Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Рідні колеса. Як в СРСР створювали автомобілі Запорожець і Волинь

Наша сеть партнеров Banwar

Український автопром виробляв клони іноземних і військових машин з часів СРСР

Мита на іномарки оживили вітчизняний автопром. Але машини, які вже збирають або планують збирати в Україні, вітчизняними можна назвати досить умовно. Так було і в радянські роки - з тією лише різницею, що іноземне походження «Запорожця» і «Волині" не афішувалося
народний улюбленець
В середині 1950-х повоєнна Європа переживала бум мікролітражок: з конвеєрів зійшли Volkswagen Käfer (він же «Жук»), Isetta і Fiat 600. Дотримуючись західному тренду, в 1958 році Рада міністрів СРСР розпорядився почати виробництво таких машин на Московському заводі малолітражних автомобілів. Для наслідування радянські інженери взяли тодішній Автохіт - Fiat 600. Але повністю скопіювати «італійця» не вдалося: досвіду випуску задньомоторних авто в СРСР не було, а через низьку якість доріг діаметр коліс довелося збільшити з 12 до 13 дюймів. Це зажадало створення нового мотора, і конструктори зупинили вибір на 23-сильному двигуні повітряного охолодження. Прототипом для цього мотора послужив движок німецького Volkswagen Käfer, за що інженери жартома називали проектований автомобіль «Фіат Фольксвагеновіч». Для випуску автоновинки перепрофілювали Запорізький комбайновий завод «Комунар», а для виробництва моторів - завод легких дизелів в Мелітополі.
У липні 1960-го новий дводверний ЗАЗ-965 «Запорожець» представили в Кремлі. Генсек Микита Хрущов залишився задоволений «малюком», але зажадав, щоб ціна автоновинки була доступною для трудящих. Побажання врахували: якщо «Волга» ГАЗ-21 коштувала 50 000 рублів, то для «Запорожця» затвердили ціну в 18 000 рублів (після грошової реформи 1961 року - 1800 рублів) або 20 середніх зарплат, або, як жартували в ті роки, 1000 пляшок горілки.
Тільки-но з'явившись на дорогах, «горбатий» став об'єктом жартів і героєм анекдотів. «Консервна банка системи« Запорожець »- так назвав машину кіногерой Андрія Миронова у фільмі« 3 + 2 »(1963 г.).
Автовласники скаржилися на тісноту в салоні і незручність доступу на задні сидіння. «Лихачи» критикували двері, які відкривалися під час руху. Крім того, характер власників «Запорожця» гартували високий рівень шуму в салоні, перегрів двигуна влітку і утруднений пуск в мороз.
Але авто підкупляло своєю дешевизною, невибагливістю, ремонтопридатністю і прохідністю. Це забезпечило йому всесоюзне визнання - за дев'ять років з конвеєра зійшло понад 300 тисяч «горбатих». І хоча ця модель створювалася з оглядкою на італійського побратима, існувала експортна модифікація - Jalta. Європейський «Запорожець», крім поліпшеної шумоізоляції і внутрішньої обробки, оснащувався ще попільничкою, радіоприймачем і лівим боковим дзеркалом.
У 1967-му вахту у «горбатого» прийняв ЗАЗ-966, який через виступаючі повітрязабірників отримав народне прізвисько «вухатий». Нова модель істотно відрізнялася від попередньої: «вухатий» був більший, потужніший і комфортніше. Злетіла і ціна - до 3000 рублів. «Донором» для цієї машини став західнонімецький NSU Prinz 4, який і сам багато запозичив у американського Chevrolet Corvair 1959 року. Але знамениті «вуха» були індивідуальною особливістю «Запорожця» - так боролися з перегрівом двигуна, головною проблемою автомобіля. На зміну 966-му в 1970 році прийшов 968-й «Запорожець», а через 10 років з'явився ЗАЗ 968М - цю модель, яка втратила «вуха», в народі прозвали «мильницею».
Каннський призер
У 1970-х Мінавтопром СРСР доручив конструкторам «Комунара» взятися за розробку популярних на Заході передньопривідних автомобілів. До того ж в Запоріжжі на свій страх і ризик вже давно експериментували з переднім приводом. Робочою назвою майбутньої «Таврії» була «Перспектива», а аналогом для неї послужив американський Ford Fiesta - найкращий автомобіль 1976 року.
Почати серійне виробництво планували в 1981 році. Але через чиновницькі зволікань і недостатнього фінансування старт затягувався. Тому «Запорожець» не став першою в Союзі передньопривідною машиною: в 1984-му лідерство перехопив ВАЗ-2108 «Спутник». Випуск «Таврії» освоїли лише через три роки. Автоновинки коштувала 5100 рублів і компонувалася новим 53-сильним двигуном - охолодження стало водяним, а движок розташовувався попереду.
«Таврія» позиціонувалася як бюджетний автомобіль. В кінці 1980-х для західного ринку був знятий рекламний ролик, в якому автовласник заправляє машину кількома краплями бензину зі своєї запальнички. Ролик завоював в Каннах «Бронзового лева» в номінації «торгова реклама».

