Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Родовід радянських джипів

Наша сеть партнеров Banwar

Коли автомобіль, новий засіб транспорту тільки з'явився на світло, в умах людей він мимоволі асоціювався з шосе або бруківці, - в усякому разі, проїжджої (значить, придатної для їзди) дорогою. Якось не представлялося, що він зможе долати грязь, піски, заболочені і засніжені ділянки шляху. Життя показало надалі, що може. А конструктори на основі досвіду прийшли до висновку, що повинен. Так з'явилися особливі автомобілі, які за нинішньою термінологією ми назвали б машинами підвищеної прохідності. Спочатку напівгусеничні, потім - тривісні, з двома задніми провідними мостами (кажучи сучасною мовою - з колісною формулою 6X4).

Захоплення «трехоскамі» на початку 30-х років прийняло широкі масштаби, головним чином на заводах, які будували вантажівки. Легкові автомобілі з колісною формулою 6X4 виходили досить важкими і непрактичними. Щоб створити легкову машину підвищеної прохідності, уявлялося привабливим використовувати колісну формулу 4X4, тобто зробити все колеса провідними. Все - отже, і передні, керовані.

Для передачі крутного моменту на керовані колеса в їх приводі необхідні карданні шарніри рівних кутових швидкостей - їх називають ще «гомокінетіческіх». При простих карданних шарнірах на поворотах виникали небажані пульсуючі навантаження, які приводили до поломок, а найчастіше до передчасного зносу деталей.

До середини 30-х років уже були відпрацьовані кілька різновидів гомокінетіческіх шарнірів , Причому одна з них - кулькова з ділильні канавками - найкращим чином відповідала вимогам роботи на «позашляхових машинах» і згодом знайшла на них широке поширення. Відпрацьовані конструкції шарніра відкрили дорогу машинам з колісною формулою 6X6 і 4X4.

У нашій країні першим взявся за створення легкових автомобілів підвищеної прохідності горьковский автозавод. Такі машини були потрібні при освоєнні нових районів, на будівництвах, в сільському господарстві, в армії.

проектування ГАЗ-61 почали в 1938 році, а на наступний рік зібрали дослідні зразки. Для нового автомобіля використовували чимало вузлів «полуторки» і «емки», але забезпечили його більш потужним (тоді експериментальним) шестициліндровим двигуном ГАЗ-11. Коли, витримавши всі випробування, ГАЗ-61 (А точніше ГАЗ-61-73) був прийнятий в 1941 році до виробництва, його оснастили кузовом таким же, як у "емки", на ті часи досить комфортабельним. Таким чином, горьковский автозавод першим в світі став будувати машини підвищеної прохідності з закритим кузовом.

Таким чином, горьковский автозавод першим в світі став будувати машини підвищеної прохідності з закритим кузовом

Перший дослідний зразок ГАЗ-61-40 споруди 1939 року на випробуваннях.

До початку другої світової війни Німеччина мала відпрацьовані конструкції легких армійських штабних автомобілів з колісною формулою 4X4. двоступеневої роздавальної коробкою, незалежною підвіскою всіх коліс, відкритим кузовом без дверей. Вони широко використовувалися як розвідувальні, зв'язкові, командирські машини. У перші місяці війни наша армія не мала таких автомобілів. Забезпечені закритими кузовами ГАЗ-61-73 були дороги у виробництві і важкі.

Тому відразу ж з початком бойових дій перед колективом конструкторів горьковского автозаводу була поставлена ​​задача дати армії радянський джип, дешевий, з найпростішим кузовом, що базується на освоєних у виробництві вузлах. Восени 1941 року на фронт стали надходити ГАЗ-64 , Спроектовані під керівництвом В. А. Грачова , Який був і ведучим конструктором по ГАЗ-61 . У цій моделі використовували вузли ГАЗ-ММ , ГАЗ-M1 , ГАЗ-61-73. Цілком новими були рама , передня підвіска і кузов для виготовлення якого не було потрібно складних витяжних штампів (майже всі панелі мали плоскі поверхні).

ГАЗ-64 зарекомендував себе простий, невибагливою машиною з хорошими тяговими якостями. В обслуговуванні він не уявляв труднощів для шофера, знайомого з «полуторки», працював на будь-якому бензині. В кінці 1942 року цю модель модернізували: розширили на 190 мм колію (зробили її такою ж, як у ГАЗ-61 ), Реконструювали кузов, кілька форсували двигун ввели ряд інших удосконалень. Так народилася модель ГАЗ-67 (Після подальшої модернізації в 1944 році - ГАЗ-67Б ).

досвід експлуатації ГАЗ-64 і ГАЗ-67Б показав, що в цілому це була вдала машина. Треба, однак, визнати, що вузли, з яких її скомпонували, що не були рівноцінними. Так, задній міст, використаний в загальному від ГАЗ-M1 , Виявився для джипа недостатньо міцним, і при русі на першій або задній передачах траплялися поломки його шестерень. тоді на ГАЗ-67 ввели блокувальний механізм, який дозволяв включати першу або задню передачі тільки під час роботи приводу на обидві осі. У ті роки постійно включений привід на всі колеса і самоблокується міжосьовий диференціал ще не зробили щеплення, та й до початку освоєння випуску ГАЗ-64 і ГАЗ-67 завод не мав ніякого досвіду по таких конструкцій. Однак пізніше, як ми побачимо, ця схема знайшла застосування.

У роки війни пройшли перевірку дві концепції джипів: прості і дешеві машини ( ГАЗ-67 , «Віліс» ) І дуже складні німецькі автомобілі. Останні мали чимало цікавих рішень (чотири керованих колеса, блокуються диференціали , Реверс в трансмісії і т. Д.), Але нерідко відмовляли в роботі, та й в обслуговуванні та ремонті були складні. Ретельно вивчивши досвід експлуатації всіх джипів, конструктори горьковского автозаводу для створення нової моделі обрали перший шлях. Врахували, що машина повинна працювати в умовах мирного часу і надавати необхідний мінімум зручностей колгоспникові, геологу, будівельнику. Мінімум, яким на ГАЗ-64 і ГАЗ-67 свого часу довелося пожертвувати. Нова машина отримала сучасний двигун, двоступеневу роздавальну коробку, дуже жорстку раму, ресори, з'єднані з нею через гумові подушки, гідравлічний привід гальм, що відкривається кузов з боковинами, що захищають від негоди, і обігрівачем.

дослідні зразки ГАЗ-69 , Які носили умовну назву «Трудівник», з'явилися на випробуваннях в самому кінці 40-х років, а незабаром в Горькому почався випуск п `( ГАЗ-69А ) І восьмимісний ( ГАЗ-69 ) Модифікацій. Виробництво останньої вже в 1954 році було передано на УАЗ, а з 1956 року там стали збирати обидва різновиди.

Машина швидко завоювала симпатії автомобілістів завдяки своїм високим експлуатаційним якостям і протрималася у виробництві майже два десятка років. У цьому - велика заслуга колективу горьковских конструкторів, його керівника А. А. Ліпгарта, який тоді був головним конструктором, і провідного конструктора по ГАЗ-69 П. І. Музюкіна.

ГАЗ-69 був не самотній. Ще в 1956 році народилися дослідні зразки джипа ГАЗ-62 з шестициліндровим двигуном типу ГАЗ-51 , Базою 2850 мм і спорядженим вагою 2300 кг. Ця модель пізніше була реконструйована в однотонний вантажівка підвищеної прохідності, який зберіг той же індекс і випускався невеликими партіями.

хоча ГАЗ-69 (Як і ГАЗ-62 ) Був задуманий зі складним брезентовим верхом, в Горькому проходив випробування ГАЗ-69Б з тридверним закритим металевим кузовом. Однак він так і залишився дослідним зразком: Ульяновський автозавод тоді освоював нову для себе продукцію, а закритий кузов означав додаткові виробничі складності. У Горькому ж з 1955 року почали збирати «гібрид» ГАЗ-69 і «Перемоги» .

Ідея ГАЗ-61-73, як бачите, не була забута. Народне господарство відчувала потребу в машині, яка повинна поєднувати гідності джипа і міського седана . Звичайно, найкращим рішенням була б спеціальна конструкція але, як завжди найбільш практичним виходом з'явився компроміс.

М-72 - так називалася ця модель - був добре прийнятий сільськими водіями і змусив по-іншому поглянути на ідею джипа. Так автомобіль у своєму розпорядженні комфортом міського седана - м'які сидіння, затишна оббивка, потужний обігрівач, ефективні ущільнювачі дверей. Правда, він виявився важкуватим ( несучий кузов «Перемоги» довелося посилити) і громіздким. Що стосується прохідності то тут М-72 був на висоті. Свідчення цього - його пробіг з Москви до Владивостока (15 тисяч кілометрів), досконалий в 1956 році.

Одна цікава деталь. Розробкою джипів ГАЗ в ці роки поряд з іншими фахівцями займався інженер В. С. Соловйов. Через багато років він став головним конструктором Волзького автозаводу, де під його керівництвом був створений комфортабельний легковий автомобіль підвищеної прохідності ВАЗ-2121, про який мова піде нижче.

Прагнучи створити джип з закритим кузовом, горьківські конструктори в 1956 році розробили експериментальну модель М-73 . Вона призначалася для сільських механізаторів, мала двомісну суцільнометалеву кабіну і місткий багажник, розрахований на запчастини, інструмент і все, що може знадобитися «летучці» при ремонті трактора чи комбайна в полі. Несучий кузов типу «Купе» , Привід на всі колеса, база 2000 мм, двигун і ряд агрегатів від «Москвича-402» , 15-дюймові шини - ось відмінні риси цього незвичайного автомобіля.

