Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

"Гірський" або "високогірний", або Чому на Закарпатті будуть враховувати рівень моря

Наша сеть партнеров Banwar

Як робоча група на Закарпатті працювала над Стратегією розвитку гірських територій в області

Мінрегіон провів чергові консультації з керівниками області, що мають на своїй території гірські населені пункти. На цей раз робоча група зібралася в стінах Закарпатської облдержадміністрації за участю голів ОДА та облради, керівника профільного департаменту і радників U-LEAD, також - представників гірських ОТГ області (таких на Закарпатті дві), з чиновниками поки що не об'єднаних гірських сіл і районів. Говорили про особливості розробки Стратегії розвитку гірських територій Закарпаття на 2019-2023 роки.

Захід був організований Закарпатським Центром розвитку місцевого самоврядування створеним за підтримки Програми «U-LEAD з Європою» і Мінрегіону.

"Говорячи" гірські "- не кажіть" депресивні "

Як зазначив В'ячеслав Негода, заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства, в розмові про гірських територіях в першу чергу варто відійти від визначення "депресивні".

- Так, ці території проблемні, але ні в якому разі не депресивні. Проблеми треба розпізнати і вирішити, так, як це робиться у всіх інших регіонах, і повірте, немає жодного без проблем, - сказав Негода.

Проблеми треба розпізнати і вирішити, так, як це робиться у всіх інших регіонах, і повірте, немає жодного без проблем, - сказав Негода

За його словами, проблеми гірських територій Закарпаття різноманітні: від сміття в гірських річках до відновлення руху на єдиному гірському аеродромі в країні.

- Наше завдання зараз обговорити напрямки пошуку рішень сукупності цих проблем, це, в свою чергу, стане основою для подальшого написання Стратегії розвитку гірських територій Карпатського регіону.

Заступник міністра підкреслив, що на гірських територіях потрібно створити таку ситуацію, щоб ці регіони самі могли заробляти і користуватися цими перевагами.

- Саме тому ми пішли саме шляхом розробки спочатку концепції, вона в подальшому повинна стати основою для наступного документа - це буде окрема державна програма, затверджена урядом, або щось інше - зараз під питанням. У всякому разі, Стратегія розвитку гірських територій Закарпатської області на 2019-2023 роки дозволить нам очікувати певний постійний ресурс з бюджету на зазначені програми, які ми зможемо запустити тут.

Все, що до 900 м над рівнем моря - це "гірські", все, що вище - "високогірні" території "

Голова Закарпатської ОДА Геннадій Москаль, говорячи про Стратегію розвитку гірських територій області, акцентував увагу на двох моментах.

- Перше питання, яке треба прописати в новому законі про гірських територій - це момент з надбавкою в вигляді "гірських" відсотків бюджетних виплат. Справа в тому, що вони сьогодні не закладаються в бюджет, держава виділяє гірським територіям кошти на бюджетні виплати, як всім в країні, а ці + 20% на дотаційні "гірські" надбавки, які гарантує діючий закон, території повинні знаходити самі. Тому до кінця кожного року в таких громадах, як правило, складається ситуація, коли нічим платити заробітну плату бюджетникам районів, - сказав Геннадій Москаль.

Тому до кінця кожного року в таких громадах, як правило, складається ситуація, коли нічим платити заробітну плату бюджетникам районів, - сказав Геннадій Москаль

(В минулому, в 2017 році, в гірській Воловеччині на Закарпатті, люди виходили на протест з перекриттям траси через тримісячну затримку виплат, і тільки тоді, нарешті, з центру виділили кошти. - Ред.)

Також Москаль зазначив, що друге важливе питання, який повинен бути прописаний законодавчо - це різниця між власне "гірськими" територіями і "високогірними".

- Нам дуже потрібен в країні новий закон про статус гірських населених пунктів, де була б чітко прописана грань між власне гірськими і високогірними територіями, - сказав Геннадій Москаль. - Власне, все, що знаходиться на висоті до 900 м над рівнем моря - це "гірські", все, що вище - "високогірні" території. Справа в тому, що життя у високогірних територіях набагато важче, ніж в гірських. Там інші умови, там у людей з овочів навіть нічого не росте, крім картоплі. Що стосується ремонту доріг, а у нас був досвід в цьому році, туди не хоче заходити жоден підрядник, боячись зламати техніку, тому, ми в цьому році в високогірних селах не проклали жодного кілометра. Також гостро стоїть питання вчителів, ніхто не хоче їхати туди працювати, там допрацьовують фельдшери пенсійного віку, тому що молоді не приїжджають, залишається відкритим питання швидкої медичної допомоги, яку хочуть скасувати медичною реформою, а крім наявних зараз "уазіков", ніщо туди не заїде . Словом, умови життя важкі, а значить, державна підтримка повинна бути сильніше, - акцентував голова Закарпатської ОДА.

Словом, умови життя важкі, а значить, державна підтримка повинна бути сильніше, - акцентував голова Закарпатської ОДА

"20% надбавки" гірських "відлякують інвестора"

Голова Закарпатської облради Михайло Рівіс зазначив, що треба взагалі скасувати надбавку у вигляді "гірських" + 20%, гарантовану чинним законодавством. На переконання голови облради, необхідно орієнтуватися не на те, щоб дотувати ці депресивні регіони, а навпаки - перетворити їх із депресивних в здатні самі себе утримувати.

- Справа в тому, що це робить неможливим прихід інвесторів в села або міста на гірських територіях, - сказав Михайло Рівіс. - Коли ми зустрічаємося з потенційними інвесторами, запрошуємо їх в область - відкривати бізнес, створювати робочі місця, ця гірська надбавка служить гальмом у цьому питанні. Адже інвестору потрібно платити зарплату з урахуванням цієї надбавки, це додаткові витрати, тому зараз дуже важко починати бізнес на гірських територіях. А нам це необхідно робити, якщо ми хочемо утримати населення і не дати виїхати за кордон.

Михайло Рівіс поінформував, що область, не чекаючи впровадження Стратегії розвитку гірських територій, звертається до міжнародних інституцій, щоб знайти підтримку для цих районів.

Читайте також: У Вінниці розробляють ІНТЕРКУЛЬТУРНОГО стратегію міста-2030

- Так, в Польщі було підписано меморандум, згідно з яким Карпатський єврорегіон отримав рядок фінансування в європейському бюджеті. Це дасть Карпатам поштовх до розвитку, адже тепер регіон зможе отримувати європейське фінансування так само, як Татри в Словаччині чи Альпи в Австрії. Там за допомогою цього фінансування розвивають туризм, деревообробну промисловість, екобізнес і так далі. Нам також треба орієнтуватися на це - для того, щоб перейти з депресивних регіонів, які треба утримувати штучно, в які виробляють щось або хоча б містять самі себе.

Саме в зв'язку з цим ми в області визначили пріоритетні напрямки для розвитку гірських територій на Закарпатті .

У пріоритеті, за словами Михайла Рівіс, дороги. Цього року вдалося провести ремонт доріг в гірських Рахівському, Міжгірському, Воловецькому районах. В основному відновлювали дороги, які не ремонтували останні 30 або 40 років. У наступному році процес продовжиться, сказав він.

"Створювати індустріальні парки можна і в горах - треба тільки змінити закон"

Директор департаменту економічного розвитку і торгівлі Закарпатської ОДА Денис Ман зазначив, що основні інструменти розвитку гірських територій сьогодні - це кошти ДФРР.

- Так, наприклад, регіональна комісія виділила додаткові 10% коштів на відновлення берегоукріплень, тому що коштів, які під це направили з держбюджету 2018 року, не вистачало, - сказав Денис Ман.

Крім того, розповів він, в департаменті Закарпатської ОДА є пропозиції з розвитку мережі національних індустріальних парків саме з акцентом на розвиток гірських територій.

