш-менш звикли. Хоча це було б зручно, якщо, наприклад, потрібно повернутися додому після виснажливої велопрогулянки або просто привезти новенький велосипед з магазину додому.
А ось в приміському транспорті - автобусах і електричках - можливість переміщатися з велосипедом є. Але і тут може чекати неприємний сюрприз. З таким зіткнувся екатерінбуржец Олексій. Свої поневіряння він описав на форумі Е1.RU "Спілкування велосипедистів" .
- Зібрався в Камишлов на автобусі, потім до дачі 30 кілометрів на веле. В результаті купив квиток на себе і багаж (80 рублів). Попередив касира, що я з велосипедом. Там сказали, що під'їде великий автобус з просторим багажником і все туди поміститься, - розповів Е1.RU Олексій. - Під'їхав Kia Granbird, багажник порожній. Я зняв переднє колесо, запакував велосипед в плівку. Але контролер на вході в автобус сказала, що вони не транспортна компанія і не повезуть великий. 10 хвилин умовляв, перепірался. У підсумку зійшлися з водієм, що плачу йому 1 500 рублів в кишеню, і ми їдемо.
Сам велосипедист їхав в салоні автобуса, а велосипед - в багажнику. Автобус, до речі, був напівпорожній, багажник - теж.
Олексій каже, що перед поїздкою він прочитав форуми мандрівників і переконався, що так возити велосипеди можна. Але на ділі все вийшло інакше. Контролер не оцінили, що велосипед був чистий і без колеса, а значить не займав багато місця і міг зійти за звичайний багаж.
- Таким чином, поїздка в 120 кілометрів встала в 1 850 рублів. На машині туди і назад - 1 000 з велосипедом на даху. Чи є закон, який регламентує перевезення велика на міжмісто? І знімати одне колесо проблематично (у мене звичайний велосипед з електроколесом), довго з ним возитися, - розповів велосипедист. - На місці водія я б не став би кричати. Не було б поспіху, нервування, великий розмістив би акуратно в багажник (тут я його похапцем заштовхували), в результаті був би цілий його лінолеум і мій великий в кінці поїздки. Надалі, щоб проблем не було, куплю чохол, він стоїть близько 2 000.
А в Камишлові екатерінбуржцев чекали нові витрати. Поки велосипед їхав в порожньому багажнику, у нього подряпалася рама, відлетіло крило, порвався шланг гідравліки гальмівної системи заднього гальма. У місцевому сервісі виставили рахунок - 1 000 рублів. Разом поїздка в одну сторону вийшла Олексію в 2 850 рублів. Тепер він вирішує, як їхати назад. Сподівається, що на зворотному шляху попадеться більш розуміючий і менш жадібний водій автобуса.
А ось і сам велосипед в зібраному вигляді.
Питання "як правильно перевозити велосипед в міжміському автобусі class =" _ ">" ми адресували Північному автовокзалу. Тут звернули увагу, що чохол - це необов'язковий атрибут.
- У перевезенні багажу можуть відмовити, якщо сума вимірів по довжині-ширині-висоті перевищує 180 сантиметрів. В іншому випадку велосипед провозять як звичайний багаж. Однак рішення у відмові - за перевізником, тільки якщо він бачить, що це завадить багажу інших пасажирів. Чохол також необов'язковий, велосипед повинен бути просто чистим, щоб не забруднити багаж інших пасажирів. Всі складні велосипеди під ці габарити проходять. З ними найчастіше і подорожують наші пасажири, - пояснила Е1.RU начальник відділу зі зв'язків з громадськістю Північного автовокзалу Олена Федорова.
Найпростіше перевозити великий залізницею class = "_">. Тут вас із залізним конем не виженуть, якщо ви заплатите за нього як за багаж і поставите в тамбурі.
