Наша сеть партнеров Banwar
Ремонт і заміна ГБЦ (головки блоку циліндра) двигуна ВАЗ
У цій статті розглянемо найбільш поширений на сьогоднішній день 16-ти клапанний 126 мотор з потужністю 98 кінських сил, який встановлюється на Пріору, Калину і Гранту.
Головка блоку циліндрів (ГБЦ) - один з головних механізмів надпоршневій порожнини, в якій здійснюються основні процеси робочого циклу. Являє собою кришку, що закриває блок циліндрів від всіх зовнішніх негативних впливів. Деталь складної форми, виготовлена з алюмінієвого сплаву способом точкового лиття, що найчастіше і є каменем спотикання в зв'язку з крихкістю даного матеріалу.
Докладний процес заміни головки блоку циліндрів:
- Насамперед, починаючи ремонт в підкапотному просторі необхідно остудити його до температури навколишнього повітря, скинути тиск в паливній рампі і знеструмити автомобіль знявши клеми з акумулятора.
- Необхідно злити охолоджуючу рідину (антифриз / тосол)
- Знімаємо декоративний кожух, відкручуємо хомути кріплення патрубка повітряного фільтра і знімаємо його разом з датчиком масової витрати повітря.
- Знімаємо дросельну заслінку, не забувши зняти тросик газу
- Від'єднуємо фішки джгута проводів від котушок запалювання. Відкручуємо і виймаємо котушки запалювання. Акуратно вивертаємо свічки запалювання.
- Від'єднуємо колодки джгута проводів від датчика аварійного падіння тиску масла, від датчика температури охолоджуючої рідини і датчика розподілу фаз., Температури охолоджуючої рідини на термостаті.
- Від'єднуємо шланги охолодження системи.
- Вивертаємо болт притискної пластини кронштейна кріплення паливопроводу до голівки блоку циліндрів і знімаємо пластину.
- Відкручуємо і знімаємо впускний колектор
- Знімаємо кришку головки блоку циліндра
Прокладка кришки головки блоку циліндрів на автомобілі Лада Пріора змінюється на нову в разі її пошкодження, коли на стику кришки з головкою починає текти масло або вона сильно обжавши в процесі експлуатації або в разі ремонту ГБЦ, тобто в нашому випадку її заміна обов'язкове.
- За допомогою шестигранника знімаємо пластиковий кожух ГРМ
- Ключем «на 15» послаблюємо болт кріплення натяжної ролика і знімаємо ремінь приводу газорозподільного механізму.
- Утримуючи шківи спецключом, зриваємо і відкручуємо все тим же ключем на 15 шківи розподільних валів і знімаємо їх.
- Виймаємо стопорні кільця з пазів хвостовиків валів.
- Ключем «на 15» відкручуємо і знімаємо натяжна і опорний ролики.
- Ключем "на 10" відкручуємо п'ять болтів кріплення задньої кришки ременя приводу газорозподільного механізму і знімаємо її
- Тепер відкрутивши шестигранним ключем «на 10» болти кріплення головки блоку до блоку циліндрів ми можемо зняти головку блоку циліндрів ваз для її діагностики і подальшого ремонту
Хочеться відзначити, що болти головки блоку циліндрів повторно краще не використовувати тому при затягуванні вони мають властивість витягатися.
- Знімаємо прокладку головки блоку циліндрів
Від якості нової прокладки ГБЦ і її установки залежить правильна робота двигуна. Дефекти прокладки і її неправильна установка можуть привести до підтікання масла, і незабаром поломки двигуна. Тому до заміни прокладки ГБЦ варто підходити дуже серйозно і обережно, вибираючи тільки якісні прокладки. Сама прокладка головки блоку циліндрів являє собою високотехнологічну та складну деталь з пирога з каркасом з перфорованої тонколистової сталі. Основне її завдання - з'єднання стиків головки блоку з блоком циліндрів двигуна.
Що може включати в себе ремонт головки блоку циліндрів (ВАЗ 2107, 2108, 2109, 2110)?
- Заміна прокладки головки блоку циліндрів
- заміна розподілвалів
- Заміна погнутих клапанів головки блоку циліндрів, в разі обриву ременя ГРМ
- Заміна гидрокомпенсаторов на нові в разі їх виходу з ладу
Збірка ГБЦ проводиться в зворотному порядку
Встановлюється прокладка ГБЦ, за нею і головка ГБЦ. Болти головки блоку циліндрів на 126 моторі значно відрізняються від інших моделей двигунів, тому затягування головки блоку циліндрів проводиться трохи інакше, вірніше змінюється тільки момент затяжки який можна дізнатися в мануалах по ремонту.
Далі встановлюється кришка головки циліндра, і інші відсутні деталі.
У разі, якщо пошкоджені масляні або водяні канали, ремонт і заміна головка блоку циліндрів двигуна стає не придатною для її ремонту. У зв'язку з цим постає актуальне питання, де ж купити головку блоку циліндрів, нову або б \ у.
Ну і на останок, кому то може допомогти і відео огляд по заміні головки блоку целиндра своїми руками!
Тут рекомендував би промоніторити ринок, адже ціна головки блоку циліндра нової може дуже сильно відрізнятися від б \ у, в кінці кінців все залежить від наявних вами коштів.
Ціна нової головки блоку циліндра коливається від 15 до 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, за б \ у ГБЦ попросять ж викласти 6-12 тисяч.