- Сьогодні індустріальні парки з точки зору законодавства виступають інструментом, багато в чому нагадують колишні території пріоритетного розвитку. Разом з тим законодавство в сфері регулювання діяльності індустріальних парків недосконале. Вимагає, серед іншого, вдосконалення питання з територією, точніше площею, яка може бути відведена під такою парк. У Законі "Про індустріальні парки" зазначено, що мінімальний розмір ділянки під парком повинен становити не менше 15 га, що в умовах гірського малоземелля може призводити до незручностей. Пропозиція обласної робочої групи - зафіксувати в Концепції Державної програми підтримки гірських територій завдання внести через законотворчий механізм ініціативу щодо зменшення нижньої планки вимоги до ділянки з 15 га до 5, - пропонує Денис Ман.

- Сьогодні в наших планах - створення 4 парків на Закарпатті протягом наступних двох років, але ніякої концепції на гірських територіях не розроблено досі. Є бачення, що це може бути екопарк, або майданчик з переробки дарів лісу і так далі. Але поки це тільки ідеї.

Разом з тим, Ман повідомив, що в цьому році у співпраці чотирьох карпатських областей спільно з Асоціацією "Єврорегіон Карпати" на Закарпатті був вперше проведений конкурс карпатських ініціатив. За умовами конкурсу, підтримувалися проекти, які відповідали пріоритетам культури, збереження природної спадщини, міжнародного співробітництва тощо. Частина таких проектів реалізовувалася на території гірських територій.

- Зокрема, в селі Колочава облаштували рекреаційну майданчик поблизу гірського джерела, в Вільшинки Перечинського району - інформаційний центр для туристів і місцевого населення, в Усть-Чорній - схожий інформаційний центр, у Великоберезнянському районі - екологічний міжобласний проект тощо. Сума проекту за рахунок коштів обласного бюджету - до 250 тис. Грн. У наступному, 2019 році, ця практика буде знову використовуватися в рамках проекту "Карпатська мережа регіонального розвитку", - зазначив Денис Ман.

"Як розвивати свої території, на місцях повинні розуміти самі - ніякої Київ або Брюссель за вас цього не зробить"

Юрій Третяк, керівник групи радників по впровадженню державної регіональної політики, розповідаючи про можливості гірських територій в умовах реформування регіональної політики зазначив, що проблема розвитку гірських територій - це проблема розвитку регіонів в цілому.

- На принципах, які прийняті в ЄС, ми користуємося 50-річним досвідом вирішення цих проблем, - сказав Юрій Третяк. - Перше рішення - це інвестиційна політика, вона полягає в забезпеченні регіонів необхідними засобами. Ми маємо інформацію про структурні і інвестиційні фонди, це величезні кошти, які йдуть на розвиток гірських територій.

Друге - це створення єдиного соціально-економічного гуманітарного простору. Якби регіональна політика працювала в Україні до 2014 року, у нас не було б проблеми на Сході. Наше завдання - створити конкурентоспроможні регіони з ефективною владою на всіх рівнях: центральному, регіональному та місцевому, - сказав Юрій Третяк.

За його словами, до 2015 року в країні було суцільне пряме розподіл коштів.

- Зараз у нас є повернення ПДФО, також створений ДФРР (на 2019 рік він становитиме 7,5 млрд грн). Як це працює і де тут потенціал розвитку гірських територій? В першу чергу це передача ресурсів областям і визначення пріоритету в області, куди спрямовувати кошти. U-LEAD провів аналіз використання торішніх коштів ДФРР, і не завжди можна говорити про те, що вони розподіляються за призначенням. В областях, де є гори, необхідно проаналізувати ситуацію і зрозуміти, що перш за все треба зробити, щоб отримати поштовх для розвитку. Ніякої Київ і Брюссель вам цього не зробить, - підкреслив Юрій Третяк.

Програма "U-LEAD з Європою" фінансується спільно з Європейським Союзом та його країнами-членами Данією, Естонією, Німеччиною, Польщею і Швецією і підтримує реформу децентралізації та її секторальні напрямки.

Тетяна Когутич, Ужгород

Фото: Сергій Гудак

Як це працює і де тут потенціал розвитку гірських територій?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов