Наша сеть партнеров Banwar
Каретка велосипедів (англ. Bottom bracket) - характерний елемент конструкції. М'язові зусилля людини, що обертає педалі (точніше - шатуни) передаються через ланцюгову передачу на провідне колесо велосипеда саме через каретку педалей (передню каретку або просто каретку).
Каретка - це блок підшипників, який кріпиться на рамі і забезпечує передачу крутного моменту від шатунів на зірочку ланцюгової передачі. Каретка розташована в нижній частині рами в кареточного склянці на перетині нижньої труби і нижніх пір'я велосипеда.
Каретка заднього колеса - це інший вузол, з іншим призначенням, який іноді також називають кареткою, що не зовсім точно. Вона знімається з велосипеда заодно з усім колесом як його невід'ємна частина. Задня каретка велосипеда має іншу конструкцію: складається з підшипникового блоку, пакета зубчастих коліс ланцюгової передачі і служить маточиною заднього колеса.
Кареточниє склянки мають ряд стандартних розмірів. Найбільш поширені склянки довжиною 68 мм, тип BSA для гірських велосипедів - 73 мм, для особливо навантажених кареток - 83 мм, італійський тип - 70 мм, який використовували на радянських шосейних велосипедах, 100 мм - для фет-байків. Довжина валу каретки має наступні найбільш поширені розміри (мм): 110,113,118,5, 122,5 і 127,5.
типи кареток
Конструктивно каретки поділяють на відкриті і закриті (картріджниє).
Каретка закритого типу являє собою пило і вологозахищений блок підшипників - картридж, змонтований у власному корпусі. Основна перевага полягає в тому, що несправна каретка просто змінюється на нову. Такі каретки не підлягають ремонту. В експлуатації вони невибагливі, не вимагають регулювання, виключений перекіс підшипників, надійно захищені від попадання бруду.
Каретка відкритого типу збирається безпосередньо в кареточного склянці велосипеда. Практично будь-який старий велосипед має каретку даного типу. Щоб забезпечити нормальну роботу каретки і грязезащиту, потрібно грамотна складання та регулювання. Обслуговування каретки велосипеда відкритого типу полягає в її періодичної промиванні і зміні мастила підшипників. Самі підшипники - двох видів: сепараторні або закриті. Сепараторні підшипники найбільш уразливі в експлуатації; для них внутрішнім кільцем служить вал каретки, а зовнішнім - кареточний стакан. Якщо при роботі з'явився хрест і підвищений опір, значить, пора міняти підшипники; для сепараторного підшипника це може означати також зміну вала або кареточного склянки. Закриті підшипники досить просто міняються на нові.
За рівнем універсальності і взаємозамінності каретки умовно поділяють на інтегровані і неінтегровані.
Види з'єднання кареток і шатунів
Існує кілька загальновизнаних типів або стандартів з'єднань кареток і шатунів:
- 1 SQR - під квадрат;
- 2 Truvativ Howitzer;
- 3 Truvativ Powerspline;
- 4 Truvativ HammerSchmidt;
- 5 Shimano Octalink v.1;
- 6 Shimano Octalink v.2;
- 7 GXP;
- 8 ISIS Drive;
- 9 HOLLOWTECH II.
Особливості ремонту кареток
Ремонт каретки гірського велосипеда відрізняється від ремонту каретки шосейного тільки нюансами. Гірські велосипеди розраховуються на відносно великі динамічні навантаження.
Ремонт каретки велосипеда в загальному випадку - завдання технічно не складна, так як не потрібно спеціального високоточного вимірювального обладнання і верстатів. Важливо правильно визначити параметри каретки і придбати відповідні запасні частини або вузли. Зокрема, для заміни інтегрованої каретки, як правило, потрібно знати тільки її виробника (стандарт) і довжину кареточного склянки, причому для моделей 73 і 68 мм (англійська різьблення) використовується одна і та ж каретка.
При ремонті неінтегрованою каретки порядок дій наступний:
- 1 визначити стандартну каретки (квадрат або шліцьовій);
- 1 визначити параметри кареточного склянки (довжина, вид різьблення);
- 1 з керівництва по експлуатації на передній перемикач дізнатися допустиму лінію ланцюга (chainline);
- 1 передня каретка велосипеда повинна мати певну довжину валу - взяти з інструкції по експлуатації;
- 1 придбати каретку необхідного стандарту, з необхідною довжиною вала і під потрібну довжину склянки;
Якщо передній перемикач E-Type, то потрібно шукати відповідну неінтегрованих каретку, тоді як інтегровані каретки сумісні за визначенням.
Довірте нам ремонт вашого велосипеда. В нашій веломастерні є великий вибір запасних частин для ремонту різних кареток, необхідні знімачі і монтажні пристосування. Ми виконаємо ремонт швидко і професійно.