Наша сеть партнеров Banwar
Стаття є продовженням моєї попередньої статті про видалення каталізатора Стаття 1
Там розповідається як зняти каталізатор і чи варто взагалі це робити. Щоб було зрозуміло, про що мова, бажано переглянути ту статтю, хоча б картинки
Головна функція пламегасителя, как не странно, в гасінні полум'я , Температура якого така, що може нашкодити середньої банку глушника. Також порожній, неізольований зсередини, корпус каталізатора гріється помітно вище і додатково нагріває підкапотний простір і навколишні деталі (це на наших ниссанах він так розташований). Ну і головне, з чим я зіткнувся після видалення каталізатора - дуже помітний на слух рик мотора ззаду і високий, резонуючий звук з під капота при прискореннях і високих оборотах. Пламегаситель також повинен позбавити від цього звуку.
Виготовити пламегаситель у мене вийшло не відразу, опишу всі свої спроби - будемо вчиться на помилках
Варіант 1, недостатньо ефективний.
Опишу процес докладно, тому що на основі цього варіанта далі буде виготовлений робочий, 3й варіант пламегасителя.
Для початку треба зняти каталізатор разом з випускним колектором, потім роз'єднати з друг від друга. Детальніше дивіться Статтю 1 Стаття 1
Далі нам знадобитися шматок труби. Я зміг знайти трубу із зовнішнім діаметром 76 мм., Товщина стінки 3 мм:
Бажано використовувати трубу діаметром 80-82 мм і товщиною 1,5-2 мм, але я такий не знайшов. Довелося у токаря знімати з внутрішнього діаметра 1,5 мм - це робити в принципі не обов'язково, але це полегшить подальшу роботу з трубою, до того ж я хотів, щоб пламегаситель в зборі по вазі був таким же, як рідний каталізатор.
Ось корпус каталізатора:
в ньому є невеликий виступ 5мм, на який ми будемо спирати трубу за допомогою металевого кільця, яке виготовимо самі, діаметром зовнішнім 10,7мм і внутрішнім діаметром нашої труби, в моєму випадку це 76мм. Товщина металу для кільця близько 2 мм, тонше не бажано, інакше при високих температурах воно може втратити форму
поруч лежить кільце поменше, вирізане з листа металлоасбеста, я його підклав між виступом на корпусі каталізатора і металевим кільцем. Робити це не обов'язково.
Далі знімки процесу відсутні, але є знімки розібраного пламегасителя, по ним все буде зрозуміло.
З одного кінця труби робимо пропили і загинаємо пропиляні ділянки, як на фото, можна і красивіше
Цими відігнутими ділянками труба буде спиратися на кільце.
Переходимо до іншої частини труби. Тут все складніше. Так як діаметр моєї труби 76 мм, то упиратися в випускний колектор вона буде в місці, зазначеному червоною пунктирною лінією:
Як бачите нам заважає лямбда. Далі довелося трохи поізвращаться над трубою, по-перше расклёшіть (або развальцевать, не знаю як правильно сказати), щоб вона сідала не так глибоко. Робив просто постукуваннями молотка. По-друге зробив виріз під лямбда. По-третє надав елліпсность верхній частині труби, так як випускний колектор всередині такої форми (просто стиснув в лещатах). По-четверте заточив (загострив) край труби, внутрішню сторону, щоб не було аеродинамічних перешкод для потоку вихлопних газів))
Сподіваюся тепер зрозуміло, чому вище я рекомендував діаметр труби побільше і тонший - набагато менше метушні буде, труба не буде діставати до лямбда і її легше буде гнути і т.п. Занадто великий діаметр труби теж погано - не буде місця для звукопоглащающіе матеріалу.
Я навмисно не вказував якої довжини треба відпиляти трубу - довжину труби підбирати треба на місці, з урахуванням того, куди вона упреться, як сильно расклешени її і стиснути в еліпс. Головне домогтися ідеального прилягання до випускного колектора, а регулювати довжину можна пропилами і ступенем відгинання пропиляних ділянок з іншого боку труби. Я залишив трубу довше ніж потрібно на міліметр, щоб вона щільно затягнулася, коли прийде час з'єднувати каталізатор з колектором.
Свердлимо в трубі дірочки, я свердлив 3,5 мм свердлом. Відстань приблизно 1,5 см між дірками, на одному з фото вгорі видно ці дірочки. У верхній частині, прилеглій до випускного колл-ру, дірок робити не треба.
Далі купуємо в господарському магазині металеву губку для миття посуду. Обов'язково з нержавійки! Наприклад губка Русалочка, виготовлена в Пітері. У будь-якому випадку краще перевірити, я купував 3-4 різні і тільки русалочка була справжньою. Перевірити просто - нитка з губки тримаємо над полум'ям газової плити, розпалюються до червоного, потім даємо охолонути і потремо між пальців - якщо покришилася, то значить дерьмово.
Далі суем трубу в корпус каталізатора і одягаємо ці губки, які в формі кільця, на трубу і пхає лінійкою. У мене пішло 10 губок, трамбував я їх щільно - це було однією з помилок.
