Наша сеть партнеров Banwar
14 вересня 2009, 7:19 Переглядів:
Buick 27-28. Ця раритетна машина вже п'ять років в Україні. Вона - незмінний учасник усіх ретропарадов. Фото А. Яремчука.
Якщо ви думаєте, що за півмільйона доларів можна купити лише новенький "Роллс-ройс" або "Майбах", то глибоко помиляєтеся. Авто, випущені 45-70 років тому, можуть коштувати набагато дорожче. Наприклад, в минулому році на аукціоні старовинних машин Shelby Daytona Coup 1965 був проданий за $ 6,8 млн, а Shelby Cobra 289 1963 року - за $ 525 тисяч. Безумовно, серед ретроавто є і варіанти подешевше: в Києві середня ціна за машину $ 50 тис.
КЛУБ. Київському клубу любителів ретроавто вже 31 рік! У його рядах більше 50 чоловік, які дуже добре один одного знають і знають історію кожного раритетного автомобіля. Але побачити фото цих людей або дізнатися про точну кількість експонатів їх колекцій чужинця не вийде. Вони не люблять світитися - бояться перевірок. "Авто потрапляє в Україну різними шляхами, іноді це кузов і жалюгідна частина від повного комплекту машини, яку збирають по крихтах по всьому світу і відновлюють, найчастіше власноруч, від 4 до 6 років. Для колекціонерів це азарт, задоволення і історія. А для всіх інших - круглі нулі цифр, за які ці авто можна продати на чорному ринку. Тому хвалитися своїми "дітьми", створеними своїми руками, у нас не прийнято ", - розповідає співголова клубу Володимир Винник.
Ось уже 30 років вони збираються, як правило, в Києві на День автомобіліста, в останню неділю жовтня. А в інший час - на запрошення регіональних клубів в інших містах. Найближче місце зустрічі - 11 вересня на Столичному шосе, 90, в Києві. Винник обіцяє кілька "прем'єр" - "Мерседеси", "Роллс-Ройс" і пікапи 40-60-х років.
ДРУГИЙ ВЗЛЕТ. У засновника клубу Валентина Величко - кілька ретроавтомобілів: німецький "Адлер", "Москвичі" - 401, 402, 407, і легендарна радянська полуторка ГАЗ-ММ випуску 1930-х років. "Газон" не тільки на ходу, але і всі його деталі "рідні", вдалося навіть дістати гуму з малюнком протектора, ідентичним ті часи. А у Володимира Винника рідкісна машина - "Чешска Сброевка" 1935 року, випуск яких зупинено в 1940 році. Їх випустили всього 1,5 тисячі. Зараз відомо всього лише три: дві - музейні експонати в Празі і Ризі, а третя у Винника. "Правда, знадобиться року 4, щоб її відновити, збираючи оригінальні запчастини на розборках в Європі", - говорить Винник.
У клубі вважають, що зараз ретродвіженіе випробовує новий зліт. "З'явилося більше можливостей замовити авто за кордоном, у людей є гроші. І в колекції клубу є просто родзинки, про які ми й не могли мріяти в радянські часи", - говорить Винник. А адже ще десять років тому в клубі "тасувалася" одна і та ж колода - 15-20 машин, які виїжджали на автопарад. Фанати автотехніки робили все мислиме і немислиме, щоб дістати раритет - збирали машини, що залишилися після війни на всій території СРСР, окупованій німцями, знаходили раритети 20-х років і відновлювали військову техніку.
РОЗДІЛЕННЯ по марці. Зараз ринок настільки розвинений, що з'явилися навіть марочні клуби. Любителі старовинних американських автомобілів, які випускалися в першій половині минулого століття тільки в цій країні, об'єдналися в клуб "Авто Америки", яким керує Євген Іванов. Тут 30 машин - кадилаки, класичні мустанги, Бьюїк. А у любителів "горбатих" свій "Клуб власників автомобілів" Запорожець ".
Цікаво, що членами клубу не є сивочолі ветерани соціалістичної праці, як можна було б припустити. Адже саме для них - тоді молодих і бадьорих, випускали цей народний автомобіль, що коштував півстоліття назад 2 тис. Радянських рублів, виплатити які за рік, за задумом влади, могла б будь-яка трудова сім'я. "У нас в основному 30-літні. І стати членом нашого клубу може будь-який власник автомобіля" Запорожець ", випущеного заводом" Комунар "з 1 жовтня 1960 року по 30 червня 1994 року", - говорить голова клубу Олександр Ісаєв.
САМІ ЗНАМЕНИТІ МАШИНИ УКРАЇНИ
Володимир Андрєєв. Володар найстарішого діючого авто в Києві
Володимир Андрєєв - один з перших членів ретроклуба. Його Chevrolet 490 1920 року - постійний учасник ретро¬виставок і парадів в Києві. Це авто зареєстровано в ДАІ як найстаріший діючий автомобіль.
Його машина - кіногерой 30 кінофільмів: "Брати Ріко", "Раба кохання", "Американська трагедія", "Державний кордон", остання робота - стрічка "Єсенін". Цікаво, що авто, за яке зараз дають на батьківщині $ 20-30 тис., Спочатку варто було ... $ 490. Це був народний американський автомобіль. Але тоді за такі гроші в Штатах можна було купити також трикімнатну квартиру. До свого захоплення Володимир Павлович пристрасті і сина.
НАРОДИВСЯ НА КОЛЕСАХ. Ще одна яскрава особистість ретродвіженія в Україні - одесит Федір Сердюков. Відомий український реставратор ретроавтомобілів народився на колесах. Папа повіз маму в роддом на 200-му "Мерседесі" 1935 року, який він привіз з війни. Але не довіз, тому що Федору терміново закортіло народитися.
Зараз його "пологовий будинок на колесах" - зірка Одеської кіностудії. Знімався у фільмах "Ліквідація", "Два дня в Одесі". Ясна річ, що хороший зовнішній вигляд - справа рук Сердюкова. У Федора кілька відроджених авто. А зараз на реставрації - Cadillac самого В'ячеслава Молотова, радянського міністра закордонних справ, який підписав всім відомий пакт Молотова - Ріббентропа.
"Горбатий", "КОПІЙКИ", "МОСКВИЧІ"
"Горбаті". Їх в Києві 1,5 тис., А "копійок" - аж 20 тис.
Радянські "копійки", "горбаті" і перші "Москвичі" вже стали раритетами. За даними столичної ДАІ, в Києві зареєстровано понад 1 млн легкових автомобілів, з них близько 20 тисяч - машин марки ВАЗ 2101 ( "копійка"), трохи більше 1,5 тисячі - машин марки ЗАЗ 965 ( "горбатий") і менше 100 машин марки АЗЛК 407 - найперших "Москвичів". Виходить, радянської техніки з 40-50-річним стажем в столиці України тисяч 30!
51 РІК В ОДНІЙ СІМ'Ї. "Москвич-407" потрапив до батька Валентини та Сергія Ляхов в 1958 році. Він будував газопроводи по всій країні. В якості нагороди за доблесну працю йому запропонували поїхати в Москву на АЗЛК і купити авто. Тоді це пропонували одиницям. За весь час свою машину він ремонтував всього тричі. "Машина працювала як годинник. Жодного разу не потрапила в аварію. Ось тільки після смерті батька на ній мало хто може їздити. Вередує. Сідає брат, вона веде себе нормально. А якщо зять або хтось інший - ні в яку не заводиться" , - говорить Валентина Миколаївна.
Зараз радянські машини тримають тільки як пам'ять або для поїздки на дачу. У столичних умовах радянські ретро не витримують конкуренції - за швидкістю, маневреності. Столичний таксист Андрій Маслов вважає їх частими винуватцями ДТП. Правда, в ДАІ це заперечують: "У аварії більше потрапляють ті ж" Лексуси ", яких набагато більше на дорогах".
У ЮЩЕНКО - "ВОЛГА"
Найвідомішим поціновувачем старовинних авто був генсек ЦК КПРС Леонід Ілліч Брежнєв. У його колекції в різний час було 78 іномарок. Зараз в Україні два авто Брежнєва: в Криму "Мерседес-Бенц-280", а в Дніпропетровську - "Шевроле" 1955 року. Чотиридверний брежнєвський Мaserati купила на аукціоні Маргарет Тетчер, в колекції якої кілька класичних спортивних "Морганів" і "Ягуарів".
З українських політиків нашого часу частий учасник ретровиставок - Віктор Ющенко. Як розповідають в клубі ретроавто, у нього колекція вітчизняних раритетів - ЗІС-5, ГАЗ-69, "горбатий" Запорожець "," Волга "1960 року. А ще у нього є армійський Harley Dawidson.
Як кажуть колекціонери, ретроавтомобілі є у Юлії Тимошенко і Віктора Януковича. Але вони не виставляються. У Олександра Волкова раритетний "Бьюїк" 1939 року. Він його виставляв на міжнародному фестивалі раритетних авто.
Є ще 10 серйозних колекціонерів, які не люблять світитися, - відомі банкіри і керівники корпорацій. А ось "Чайка" Щербицького, яку мер Києва Леонід Черновецький придбав на аукціоні, на думку експерта Володимира Винника, ніколи не возила керівника радянської України. "Це машина рівня міністра. Члени ЦК їздили на ЗІЛах. До Києва було передано три" Чайки "для обслуговування делегацій. На них їздили зірки шоу-бізнесу, Алла Пугачова", - стверджує Винник.
"ЗІМ": СИМВОЛ ЕПОХИ. Автомобіль ЗІМ став одним з найяскравіших символів післявоєнній, сталінської епохи. Горьковський автогігант тоді ще носив ім'я Молотова. Звідси він і одержав свою назву - ЗІМ. У цінах 1961 року його коштував близько 40 тис. Руб. Зовні ЗІМ дуже нагадує Buick SuperEidht 1948 року. В Україні всього три таких екземпляра.
АВТО КОРОЛЕВИ. Jaguar MK 1X 1958 року. Зараз він належить одеситу Павлу Акопник, який витратив на реставрацію машини аж чотири роки. Саме таке авто возило свого часу англійську королеву-матір. А все тому, що Jaguar вважається самим стильним і надійним британським автомобілем. Випускати їх почали в 1922 році.
ЗРОБЛЕНО В УКРАЇНІ. Оригінальну Chelby-Cobra 1963 на аукціоні оцінюють в півмільйона доларів. Цій машині 4 роки. Український "Самоделкин" зібрав її сам, але за оригінальними кресленнями і з імпортних запчастин, які особисто розшукував по всьому світу. Машина - постійний учасник всіх ретропарадов.
МАШИНА Штірліца. Дутий сріблястий кабріолет з 6-циліндровим 2-літровим 40-сильним мотором Wanderer W23, випущений в 1939 році, відновлювали 10 років. Реставратор Федір Сердюков кілька років "підсапував" одеського партизана, щоб роздобути авто, прошита кулями з радянського автомата. Автомобіль знімався в "17 миттєвостях весни".
МАШИНА ДЛЯ КАЙФУ. Lincoln Mark III 1968 року. Американський автомобіль класу преміум, який розробили для того, "щоб багатий господар сидів за кермом сам, не використовуючи маргінала-водія". Зараз ця машина "живе" в Одесі. Її привезли в Україну в первозданному вигляді в квітні цього року, і найцікавіше, що машина взагалі не потребувала реставрації.
НОВИЙ КРОК У ДИЗАЙН. "Кадилак» 1959 року, модель 62 - сімейне авто для людей з доходом вище середнього. Ця машина цікава тим, що вперше в "Кадилаку" замість опуклою з'явилася плоска, навіть столообразние, дах. Тоді це був крок вперед в автомобільному дизайні. У Києві ця машина кілька років, реставрував її Євген Іванов.
АВТО ДЛЯ відчайдушно. Porsche 911 РСС 1973 року випуску. Це ралійний гоночний автомобіль для марафонів. Таких було випущено всього 1000. Це унікальний зразок, якого немає навіть у музеї "Порше". На територію України потрапив в кінці 80-х. Нинішній його власник Сергій Ключников знайшов машину в жахливому стані на задвірках одній із спортивних баз.
КОЛЕСА ДЛЯ ТЕТЧЕР. Rolls Royce Silver Shadaw II 1980 року. Назва в перекладі з англ. - "срібна тінь". У багатьох сильних світу цього була така модель. Брежнєв їздив на чорному "Роллс-Ройс", Маргарет Тетчер - на темно-коричневому, Джохар Дудаєв - на золотисто-коричневому. Машину до Києва привезли навесні цього року.
Читайте найважливіші та найцікавіші новини в нашому Telegram
Ви зараз переглядаєте новина "Раритетні колеса Ющенка та інших віпів". інші Останні новини України дивіться в блоці "Останні новини"
АВТОР:
Касьянова Ірина
Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Орфографічна помилка в тексті:
Послати повідомлення про помилку автора?
Виділіть некоректний текст мишкою
Дякуємо! Повідомлення відправлено.