Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Регулятор оборотів вентилятора • Конференція Overclockers.ru



Реклама
Партнер Alexander-II
http://i28.tinypic.com/119qxi9.jpg
Транзистор VT2 через термопасту притискається до середини верхньої поверхні радіатора віорічних випрямлячів.
http://i31.tinypic.com/29y3yhx.jpg
Печатку малювати було влом, спаяв на шматку монтажки. Зовні виглядає так:
http://i26.tinypic.com/1z644rn.jpg
Додано через 19 хвилин 9 секунд:
Якщо хтось зацікавиться, можу розповісти, як працює, хоча врятли це комусь треба. А вкрадце - вже встиг поставити на 3 компа. Характеристика регулювання - лінійна, так як температурний коефіцієнт напруги база-емітер транзисторів постійний і дорівнює -2мВ / градус. Так що повних обертів двигун вентилятора досягає при температурі радіатора 70 - 75 градусів (це якщо температура в корпусі 40 градусів, що наврятли у нормальних людей буває. Зазвичай не вище 30-35).
Додано через 9 хвилин 58 секунд:
І ще. Натомість вийшли з ладу вентиляторів БП ставив "Zalman" 3000 об / хв. На повній швидкості він кричить, як потерпілий, що і спонукало мене спорудити цю схему. Тепер при пуску компа вентилятор взагалі не чути, а після годинного "прогріву" вентилятор проца чутно сильніше, ніж БП.
Додано через 27 хвилин 55 секунд:
http://pic.ipicture.ru/uploads/090823/TUfUE02Dqb.jpg

Ет я про всяк випадок - раптом загубляться перші посилання

Alexander-II
Так, звичайно автомат. "Noise Killer" - так називають FSP Транзистори VT1 і VT2 виконують подвійну функцію. З одного боку - це "струмове дзеркало", ток близько 1mA задається резистором R1 і "відбивається" за допомогою VT1 і VT2 на резистор R2. R2 задає початкове робоча напруга вентилятора. Як показала практика, вентилятори надійно запускаються при напрузі 4V, принаймні з підшипниками ковзання при проходженні (Sleeve). З кульковими (Ball) не знаю - просто не пробував. Після підсилювача струму (емітерний повторювач з 100% зворотним зв'язком) на транзисторах VT3 і VT4 напруга подається на двигун M (і становить якраз ті самі 4V).
З іншого боку VT1і VT2 представлеют собою спрощений диференційний підсилювач. Як відомо, температурний коефіцієнт напруги база-еімттер дорівнює -2mV / градус. Коеффтціент посилення підсилювача дорівнює Rk / re, де Rk - опір навантаження в колекторної ланцюга, re - (внутрішнє) опір емітера. При заданому струмі re приблизно дорівнює 25Ohm (re = 26mV / Ie, де Ie-струм емітера). Таким чином коефіцієнт посилення нвшего підсилювача буде 3900/25 = 150 (приблизно). В результаті при нагріванні VT2 на одір градус напруження на його базі впаде на 2mV = 0,002V, а на R2 (і, відповідно, двигуні вентилятора) збільшиться на 0,002V х 150 = 0,3V.
Додано через 17 хвилин 15 секунд:
Хочу зізнатися в одному моменті Схема працює на РІЗНИЦІ ТЕМПЕРАТУР VT1 і VT2. Тому VT1 поміщений конструктивно подалі від радіаторів і інших транзтсторов і, головне, ближче до центру входить охолоджуючого повітряного потоку.
Додано через 1 годину 15 хвилин 26 секунд:
Для тих, хто збереться повіорять схему - обережності при МЕХАНІЧНИХ РОБОТАХ З радіатора !!! Поперше, слід постаратися докладати можливо найменші зусилля до радіаіору, і, по-друге, при сверловке і нарізці різьблення під кріпильний гвинт потрібно, щоб радтіатор знаходився в горизонтальному положенні - це запобігатиме потраплянню стружок в схему БП.
Замість транзисторів 2SA733 можна застосувати 2SA1015 і інші pnp, в тому числі вітчизняні КТ361, але їх корпус менш зручний для кріплення до радіатора; замість 2SC945 - 2SC1815 або інші npn, в тому числі КТ315; замість 2SA1013 - 2SA1273 або інші pnp потужністю не нижче 600mW, в тому числі КТ814 і КТ816. Для всіх перерахованих цокольовка збігається, для інших - потрібно уточнювати.
І ще. У деяких блоках харчування в схемі послідовно з двигуном вентилятора встановлений резистор - слід перевірити його присутність і обов'язково закоротити, якщо такий є.