Ось труба, витягнуті разом з губками з уже працював 2 місяці пламегасителя:
Ось все в зборі:
Я напхав губок по самий верх, зверху на фото шматочки вогнетривкої вати, робити це не потрібно.
Також зверху я одягнув кільце, вирізане з металлоасбеста, мені здається це теж необов'язковий елемент - як показала практика вихлопні гази не виштовхують ці губки назад.
Є ще одне фото, всі деталі видно:
Результат роботи: пламегаситель працював неефективно, вихлоп став ніжніше, але мене не задовольнив - з під капота при різкому натисканні на газ як і раніше долинали непріяние призвуки. І їх чути коли сидиш в салоні машини. Ззаду з труби теж гарчить звук, але на ходу його не чути. Поїздив я 2 місяці і вирішив спробувати інший варіант.
Варіант 2, ефективний, але ненадійний.
Робив за образом і подобою каталізаторів з металевими сотами, типу цього
Моє творіння природно нейтралізовувати нічого не буде, проте гасити звук мало так само ефективно.
До речі такі вставки для каталік продають китайці, можна купити тільки вагонами)) Я довго шукав у продажу в інтернет магазинах вставки, нам за розмірами підходить ECOCAT, номер 84956 або 84957, в наявності ніде немає. Коштує копійки (60 баксів) в порівнянні з рідним нейтралізатором.
Кстаті№2 Але ж могли б ніссановци ставити каталік з металевими сотами, як це робить тойота ... Скільки проблем у власників ліворуких Хтрайлов, Альмер з цими каталізаторами і керамічної пилом ..
Отже купив в будівельному магазині металеву сітку, нарізав гуртками:
На той же виступ в корпусі нейтралізатора поклав сітку з товстого дроту:
Стінки корпусу каталізатора ізолював металлоасбестом. Далі клав 3 гуртка з сітки і один кухлів з сітки трохи товстіший і рідкісного плетіння, щоб не вийшов занадто щільний «торт»
Ось що у мене вийшло:
Цей псевдо-нейтралізатор з працею, але пропускав світло - цього я і добивався, щоб не занадто щільним був.
Зверху поклав ще одну сітку з товстого дроту і залізне кільце, що притискує його до колектора і зібрав.
Результат роботи: псевдо-нейтралізатор працював прекрасно! Звук вихлопу з під капота і глушника був як на рідному нейтралізаторі! Однак через 3 тижні я поїхав в далеку поїздку, топив пристойно, туди доїхав нормально, назад машина почала тупити, особливо на високих оборотах, насилу набирала 130 і таке враження, що 140 взагалі не набрала б. Я чомусь відразу подумав про нейтралізатор. На наступний день розібрав:
Як бачите нейтралізатор утрамбувати, став в 2 рази щільніше, ніж був .. Залізне притискає кільце взагалі поплавилися і зібралося в купу ..
Можна було зайнятися удосконаленням цього варіанту, але я вирішив удосконалити перший вогнегасник, тому як він без опору вихлопних газів.
Варіант 3, ефективний і надійний
2х месяное випробування першого варіанту показало, що труба форму не поміняла, нічого не плавитися, губки не покриває окалиною і не кришаться. Тому я вирішив зупинитися на цьому варіанті, треба тільки підвищити ефективність роботи, корпус нашого каталізатора занадто малий.
В першу чергу я зменшив кількість губок з 10 до 6-7. Загалом я їх не трамбував, а клав вільніше, щоб гази могли заходити в дірочки безперешкодно і потім гасилися.
По друге я рассверлени дірки в трубі з 3,5 мм до 7-8 мм. Не всі, через ряд. Інакше взагалі виходило решето. Фото немає, так що я намалював:
Це все зміни
Результат роботи: Звук з під капота цілком порівнянний з рідним каталізатором, головне що немає неприємних призвуків при різкому натисканні на газ, можливо трохи голосніше працює на високих оборотах, але сидячи в салоні різниця ледве помітна. Звук позаду, з глушника, голосніше ніж з рідним каталік, чути рик, але тихіше ніж в 1м варіанті і набагато тихіше, ніж взагалі з вибитим каталік. Чути його саме ззаду, наприклад коли проїжджаю повз стіни або бордюру з відритим вікном. У звичайних умовах не чути взагалі, при різких прискореннях і оборотах близько 4-5тис чути неголосне, приємне на слух бурчання .., але це звук по-моєму був присутній і при рідному каталік, не пам'ятаю вже. Коротше кажучи я нарешті задоволений :)
Пройшов вже рік, як я катаюся з цим полум'ягасником, деградації не помічено, недавно інспектував його, знявши трубу глушника знизу: світил ліхтариком, метал ніде не деформований, колупав довгим дротом дірочки - губки живі, чи не погоріли. Так що можу рекомендувати цей пристрій тим, у кого забитий, неіправен або вже вибитий рідної нейтралізатор, а купувати новий дорого. Важкувато зробити його, але зате майже безкоштовно.
З повагою, Javen