Наша сеть партнеров Banwar
Необхідно відзначити, що регулювання клапанів на ВАЗ 2107 не відрізняється від аналогічної операції на будь-який інший класичної моделі ВАЗ. Так що регулювання клапанів ВАЗ 2109 буде здійснюватися в тій же послідовності, як і порядок регулювання на 2106 . До речі, таку маніпуляцію можна здійснювати на будь-якому двигуні - як на гарячому, так і на холодному. Як вимірювального інструмента знадобляться два щупа: для холодної регулювання 0,15 мм і для гарячої - 0,20 мм. Слід зазначити, що більш точне регулювання можна здійснити на холодному двигуні, однак найчастіше влітку немає можливості швидко остудити двигун. Тому в даному випадку використовується щуп для регулювання клапанів величиною дві десятих міліметра.
Зрозуміло, що будь-які роботи, пов'язані з технічним обслуговуванням автомобіля, переслідують якусь мету - це і заміна зчеплення на ВАЗ 2109 , І різний дрібний ремонт і профілактика. Що стосується безпосередньо регулювання клапанів, то вона потрібна для того, щоб фази газорозподілу спрацьовували найбільш точно. Це тягне за собою, в свою чергу, більш повне наповнення і ефективну продування циліндрів і краще згоряння палива. Своєчасна регулювання дозволяє зробити роботу двигуна більш «чистої» і уникнути стукотів клапанів, в зв'язку з чим їх експлуатаційний ресурс збільшиться. Адже в даному випадку буде відсутній ударна навантаження кулачка распредвала про приводний важіль і стрижень клапана. Відповідно, регулювання клапанів і правильно відрегульовані зазори набагато збільшують працездатність і термін служби всіх вищезазначених деталей.
Зазори менше допустимого є ще більш небезпечними, оскільки в даному випадку виникає небезпека прогара клапанів. Клапан не може повністю сісти в сідло головки блоку - йому не дає це зробити зменшений зазор між важелем приводу і кулачком розподільного валу. Утворилися «нещільності» дозволяють прориватися газам з камери згоряння. Природно, з огляду на температуру в камері згоряння (2000 градусів), не дивно, що кромка випускного клапана може просто згоріти. Крім того, перегрів в даному випадку призводить і до швидкого виходу з ладу сальників клапанів. А це, в свою чергу, позначається на маслі - воно засмічується продуктами згоряння і витрачається в набагато більших кількостях, що призводить до додаткових витрат.
Природно, існує певна періодичність виконання всіх профілактичних заходів в автомобілі. І, якщо на ВАЗ 2107 ремонт карбюратора буде проводитися тільки в тому випадку, якщо старий вузол вийде з ладу, то регулювання клапанів двигуна повинна здійснюватися, не чекаючи будь-якої серйозної поломки. Перевіряти зазори клапанів на класичних моделях ВАЗ слід кожні десять-п'ятнадцять тисяч кілометрів. Безумовно, ці рекомендації є необов'язковими до виконання, але дуже бажаними. Природно, набагато простіше витратити кілька годин свого часу (або відвезти автомобіль на станцію техобслуговування), ніж проігнорувати поради і займатися потім дорогим і тривалим ремонтом.
Здійснення регулювання клапанів
По-перше, необхідно упевнитися в тому, що ланцюг натягнута згідно з нормативом. Якщо ж ні, то її потрібно підтягнути. Знімається кришка клапанів, після чого виставляються мітки: ризику - внизу на шківі колінчастого вала, лунка - вгорі на зірочці розподільного валу і прилив - на ліжку розподільного вала.Так, порядок регулювання клапанів на ВАЗ 2107 такий: 6-8,4-7, 1-3,5-2, при цьому рахунок необхідно починати від зірочки розподільного вала. Після того, як буде відрегульована одна пара, необхідно провернути двигун на півоберта і приступати до регулювання наступної пари. Для відпускання регулювальної пари найдоцільніше використовувати спеціальний ВАЗОВСКИЙ ключ.
Крім ключа, знадобляться ще й шайби для регулювання клапанів. Після того, як контргайка регулювальної стійки буде відпущена нижнім ключем, слід верхнім ключем відрегулювати натяг. Щуп повинен входити в зазор між кулачком розподільного валу і важелем клапана не дуже туго, з невеликим натягом. Після цього слід затягнути контргайку стійки. Природно, перетяжка клапанного зазору неприпустима.
Якщо немає спеціального ключа для повороту коленвала, то можна прокатувати машину до збігу міток. До речі, по положенню бігунка трамблера дуже зручно контролювати проворачивание розподільного вала. Крім того, положення коленвала можна також контролювати, взявши в якості орієнтира лунку зірочки распредвала, що знаходиться з двох сторін ліжку. Один доворот лунка буде не видна, тоді потрібно орієнтуватися на бігунок.