- Chevrolet Tracker
- Opel Mokka
- Nissan Juke Nismo
- Toyota RAV4
- Subaru Forester
- Infiniti JX
- Audi Q3
- Land Rover E-Voque
- Volvo XC60
Наша сеть партнеров Banwar
Кросовером вважається повнопривідний універсал, який володіє завищеними кліренсом, але часто позбавлений блокування диференціала, так само як і зниження передачі в трансмісії. Хотілося б відзначити, що кросовери спочатку придумувалися не для проходження бездоріжжя, але для комфортної їзди по місту в умовах холодного клімату. І переваги високого просвіту у цих моделей очевидні:
- Авто не боїться частих снігів, заметів і дощів, легко виїжджає із замету;
- Там, де кліренс не перевищує 15-16мм, водій вже боїться заїхати на бордюр, що нерідко заважає хоч який-небудь парковці;
- Чи не страждає елегантний передній бампер;
- Можна заощадити на захист картера двигуна. Втім, встановити її ніколи не буде зайвим.
- Безболісне подолання ям і вибоїн, що, на жаль, не рідкість на наших дорогах.
Якщо ви хочете підібрати авто для солідних ділових зустрічей, для сімейного відпочинку і поїздок за місто, кросовери 2013 стануть найкращим вибором. Спробуємо навести короткий огляд восьми основних моделей з високим кліренсом. Спробуємо не зацикливать увагу на одному концерні-виробнику, а оглянути моделі в ціновому розкид і в різній географії, від німців і американців до японських марок.
Примітка: в декількох комплектаціях одна і та ж модель може мати різний дорожній просвіт на увазі різного діаметру коліс. Але будемо відштовхуватися від базової комплектації.
Chevrolet Tracker
Почати варто з порядку, з однією з найостанніших сенсацій, хоч і не з самим рекордним просвітом. Ця модель була презентована цієї осені на виставці в Парижі. Компактний і яскравий кросовер за словами експертів повинен стати головним конкурентом Nissan Juke. Кумедний факт: в оригіналі назва моделі звучить як Trax, але уявити собі реакцію російської людини на це ... Словом, маркетологи прийняли вірне рішення, перейменувавши версію для СНД в Tracker.
Автомобіль вийшов малогабаритний, з плавними лініями, не такий «піжонистий», як його прямий суперник Juke. Виграє він і по місткості: той же багажник, який у «Джука» критикують, у «Тракера» більше на 100 літрів. Вибрати можна з двох комплектацій за обсягом двигуна - 1,6 або більше міської тип, 1,4л. Хоча ті, хто бере авто саме з огляду на високий кліренс (159мм) і хорошою потужності, для відпочинку на природі і частих поїздок, вибирають дизельний 1,7 л агрегат. Також не утрудняють виробники і у виборі трансмісії. «Старовіри» пропонується механіка 5ст, хоча шестиступеневий автомат нічим не поступається в керованості.
Opel Mokka
За своїм зовнішнім виглядом дуже схожий на попередню розглянуту модель від Шевроле: у них схожу будову осі, колісної бази (платформа Гамма II) і навіть двигуна. А ось наповнення у Опель завжди цікавіше, починаючи від додаткових опцій шкіряного салону і закінчуючи зовнішніми солідними лініями. Відповідно, авто коштує в середньому на 5-8 тисяч євро дорожче.
Презентація «високого» кросовера відбулася на Женевському автосалоні навесні 2013. Кліренс у цього кросовера складає 19см, що вже перевершує конкурентів: з їздою по заміських трасах, в умовах погіршеної прохідності відмінно справляється мотор 1,8 л з потужністю 140 «конячок». Хоча в Європі популярна модель 1,4л з повним приводом 4WD і розподілом на задню і передню вісь до 50:50. Розгін до 100 кілометрів на годину відбувається за 9,9 секунд. Кататися в новому Опель Мокка суцільне задоволення, адже високий просвіт, відмінна шумоізоляція зберігають в салоні тиху і комфортну атмосферу.