Попит на автоновинки був величезний: «Таврії» експортували не тільки в країни соцтабору та Західної Європи, а й в Азію та Латинську Америку. Втім, «Таврія» мала суттєві недоліки: гальмівна система була недосконалою, а при лобовому зіткненні капот міг потрапити в салон автомобіля.
Нове покоління ЗАЗів стало базою нової лінійки автомобілів, що включала пікапи і п'ятидверну «Славуту». Остання «Таврія» зійшла з конвеєра в 2007-му, а через чотири роки завод припинив випускати і «Славуту».
сільський джип
В середині 1960-х не кожне бездоріжжя було під силу «Запорожцю»: жителі сіл гостро потребували доступному і надійному позашляховику. Мінавтопром поклав розробку «сільського джипа» на конструкторів запорізького «Комунара». За основу взяли випускався з 1961 року на Луцькому автомобільному заводі транспортер переднього краю (ТПК) - повнопривідну військову амфібію, призначену для евакуації поранених з поля бою.
На відміну від «татуся», новий джип плавати не вмів, але отримав всі якості позашляховика, включаючи значні 28 см дорожнього просвіту. «Волинь» була повнопривідної: провідним служив передній міст, а задній підключався при необхідності. Від ТПК машина отримала 30-сильний двигун. Крім того, про військових коренях нагадувала невибаглива зовнішність і спартанський салон.
Українські мікроджіпи почали масово виробляти в Луцьку в 1966 році. Незважаючи на брезентовий дах, відсутність замків на дверях і незручні сидіння, коштував позашляховик на 1000 рублів дорожче «вухатого» «Запорожця» - 4000 рублів. Однак луцькому всюдихода не судилося доїхати «до самих до окраїн» радянської держави. Потужності ЛуАЗу не дозволяли наростити виробництво: на початку 1970-х завод за рік міг збирати лише 5 тисяч автомобілів, тоді як ЗАЗ щороку виробляв 100 тисяч «Запорожців». Тому «Волинь» спершу була доступна лише автолюбителям України, Білорусії, Молдавії і європейської частини Росії.
У 1976-му конструктори вирішили вдосконалити позашляховик. Очікуваної водіями жорсткої даху джип не отримав, зате нова «Волинь» компонувалася 40-сильним двигуном, «Жигулівське» сидіннями, лампою освітлення салону, попільничкою та замками на дверях.
Навіть з цими нововведеннями «Волині» було складно конкурувати з що ще в кінці 1970-х більш комфортним і потужним позашляховиком ВАЗ-2121 «Нива». Втім, український мікроджіп з симпатією зустріли за кордоном - в 1978 році на автосалоні Туріну «Волинь» увійшла в десятку кращих повнопривідних автомобілів, а через рік в Чехословаччині її визнали найкращим авто для сільських жителів.
Мита на іномарки оживили вітчизняний автопром
Щоб збільшити зображення, натисніть тут

Пізніше конструктори ЛуАЗу хотіли почати випуск машин з жорстким верхом, але не добилися фінансування від Мінавтопрому. Модернізувати джип вдалося лише в 1990 році: «Волинь» отримала 53-сильний мотор з водяним охолодженням від «Таврії». Після розпаду СРСР виробництво згорнули: всього за 26 років Луцький автозавод встиг випустити більше 300 тисяч мікроджіпов. Нині на колишньому ЛуАЗі збирають автобуси і тролейбуси. А в Запоріжжі випускають ЗАЗ Vida, Lanos і Forza - за традицією, у цих моделей є свої закордонні аналоги.

Роман Фещенко, Фокус

 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов