- Коротка історія радіальних двигунів.
- Принцип дії.
- Виготовлення зіркоподібних двигунів
- альтернативне застосування
Наша сеть партнеров Banwar
March 23 2010
Раз вже наш блог почав розповідати про різні типи двигунів, ми не могли не пройти повз незвичайних типів ДВС і неймовірних машинах, які на них їздять.
Звичайний, поршневий двигун внутрішнього згоряння відомий всім - колінчастий вал, його рухають від 1 до 16 (рідко до 32) поршнів, які переміщаються в циліндрах вгору-вниз. У циліндри подається суміш повітря і палива (бензину, гасу, ДП, водню та ін.). Відбувається швидке згоряння, з великим коефіцієнти розширення - поршень рухається вниз і штовхає колінчастий вал.
Двигуни такого типу бувають рядними (L-образними) або НЕ рядними, коли циліндри стоять під кутом один до одного (V і W- образні). Останній тип - двоповерховий і застосовується рідко.
Які ж ще є ДВС? Про один з них ми хотіли б розповісти в цій статті.
Коротка історія радіальних двигунів.
Перший радіальний двигун був створений в 1901 році Чарльзом Менлі. Він був 5-ти циліндровим і з водяним охолодженням. Від був зроблений з однією з ротаційних машина Стівена Белзера, для літака аеродрому Ленглі.
Потужність перового радіального двигуна склала 52 л.с. (39 кВт) при 950 об / хв.
У 1903-1904 рр Яків Еллехеммере посторить перший в світі 3-х циліндровий радіальний двигун з повітряним охолодженням. Пізніше, в 1907 році він він постотоіл більш потужний 5-ти циліндровий двигун, а в 1908 - 1909 роках він разарабативал вже 6-ти циліндровий дворядний радіальний двигун.
Надалі радіальні або зіркоподібні двигуни отримали широке застосування в авіації через свою надійності, малих габаритів і возмощності ефективного застосування повітряного охолодження.
Принцип дії.
На відміну від рядних двигунів, циліндри радіального двигуна розташовані у вигляді зірки, радіально розходяться в різні боки від центру. Таким чином кожен циліндр відділений від інших і доступний для ремонту і обслуговування. Також така конструкція добре придатна для повітряного охолодження, тому переважна більшість таких двигунів випускається саме з повітряним охолодженням. Мінімальна кількість циліндрів для освіти радіального двигуна - три, якщо взяти два, то це вже або V-подібний, або оппозітник, двигун, в якому циліндри розташовані навпроти один одного, на одній лінії.
Усередині радіального двигуна, по центру знаходиться колінчастий вал з одним коліном і противагою. До нього кріпиться провідний шатун, до якого вже непосредтсвенно крепяться всі інші, ведені шатуни. Це принципова відмінність кривошипно-шатунного механізму обумовлено самою конструкцією дігателя - довгий колінвал було б просто нікуди дівати.
Зіркоподібні двигуни бувають двох і четирехтактнимі, останні зазвичай мають непарну кількість циліндрів, що дозволяє пускати іскру через один циліндр. На доказ наших слів наводимо відео демонстраційної моделі 7-ми циліндрового двигуна. Зверніть увагу на іскри запалювання.
Двотактні радіальні двигуни ставились на багато легкі літаки і їх заводили різким поворотом гвинта.
Кждий циліндр зазвичай має два клапана, які приводяться в рух через спиці, які в свою чергу штовхає розподільний диск, пов'язаний з колінчастим валом.
Анімація в autodesk inventor - тут все дуже добре видно
Єдиним недоліком радіального двигуна є можливість протікання маста в циліндри, що призводить до гідроударів і розриву нижніх циліндрів при спробі заводу двигуна. Але в сучасних двигунах ці шанси мінімізовані.
Вихлопна система таких двигунів також радіальна, але, як правило, труби розводяться на дві сторони. Варіанти, коли циліндрів парна кількість, тоді нерідко кожен з циліндрів має свою вихлопну трубу.
Виготовлення зіркоподібних двигунів
До сих пір радіальні двигуни ставлять на літаки і навіть на вертольоти. Все таки можливість обходиться без рідинного охолодження підкуповує, так і технологія відпрацьована роками не дозволяє відмовитися від цього типу ДВС в авіабудуванні. Також такі двигуни ставлять на легкі човни і на невеликі катери, що переміщаються з допомогою повітряного гвинта. В такому випадку моторний відсік обмежують сіткою.
Одним з виробників радіальних двигунів сьогодні є Австралійська компанія Rotec Engeneering. Ось відео виготовлення 150-сильного мотора R3600
альтернативне застосування
Але наш блог любить розповідати про неймовірні застосуваннях всього, що можна. Ось і зараз ми е обійде стороною цю можливість і покажемо кілька цікавих фотографій і відео, знайдених нами на просторах інтернету.
Наприклад некотрие умельцв ставлять радіальні двигуни на мотоцикли.
7 циліндрів 110 л / с Rotec Engeneering R2800
Загальний вигляд
І відео з цим мотоциклом:
R2800 власною персоною. клікабельно
І добре ще якщо на звичайне місце. Існують наприклад і ось такі варіанти. "Двигун в колесі"
Правда незрозуміло як до цього двигуна подається бензин.
Ті, хто не захоплюється мотоциклами беруть закордонні аналоги запорожців і роблять з ними наступне:
Загалом застосувань радіальних двигунів безліч. Це відмінні, плавні, потужні, прості в пристрої, ремонті та експлуатації двигуни, які прослужать ще дуже довго.
Які ж ще є ДВС?