- За Правилами перевезень пасажирів, багажу і вантажобагажу на залізничному транспорті провозити велосипед в нерозібраному вигляді можна тільки в тамбурі приміського поїзда (1 велосипед на тамбур). Згідно з постановою РЕК Свердловської області в 2016 році плата за провезення велосипеда в приміському поїзді на відстань до 100 км становить 25 рублів, понад 100 км - 50 рублів. Щоб провезти велосипед як ручну поклажу, його необхідно повністю розібрати і упакувати так, щоб його вага була не більше 36 кг, розміри за сумою трьох вимірів не перевищували 180 см і його можна було розмістити на спеціальній полиці для ручної поклажі в вагоні. В цьому випадку велосипед можна провезти безкоштовно. Також варто враховувати, що згідно з Правилами речі (предмети), які можуть пошкодити або забруднити вагон і речі інших пасажирів, до перевезення в якості ручної поклажі не приймаються, - уточнили Е1.RU в прес-службі Свердловської залізниці.
У громадському транспорті велосипедистам точно не раді. Краще своїм ходом.
Що стосується перевезення в міському громадському транспорті і метро class = "_">, то з велосипедом тут не пустять. Хоча завжди бувають правила виключення і зустрічаються добрі кондуктори - не в годину пік, звичайно.
У Екатеринбургском трамвайно-тролейбусному управлінні нашого питання здивувалися: "З холодильниками і ваннами в трамваї ж пасажири не йдуть, значить і з велосипедами не треба".
- З велосипедом в громадський транспорт? Такої можливості немає. У Правилах вказані розміри негабаритних речей, які можна провозити. Ці правила по всій Росії однакові. Велосипед - самостійний транспорт, на ньому можна їхати. Навіщо з ним в трамвай-то? Є правила, і ми їх дотримуємося. Неважливо де: в трамваї, автобусі, тролейбусі або метро, - пояснили в ТТУ.
У метрополітені уточнили, що пасажирам заборонено провозити велосипеди та інші транспортні засоби, крім дитячих велосипедів, дитячих та інвалідних колясок, це сказано в 6-му пункті Правил перевезення. Раніше з цього приводу висловлювався мер міста Євген Ройзман. Він вважає, що потрібно дозволити провозити велосипед в розібраному вигляді в метро, але не в годину пік. На думку мера, це було б корисно провернути до ЧС-2018 з футболу.
Велосипедистів в місті з кожним роком стає все більше.
Читаємо "Правила користування трамваєм, тролейбусом та автобусом на території муніципального освіти" місто Єкатеринбург "class =" _ ">. У них йдеться про те, що пасажирові заборонено провозити громіздкий багаж, сума вимірів якого по довжині, ширині і висоті перевищує 180 см; довгомірні предмети понад 190 см (крім лиж).
Саме про велосипед в цих Правилах нічого не сказано. Однак є пункти, які велосипедист може трактувати на свою сторону. наприклад:
17.1 Пасажир має право провозити з собою безоплатно:
• одне місце ручної поклажі, розмір якого (за сумою вимірів довжини, висоти, ширини) не перевищує 120 см;
17.2 Провозити згідно з тарифом:
• одне місце ручної поклажі, розмір якого (за сумою вимірів довжини, висоти, ширини) не перевищує 180 см;
До речі, більшість велосипедів зі знятим переднім колесом і опущеним сідлом не перевищують цей параметр. Це стосується і ВМХ, і гірських на популярних 26-дюймових колесах. Тільки шосейні і новий стандарт гірських з колесами розміром 29 дюймів порушують це правило і там довелося б знімати і заднє колесо.
Так що по місту, хоч і не зовсім доброзичливому до велосипедистам, краще їхати на двоколісному. Незалежно від обставин. Або скористатися послугами транспортної компанії. А за місто великий краще перевозити на електричці: і нерви, і гроші целее будуть.
Текст: Анастасія МОСКВІНА
Фото: Артем Устюжаніна / Е1.RU; читач E1.RU Олексій
З велосипедом в громадський транспорт?
Навіщо з ним в трамвай-то?