До слова, саме моделі 2013 власники зобов'язані бити низький уклін. Адже кросовери Опель користувалися поганою репутацією в проходженні бордюрів і захолонуло заметів (у попередній версії висота просвіту становила всього 163мм). Але відтепер кромка переднього бампера концептуально оновлена. Хотілося б ще усунути один недолік: підняти коліно глушника, яке так і залишилося на колишній планці 165мм.
Nissan Juke Nismo
Погодьтеся, нерозумно було б на піку популярності моделі Juke не відповісти гідною реплікою конкуруючим концернам. Ось Нісан подсуетился і створив наступне покоління Nissan Juke Nismo. Ці недорогі, симпатичні і навіть зухвалі в екстер'єрі кросовери просто зачаровують, справляються з російськими дорогами при просвіті 180см, але коли справа доходить до місткості ... У новій моделі були по максимуму виправлені всі недоліки. Покращився зчеплення з дорожнім покриттям, особливо на поворотах, збільшений крутний момент двигуна 1,6 л до 250 Нм, зріс показник потужності до 200к.с. а головне - «витягнувся» салон, сидіння стали спортивними і більш ергономічними. Безперечно, оновлена версія кросовера вийшла трохи більш агресивною і в плані аеродинаміки, і в плані зовнішнього вигляду. Але того зажадав ринок.
Toyota RAV4
Дехто міг би і посперечатися, що Тойота випускає повноцінні кросовери (паркетники), адже потужність моделі, заявленої в листопаді 2012 року в Лос-Анджелесі становить до 180 к.с. (Двигун 2,5 л). Для міста вибирають версію трохи «простіше» - 2л бензиновий агрегат в повнопривідної версії до 151 к.с. І кліренс у RAV4 точно не підкачав: 197мм просвіт в поєднанні з потужними 17дюймовимі дисками відмінно справляється з проходженням наших трас.
Що особливо гріє душу в моделях Тойота, так це ціна: рідко коли вдається купити за 27-29 тисяч доларів такий надійний, ергономічний і потужний автомобіль. Хоча це ціна базової комплектації: шестиступінчаста трансмісія в поєднанні з дизельним двигуном коштує не менше 39 тисяч доларів. Оснащення салону з лишком компенсує витрати: 7 подушок безпеки, в тому числі захист колін водія, збільшений на 100л багажний відсік і просторий задній диван, і при такому високому просвіті - чудова шумоізоляція.
Subaru Forester
Один з найбільш легендарних кросоверів японського авторинку, Субару Форестер в цьому році отримав плановий рестайлінг. Лінійка відрізняється своїм легко впізнаваним силуетом, витягнутим і трохи «незграбним», але в цілому цілком відповідним і для міської їзди і для проходження пересіченій місцевості. Це вже третє покоління авто, кліренс в ньому залишився незмінним: кросовер підноситься над покриттям аж на 215мм, при цьому непогано показуючи себе в режимі повного приводу і X-Mode. Останній - свого роду автопілот на швидкості до 40 км / год, що відповідає за плавні спуски і підйоми, хід трансмісії в подоланні перешкод.
Не дарма такий високий кросовер вирішили посадити на турбований двигун. Тепер ця модель як ніколи близька до позашляховика, і все-таки залишається повнопривідним легковим кросовером. Хіба що зовнішність брутальна, а під капотом - дволітровий двигун 148 л.с. або 280 к.с. (В тому самому турбомотор зі змішаною ТМ). Працюючи в тандемі із заниженою передачею, кліренс Subaru Forester перемелює бруд і сльота, присмачуючи їх світлом ксенонових фар і відмінною геометрією підвіски.
Infiniti JX
Як уже неважко здогадатися, апріорі у Інфініті не може вийти потворного позашляховика. Розкішні, маневрені і такі недосяжні кросовери поповнили своє сімейство черговим «містером Х» - модель JX стає рівно посередині алфавіту між FX, спортивною версією і великогабаритним «монстром» QX. Тим, хто готовий викласти за один з найзнаменитіших кросоверів кругленьку суму в євро, висота дорожнього просвіту в 187мм повинна здатися цілком доречною.
Злегка притиснутий до землі кузов, витягнутий перед, агресивні диски - до всієї це зовнішності такий кліренс підійде як не можна до речі. Тим більше, що проходження супроводжується 3,5л агрегатом в тандемі з автоматом на 6 ступенів. Чудове оснащення салону, з підтримкою мультимедіа дисплеїв на спинках водійського і переднього пасажирського сидінь. Цей автомобіль розрахований на бізнес-зустрічі високого рівня: там, де не повинно бути ніяких перешкод у проходженні шляху, і кожна хвилина безцінна.
Audi Q3
Було б просто несправедливо обійти увагою цей концерн. Тим більше, що серія Q вважається еталоном серед кросоверів класу люкс. Потужний повнопривідний універсал виїхав на паркет виставки ще минулої весни. Чимось екстер'єр схожий на модель Tiguan: але оснащення явно стало багатшим. Бензиновий двигун в двох комплектаціях по 170 і 211 «конячок», хот, якщо бути чесним, все частіше цю модель беруть на дизельної основі в 177 к.с. І хоча привід у кросовера повний, показники цілком ударні, а кузов великий і місткий, чи не знайдеться такого господаря, який би вигнав свого Q3 на справжнє бездоріжжя.
Модель можна вибрати в оснащенні семиступінчастого автомата або повнопривідний шестиступінчастою механіки (це для двигуна 170 к.с.). Колісна база 2603мм, в точності як у Тігуана, а ось кліренс в порівнянні з тією ж спортивною моделлю Q5 збільшений з 14 до 17см. На додаток до стильного екстер'єру зі злегка подовженою передньою частиною, похилим дахом і примруженими стійками передніх фар чудово комплектується салон: поєднання алькантари і шкіри, місткий багажник і просто магічна панель управління.
Land Rover E-Voque
Хтось висловив думку, що ця модель істинно жіноча, і не пристало солідному бізнесменові сідати за роль кросовера з «модним» назвою. У кожного свій смак, та тільки при першому ж тест-драйві стане зрозуміло, що приборкати нового Рейндж не так-то просто. Ідеальний міський кросовер, який знайшов у спадок екстер'єр від LRX з його значним дорожнім просвітом - 215мм. Хоча по висоті він все-таки перевершив на 35мм свого попередника.
Що стосується потужності нового Range Rover, в ньому додалися «конячки» в дизельної комплектації. Тепер при обсязі 2,2 літра він тисне 190 к.с. автоматичною коробкою передач. Також можна замовити варіації двигуна 2,0 т на 240 кінських сил йди в трехдверной моделі - 2,2 TD з потужністю 150л.с. Єдине, на що скаржаться власники цього авто - занадто жорстка підвіска, що для подібних габаритів не їсти зручно. Зате багате оздоблення салону і претензійні кубічні лінії з лишком окупають цей недолік в пробках. Адже до сих пір голови перехожих скручуються вслід позашляховику E-Voque.
Volvo XC60
Лідером в нашому рейтингу кросоверів з найбільшим кліренсом є - Volvo XC60. Шедевр шведського автомобілебудування має дорожній просвіт в 230 мм. До того ж модель 2014 року має в своєму арсеналі повний привід з муфтою Халдекс 5 п'ятого покоління, яка миттєво реагує на прослизання або звис заднього колеса, підключаючи до роботи задній привід. Короткі свеси і новий дизельний агрегат на 215 к.с. з величезним крутним моментом здатні вивезти вас навіть з досить складного бездоріжжя. Але варто нагадати, що це міський кросовер і не варто нехтувати порадами виробника щодо цільового використання даний тип автомобілів. Енергоємна підвісити нема буде докучати вам на поганих міських дорогах і взимку з усім арсеналом шведського кросовера Volvo XC60 Ви будете впевнено себе почувати на слизькій дорозі.
Висновки: Зрозуміло, розглянуті моделі не обмежують коло вашого вибору, але дозволяють створити загальну картину варіації кліренсу. «Підняти» авто можна і самостійно, прокачавши стійки амортизаторів, замінивши диски і в підсумку збільшивши просвіт. Все залежить від можливостей платформи і наявності фінансових ресурсів. А головне - від усвідомлення потреби самим власником.
Автор: Alex