- Перший такт - впуск.
- Робота чотиритактного одноциліндрового дизельного двигуна:
- Другий такт - стиск.
- Третій такт - робочий хід.
- Четвертий такт - випуск.
Наша сеть партнеров Banwar
Робочий цикл авто з дизельним двигуном відрізняється тим, що при такті впуску в циліндр двигуна надходить очищене повітря, а не горюча суміш , як в карбюраторном двигуні .
Перший такт - впуск.
Поршень переміщається від ВМТ до НМТ, через відкритий впускний клапан в циліндр надходить очищене повітря (через розрідження, створюваного поршнем). Повітря перемішується з невеликою кількістю залишилися від попереднього циклу відпрацьованих газів, температура підвищується і в кінці такту впуску досягає 300-320 К, а тиск 0.08-0.09 МПа. Коефіцієнт наповнення циліндра 0,9 і вище, т. Е. Більше, ніж у карбюраторного двигуна.
Робота чотиритактного одноциліндрового дизельного двигуна:
а - впускання повітря; б - стиснення; в - робочий хід; г - випуск відпрацьованих газів; 1 циліндр; 2 - паливний насос, 3 - поршень: 4 - форсунка, 5 - впускний клапан, 6 - випускний клапан
Другий такт - стиск.
Поршень рухається від НМТ до ВМТ, впускний і випускний клапани закриті. Тиск і температура повітря збільшуються і в кінці такту становлять відповідно 3-5 МПа і 800-900 К. Ступінь стиснення регламентується справністю деталей КШМ і дорівнює 17-21.
Третій такт - робочий хід.
В кінці такту стиснення (20-30 градусів кута повороту колінчастого вала ло приходу поршня в ВМТ) за допомогою насоса через форсунку в циліндр під високим тиском (15-20 МПа) в мелкораспиленном вигляді впорскується порція палива. Паливо від зіткнення з нагрітим повітрям випаровується, його пари перемішуються з нагрітим повітрям і спалахують. При згорянні палива, внаслідок підведення великої кількості теплоти, різко збільшуються позбавлення і температура утворилися газів. На початку такту розширення тиск газів становить 7-8 МПа. а температура 2100-2300 К. Під дією тиску поршень перемішається від ВМТ до НМТ, здійснюючи корисну роботу. Обсяг циліндра збільшується, тиск і температура газів знижуються і при підході поршня до НМТ складають 0,2-0,4 МПа.
Четвертий такт - випуск.
Поршень переміщається від НМТ до ВМТ. Через відкритий випускний клапан відпрацьовані гази виштовхуються через випускний трубопровід в навколишнє середовище. В кінці такту випуску тиск газів одно 0,11 -0,12 МПа, температура 850-1200. Після цього робочий цикл дизеля повторюється.
У двотактних двигунах час, що відводиться на робочий цикл, використовується більш повно, так як процеси випуску та впуску суміщені за часом з процесами стиснення і робочого ходу. Робочий цикл відбувається за 360 градусів (один оборот колінчастого валу).
При русі поршня від ВМТ до НМТ одночасно відбуваються процеси розширення і випуску з продувкою циліндра, а при зворотному русі від НМТ до ВМ1 впуск і стиск. Зміни параметрів циклу (тиск і температура) відповідають змінам параметрів чотиритактного двигуна.
Порівняння робочих циклів чотирьох-, двотактних двигунів показує, що при однакових розмірах циліндра і частоті обертання колінчастого вала потужність двотактних двигунів вище в 1.5-1,7 рази. Він простіше по конструкції і компактніше.
До недоліків двотактного двигуна слід віднести обмежений час газообміну, що погіршує очищення циліндра від відпрацьованих газів, збільшує втрати частини свіжою заряду, знижує економічність.
Робота дизельного двигуна, докладніше