Наша сеть партнеров Banwar
Наука і життя // Ілюстрації
Випробувані в "НІЦИАМТ" огорожі встановлені на третьому транспортному кільці в столиці. Бар'єри повністю відповідають вітчизняним і міжнародним стандартам.
Після припинення взаємодії з огорожею автомобіль повинен рухатися в зоні коридору довжиною 10 м для легкового автомобіля і 20 м - для вантажівки (автобуса).
Наука і життя // Ілюстрації
Важкий і порівняно тихохідний тягач розганяє автомобіль до швидкості 100 км / год за допомогою системи блоків і тросів.
Нові дорожні огорожі проходять повномасштабні натурні випробування на відповідність вітчизняним і міжнародним вимогам безпеки.
Нові дорожні огорожі проходять повномасштабні натурні випробування на відповідність вітчизняним і міжнародним вимогам безпеки.
Наука і життя // Ілюстрації
Наука і життя // Ілюстрації
Спеціальні датчики фіксують перевантаження, що виникають в машині при наїзді на перешкоду (5).
<
>
З кожним днем автомобілів на дорогах стає все більше, потужність їх двигунів і відповідно швидкості зростають, і навіть невеликі помилки в управлінні призводять часом до непоправних наслідків. Статистика дорожніх пригод в Росії говорить, що за рік в країні гинуть близько 35 тисяч чоловік і більше 200 тисяч отримують поранення різного ступеня тяжкості. Майже чверть аварій пов'язана, як кажуть фахівці, "з ненавмисними (некерованими) з'їздами автомобілів з дороги". За цією сухою фразою стоять страшні цифри: в аваріях такого типу гине кожен п'ятий постраждалий.
Здавалося б, боротися з "ненавмисними з'їздами" нескладно - достатньо встановити на небезпечних ділянках уздовж доріг (по краях ярів або ущелин, на мостах, на насипах) огорожі, і проблема вирішена. Багато років дорожники так і надходили. Однак виявилося, що далеко не всякі огорожі гарантують безпеку: деякі - при наїзді на них навіть невеликого легкового автомобіля просто руйнуються, а для важкої вантажівки або автобуса взагалі не перешкода. Інші, що, може бути, ще гірше - ламаються так, що уламки потрапляють в салон машини; треті - надмірно міцні, і втратила керування машина, врізавшись в таку "стіну", виїжджає на зустрічну смугу.
У 1995 році в Європі було прийнято спеціальний стандарт, в якому обумовлені вимоги до дорожніх огороджень; на його основі в 1999 році Федеральна дорожня служба Росії розробила галузеві норми "Загальні технічні вимоги до огороджувальних пристроїв на мостових спорудах, розташованих на магістральних автомобільних дорогах" (ОДН 218.012-99). Документ наказує встановлювати дорожні огорожі різної утримуючої здатності в залежності від категорій доріг, їх параметрів, рівня завантаження, радіусів кривизни в плані, наявності ухилів і потенційно небезпечних зон та об'єктів поблизу дороги.
Основні вимоги, що пред'являються стандартом до дорожніх огороджень, такі:
- врізався в огорожу автомобіль не повинен перекидатися як через огорожу, так і в бік смуги руху; не повинен розгортатися після контакту з огорожею в бік збільшення кута наїзду і проривати огорожу;
- огорожа повинна коректувати траєкторію наїхав транспортного засобу, тобто "контакт" машини з огорожею повинен завершуватися її вибігом в межах прямокутного майданчика з регламентованими розмірами;
- огорожа повинна володіти енергопоглинаючими властивостями і забезпечувати низький рівень перевантажень, що діють на автомобіль. При ударі в огорожу поздовжня перевантаження в центрі мас автомобіля не повинна перевищувати 10 g, поперечна перевантаження, що діє на водія і пасажира, - 5 g, на вантаж, що перевозиться - не більше 6 g. Елементи огорожі при цьому не повинні падати на проїжджу частину і потрапляти в салон автомобіля;
- при наїзді автомобіля на огорожу не допускається деформація пасажирського салону;
- після аварії огорожі не повинні представляти небезпеку для інших транспортних засобів.
Повномасштабні випробування дорожніх огороджень вже більше 15 років проводить ФГУП "НІЦИАМТ" - Науково-дослідний центр з випробувань і доведення автомототехніки на спеціально розробленому для цих цілей комплексі. На випробувальному майданчику в огорожу раз по раз "запускають" автомобілі різної маси і на різних швидкостях, за допомогою спеціальних датчиків вимірюють інерційні перевантаження, перевіряють ступінь деформації салону і деформацію огорожі, фіксують траєкторію руху машини після удару, вивчають всі руйнування огорожі, ступінь безпеки пасажирів , пішоходів і транспортного засобу. Автомобіль розганяють по направляючої рейки за допомогою потужного тягача і системи блоків до розрахункової швидкості. Відповідно до міжнародного стандарту режимів випробувань для легкового автомобіля це понад 100 км / год, для важкої вантажівки і автобуса - 80-85 км / год. Машина повинна врізатися в огорожу під кутом 20 градусів і після удару залишатися в межах своєї смуги руху. Гасіння енергії відбувається за рахунок пластичних деформацій всіх елементів бар'єру - вертикальних і похилих стійок, горизонтальних балок, амортизаторів - і натягу основної балки.
За останні чотири роки фахівці Дмитровського полігону випробували кілька десятків типів огорож, серед них конструкції, встановлені на МКАД, на третьому транспортному кільці в Москві, на федеральних автомобільних трасах центральної європейської частини Росії і в інших регіонах. Ці огорожі повністю відповідають вітчизняним і міжнародним стандартам і врятували вже чимало життів.