- Призначення регулятора тиску гальм Регулятор тиску гальм «ВАЗ», як, втім, і будь-якого іншого транспортного...
- Діагностика регулятора тиску
- Установка (зняття) регулятора тиску
Призначення регулятора тиску гальм
Наша сеть партнеров Banwar
Регулятор тиску гальм «ВАЗ», як, втім, і будь-якого іншого транспортного засобу, являє собою пристрій, функціональне призначення якого полягає в забезпеченні стійкості, тобто здатності автомобіля утримувати заданий напрямок і положення на дорожньому полотні в процесі гальмування.
Практична реалізація даної функції відбувається в результаті перетворення значення гальмівної сили внаслідок впливу наступних факторів:
натискання водієм педалі гальма;
ступеня завантаження транспортного засобу;
інтенсивності гальмування.
Чим же продиктована необхідність застосування регулятора тиску? В першу чергу - безпекою. Навіть самі високоякісні шини не гарантують відсутності прослизання елементів протектора щодо дорожнього полотна в подовжньому напрямі, що, в свою чергу, ініціює зменшення опору колеса силам, спрямованим перпендикулярно осі автомобіля. Виникає, так званий «юз».
Будь гальмівний механізм, незалежно від своєї конструкції, в тій чи іншій мірі блокує колесо. Однак досить важливо, в який саме послідовності відбувається блокування і провокується нею «юз». Найменш небезпечним вважається варіант, при якому блокування передньої колісної пари відбувається раніше, ніж блокування задньої. Використання в гальмівній системі регулятора тиску гальм, якраз і покликане забезпечити саме таку послідовність блокування коліс.
Пристрій і принцип дії регулятора
Регулятор тиску гальм «ВАЗ» включений в контур приводу, що забезпечує спрацьовування гальмівних механізмів задньої колісної пари. Його основний функціональним завданням є корекція величини тиску в контурі приводу задніх гальмівних механізмів, в залежності від позиції кузова автомобіля щодо заднього моста, або від навантаження транспортного засобу. Характер його роботи схожа на роботу обмежувального клапана, оскільки він так само перериває надходження гальмівної рідини до задніх гальмових механізмів, мінімізуючи тим самим ймовірність виникнення «юза» задньої колісної пари.
Основними конструктивними елементами регулятора тиску є:
Корпус (поз.4)
Поршень (поз.10).
Торсійний важіль (поз.1).
Тяга (поз.7).
Пружина (поз.9).
Пробка (поз.6).
Регулятор монтується за допомогою кронштейну і за допомогою торсіонного важеля і тяги з'єднується з балкою заднього моста. Крім того, у внутрішньому просторі корпуса регулятора є дві порожнини, одна з яких (поз.А) з'єднана з головним гальмівним циліндром (далі по тексту ГТЦ), а інша (поз.Б) - з гальмівними циліндрами коліс.
Сьогодні вихідний стан регулятора передбачає наступні позиції основних елементів:
Торсійний важіль і пружина (поз.9) чинять тиск на поршень (поз.10), який впирається в пробку (поз.6).
В цьому випадку утворюються зазори між порожнинами «А» і «Б», що дозволяє зрівняти величину тиску в них і в гідравлічному приводі гальм.
У процесі гальмування під впливом інерційних сил задня частина транспортного засобу подається вгору, що сприяє зменшенню тиску з боку торсіонного важеля на поршень. Внаслідок більшої площі верхнього торця поршня сила тиску, що впливає на нього, перевищить зустрічну силу тиску, що призведе до опускання поршня. У момент досягнення поршнем нижнього положення і входження в ущільнювач, переривається сполучення між порожнинами «А» і «Б», що ініціює виникнення різниці тисків в них. Тиск в порожнині «Б» знизиться на величину, що визначає рівновагу поршня, тобто відбувається регулювання величини гальмівного моменту в гальмівних механізмах задньої колісної пари.
Діагностика регулятора тиску
Як перевірити, чи справний регулятор тиску гальм «ВАЗ»? Дана процедура виконується досить просто:
Встановіть автомобіль над оглядовою ямою (підійміть на спеціальному підйомнику).
Ретельно очистіть від бруду і старого мастила корпус регулятора і захисний чохол, а також місце з'єднання торсіонного важеля з поршнем.
Після натискання на гальмівну педаль переміщення поршня (з одночасним закручуванням торсіонного важеля) справного регулятора повинно скласти 0,5-0,9 міліметрів.
Повторіть процедуру кілька разів. Це дозволить вам переконатися в стабільності функціонування регулятора тиску.
Нерухомість поршня після натискання на гальмівну педаль дозволяє припустити наявність корозійних процесів в області зіткнення корпусу з поршнем, що свідчить про виникнення необхідності заміни регулятора новим. Після закінчення перевірки працездатності на робочі елементи регулятора завдають шар мастила ( «ДТ-1») і встановлюють захисний чохол.
Установка (зняття) регулятора тиску
Для того щоб зняти регулятор тиску гальм «ВАЗ», необхідно виконати наступні дії:
Від'єднуємо важіль приводу від важеля задньої підвіски. Для цього по черзі демонтуємо стопорне кільце пальця, шайбу і сережку.
Від'єднуємо трубопроводи подачі гальмівної рідини, намагаючись не допустити її (рідини) протоки.
Увага! Перед демонтажем трубопроводів зробіть на них і відповідних їм гніздах позначки, що дозволить вам не допустити змішування сполук в процесі монтажу.
Монтаж регулятора здійснюється в порядку, зворотному до наведеного вище.
Чим же продиктована необхідність застосування регулятора тиску?