Alexander-II
1) Ні, не пусковий. Пусковий повинен мати ємність під 1000мкФ, а то і більше, і відповідні габарити. Була думка при включенні компа тримати двигун БП вимкненим, на межі запуску. Однак, по-перше, він адже всерівно рано чи пізно повинен включитися, а при запуску (саме коли він починає спроби вращвться) спостерігався сільнвй нагрів вихідного транзистора VT4, викликаний, мабуть, порушенням внутрішньої схеми двігатнля на межі запуску. Подруге, при відсутності протякі повітря через корпус БП транзистор VT1 може нагріватися практічемкі так само, як VT2, що викличе занадто пізній запуск двигуна і сущесівует ймовірність перегріву діодів вторинного випрямляча. З цих міркувань було вирішено включть двигун на малих обертах відразу при включенні комп'ютера, і конденсатор, який стояв паралельно двигуну для усунення порушення, став не потрібен. Просто з плати було лінь випоювати Це на фото найперша плата.
Нащет 4 Вольт я вже писав - ті двигуни, які мені потрапляли, були з підшипниками ковзання і все пускалися. Якщо не захоче пускатися - треба збільшувати номінал R2, поки не почне надійно запускатися (наступний за 3,9 кОм - 4,3, наступний - 4,7). Це можна перевірити ще до установки на радіатор, щоб не маятися з прікручмваніем-відкручуванням схемки. Правда при цьому дещо зміниться характеристика регулювання - вона стане більш "різкою", але не суттєво, цілком допустимо.
2) Мені доводилося бачити БП максимум з двома вентиляторами, а для них вистачить і зображених на схемі транзисторів потужністю 0,9 - 1 Вт в корпусі TO-92L. Хоча, звичайно, можна поставити якісь в корпусі TO-126. Якщо потрібно управляти більш, ніж двома вентиляторами, то краще застосувати Дарлінгтоновскіе, типу BD678-682 або наші КТ973 і встановити на відповідний радіатор. Тільки я так і не зрозумів, як і навіщо в БП запихати більше 2 вентиляторів
Додано через 40 хвилин 33 секунди:
На прикладі операційних підсилювачів - саме через теплової зворотного зв'язку вихідних транзисторів на вхідний діфкаскада коефіцієнт посилення потужних операційних усілітнлнй значно менше теоретичного. Тобто неоднаковий нагрівання вхідних транзисторів на певних частотах (близько 200 Гц, помоему) в динаміці призводить какби до появи паразитного сигналу, протівофазного вхідного. Там навіть застосовують спеціальну топологію перехресного розміщення, щоб це зменшити. Це про ефекти, викликаних різницею температур транзисторів діфкаскада. Тільки в ОУ це - вреднючая явище, а в моїй схемі служить на благо
Додано через 10 хвилин 11 секунд:
Нвщёт підбору діода - справа хазяйська. Простіше транзистор поставити, хоч і з іншої партії - помоему "догляд" параметрів буде значно менше.

Alexander-II

Наша сеть партнеров Banwar

Ну, напевно, крім БП ще можна десь застосувати, де потрібно контролювати температуру радіатора - датчик ж на нього кріпиться. Наприклад, в звукоавх підсилювачах, автоконверторах, блоках безперебійного живлення і т.п. Але я його саме під БП задумував, тому і харчування 12В, і двигун передбачається "brushless", тобто Безщіткові, як зазвичай в компах стоять. У них потреблніе струму порядку 0,1 А, хіба що у найбільших, 200мм, до 0,2 А доходить. Але такі в БП просто не влізуть, 140мм - межа, габарити БП не дозволяють.
Можна і температуру рідин, так і газів, контролірлавть. Але тут вступає в силу обмеження принципу роботи схеми: еталонний елемент VT1 повинен бути добре теріміческі ізольований від середовища, температура якої контролтруется, а VT2 навпаки, мати з нею максимально аозможную теплоаую зв'язок.



-

Зараз переглядають цей форум: ЗлойГеймер і гості: 11


Ви не можете створювати нові теми у
Ви не можете відповідати на повідомлення
Ви не можете редагувати свої повідомлення
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому
Ви не можете додавати файли у цьому


лабораторія







 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов