Наша сеть партнеров Banwar
Останній раз радіокеровані позашляховики гралися в нашій редакції в далекому 2004 році, коли японська компанія Kyosho випустила малогабаритне длинноходной шасі Mini-Z Overland, створене спеціально для мініатюрних офісних джипів. Міні-монстри тут же замінили в нашому офісному гаражі мініатюрні боліди «Формули-1», на яких ми рік ганяли замість перекурів. Тому що крім нарізування кіл вони могли виконувати ще купу трюків - вставати на задні колеса, стрибати на трамплінах, тиснути порожні алюмінієві банки. За минулі вісім років все сильно змінилося.
Якщо раніше електромотори були слабкою альтернативою двигуну внутрішнього згоряння, то зараз це майже стандарт, а ДВС у моделістів займає приблизно те ж місце, що і вініл у любителів музики. Сьогодні панують потужні безколекторні двигуни, легкі і ємні акумулятори, цифрові сервомашинки і - абсолютно нові бренди. Як школярі марять айфона і Айпад, так і моделісти - монстрами Traxxas. Зроблено в Техасі!
А чому все-таки Traxxas? Що такого унікального зробила ця компанія? «В першу чергу, їх відрізняє повна вологозахист, - каже головний технічний спеціаліст по Traxxas в Росії Андрій Топоров, - калюжі, бруд, сніг, все те, що для інших моделей смерть, для Traxxas - нормальне середовище проживання. Саме вологозахист - головний аргумент для 90% покупців даної марки. На другому місці - реальна готовність моделі до перегонів відразу після того, як ви дістали її з коробки. Потрібно лише кілька батарейок для пульта управління ». І це вірно, перший раз у нас в редакції модель, для якої не знадобиться здійснювати кілька додаткових ходок в модельний магазин за зарядними пристроями, акумуляторами, пультами управління та іншими аксесуарами.
Далеко не кожен «дорослий» автомобіль зможе похвалитися такою кількістю налаштувань і потенціалом для тюнінгу. Практично кожна значуща деталь в конструкції E-Revo VXL регульована і замінна.
Але це все за кадром. Головна рекламна фішка Traxxas - то, що це найшвидші моделі з коробки - від 50 до 160 км / год залежно від комплектації. Найбільш динамічні версії розганяються до сотні за 2,3 с. У нашій E-Revo VXL в базі максималка - 50. Але якщо замінити штатні NI-MH-акумулятори на літій-полімерні, то ви легко долаєте кордон в 80 км / год, а з додатковою батареєю зможете розігнатися до заповітної сотні.
Майстер спорту, провідний фахівець Спортивній федерації автомобільного спорту Росії Ілля Плахотник, якого ми запросили протестувати наш Traxxas, бачить в моделі інші достоїнства. «На цьому E-Revo стоїть унікальна підвіска, яка дозволяє дуже просто регулювати як дорожній просвіт автомобіля, так і хід підвіски, - говорить він. - При одних умовах у вас майже шосейна модель, при інших - серйозний грязьовий краулер ».
Останнім часом скейтпарки стали для моделістів такий же природним місцем існування, як для скейтбордерів або велосипедистів. Набір виконуваних трюків такий же, як на скейтборді або BMX: стрибки, сальто, «грайнди» (ковзання по поручнях і краях рамп). Трюки припускають серйозні ударні навантаження практично на всі вузли автомобіля, тому пластична і неламкий нейлонова підвіска - найкращий варіант для агресивного катання.
Це неймовірно, але підвіска нашого Traxxas E-Revo складніше, ніж підвіска мого автомобіля, на якому я їжджу на роботу. А горизонтальні амортизатори, заховані в корпусі, - де я їх бачив? Точно, на коробці так і написано: «Натхненні« Формулою-1 ""! Андрій Топоров говорить, що таке розташування, крім додаткового захисту, сильно спрощує обслуговування.
Треба сказати, що більшість Traxxas поставляються в двох масштабах - «дорослих» 1:10 (в ньому наш E-Revo VXL коштує близько 40 000 рублів) і, скажімо так, «недитячому» 1:16. Саме такий у нас - 15 000 рублів. З 2012 року Traxxas ставить на свої моделі унікальну апаратуру управління TQi, яка дозволяє на льоту отримувати телеметрію зі вбудованих датчиків обертів, температури двигуна, напруги акумуляторних батарей і інших параметрів моделі. Інформація виводиться на iPhone, який встановлюється в спеціальне гніздо на пульті управління. На старших моделях ця функція йде в базі, а на 1: 16-моделях її можна встановити за 3000 рублів.
Стрибки і сальто - найбільш видовищні трюки практично в будь-якому вигляді екстремального спорту, навіть в авіамодельному. Навчившись приземлятися на колеса, використовуючи для управління машиною в повітрі реактивний момент коліс, пілот освоює бекфліп - сальто назад на один або кілька оборотів. Вершина трюкового майстерності - фронтфліп, сальто з обертанням вперед.
Відсутність стирчать вусів антен для молоді вже стандарт, а для мене все одно здивування. Сучасне цифрове радіоуправління на 2,4 ГГц використовує вбудовані антени (як на стільникових телефонах) і набагато стійкіше на предмет перешкод і втрати сигналу. І найголовніше - ніяких кварців і узгодження частот перед стартами! Взяв і поїхав.
Traxxas E-Revo VXL доступні практично всі автоспортивні дисципліни. Відрегулювавши підвіску на максимальний кліренс, можна сміливо штурмувати суворе бездоріжжя і бруд. Навпаки, затиснувши амортизатори і опустивши кузов (читай - центр ваги) максимально низько, можна домогтися філігранної керованості для шосейних гонок. На слизькому покритті E-Revo перетворюється у відмінний снаряд для дріфтингу. Широкий вибір тюнінгових диференціалів, в тому числі підвищеного тертя, дозволяє розподілити крутний момент між осями повнопривідного шасі в будь-яких пропорціях.
«Для серйозних ентузіастів дуже важлива можливість тюнінга моделі», - каже Ілля. І тут для власників Traxxas відкривається безмежний океан як рідних, так і сторонніх аксесуарів, починаючи від двигунів і коліс і закінчуючи самою екзотичною телеметрією і деталями підвіски ». До речі про останню. Незважаючи на всю складність, мене здивував матеріал, з якого вона зроблена, - нейлон. Я очікував побачити метал. «Нейлон, як не дивно, краще, - пояснює Ілля. - Він більш гнучкий і, отже, менш ламкий, що дозволяє практично при тих же робочих якостях витримувати великі навантаження і довше служити ». Але саме підвіска в першу чергу піддається тюнінгу, і саме нейлонові деталі власники змінюють на алюмінієві аналоги.
Як каже Андрій Топоров, справа не в поліпшенні робочих якостей (моделі Traxxas і так майже ідеально збалансовані), а виключно в зовнішньому ефекті. Все як в дорослому світі. Ні, дорослий світ набагато простіше.
Стаття «Щаслива дорослість» опублікована в журналі «Популярна механіка» ( №2, Березень 2013 ).
А чому все-таки Traxxas?Що такого унікального зробила ця компанія?
А горизонтальні амортизатори, заховані в корпусі, - де я їх бачив?