на конвеєр М-73 не потрапив, але послужив каталізатором для конструкторів МЗМА (так називався тоді нинішній АЗЛК). Вони з увагою поставилися до горьковскому родичу, врахували досвід його розробки, і ... з 1957 року почався випуск «Москвича-410» . Це був по суті «Москвич-402» з обома провідними мостами. Двоступенева роздавальна коробка сблокирована з коробкою передач. Привід на передні колеса включав кулькові шарніри рівних кутових швидкостей , Які, до слова, набули поширення на більшій частині вітчизняних автомобілів підвищеної прохідності.

Машина вийшла вдалою, і з 12 тисяч виготовлених заводом примірників багато зразків вірою і правдою служать своїм власникам досі. Але чотиридверний закритий несучий кузов виявився все-таки занадто важкий. А чи потрібні чотири двері? Так чи необхідний тут обтічний кузов? До чого місткий багажник, властивий міським машинам? Ці питання виникли при експлуатації М-72 і «Москвича-410» .

З двухдверним (або тридверним) кузовом типу «Універсал» , Більш жорстким і більш легким мають незграбну форму (завдяки чому він стає і більш компактно і місткий) але зберіг комфортабельність салону, обігрівач, надійні ущільнювачі дверей, хорошу пило-та шумоізоляцію, можна дійсно отримати ідеальну машину для села. Такий шлях не новий. По ньому вже з 1947 року пішла американська фірма «Віліс» (нині Джип »). Незважаючи на довгу базу (2640 мм) і досить важку раму, одна з її моделей з суцільнометалевим тридверним кузовом типу «універсал» важила 1460 кг, тобто на 200 кг менше, ніж М-72 .

У зв'язку з цим цікаво згадати, що МЗМА з 1958 року освоїв випуск «Москвича-410» з кузовом "універсал", правда, чотирьохдверним. Модель, що отримала індекс «411», виявилася дуже місткою і практично не додала у вазі. Досвід її експлуатації свідчив на користь кузова «універсал» для джипа комфортабельного типу. Тому, коли на МЗМА в кінці 50-х і початку 60-х років почалася робота з джипом на базі агрегатів «москвичів» моделей «407» і «410Н», то один з його варіантів ( «Москвич-416» ) Одягли в трьохдверний закритий кузов. Тут вже не намагалися домогтися уніфікації з кузовом базової легкової машини. Зусиллями заступника головного конструктора МЗМА І. А. Гладіліна «батька» моделі «416» , Вдалося створити виняткову машину, яка могла б стати незамінною в селі. Однак виробничі можливості заводу в той час не дозволяли освоїти модель «416» без шкоди для випуску «Москвичів-407» .

До кінця 50-х років коло фірм, що будують джипи, помітно розширився: «Віліс» і «Ровер» , ФІАТ і «Альфа-ромео», ДКВ і «Гочкисс» , «Міцубісі» і ІКА. Одночасно з'явилися симптоми переходу на нові конструкторські рішення, раніше на машинах цього типу не знаходили застосування: незалежна підвіска коліс , Що несе відкритий кузов, торсіони як пружний елемент, шини малого діаметра в поєднанні з колісними редукторами. Ставало очевидним, що легкові автомобілі підвищеної прохідності рік від року отримують все більш широке поширення, а отже, їх показники як по прохідності, так і по комфортабельності повинні постійно поліпшуватися.

Саме в цей період НАМИ спільно з Ірбітський мотоциклетний завод побудував і випробував оригінальний міні джип НАМИ-049 «Вогник». Пізніше його реконструювали, і результат роботи, машину НАМИ-049А «Цілина», можна було бачити влітку 1961 року ВДНГ. Чим відрізняється цей автомобіль вантажопідйомністю 300 кг? Приводом на чотири маленьких (шини розміром 5,90-13) колеса і редукторами, що забезпечували дорожній просвіт в 300 мм; незалежної торсіонної підвіскою всіх коліс; короткою (1800 мм) базою і малою вагою; двигуном від «Запорожця» в блоці з п'яти ступінчастою трансмісією; несучим кузовом.

Через чотири роки з'явився створений фахівцями запорізького автозаводу джип ЗАЗ-969, який за конструкцією полягав у близькій спорідненості з НАМИ-049А. Виробництво моделі «969» було передано луцькому автозаводу.

Ульяновський автомобільний завод з 1961 року наполегливо працював над наступником випробуваного ГАЗ-69 . Нова модель (УАЗ-469) отримала колісні редуктори для підвищення дорожнього просвіту, 15-дюймові шини, восьмиступінчасту трансмісію, уніфіковані з УАЗ-452 основні вузли шасі.

Розрив між УАЗ-469 (який дещо перевершив по габариту і місткості ГАЗ-69 ) І ЗАЗ-969 став досить великим. Для народного господарства була потрібна проміжна машина, вона повинна була, нарешті, стати комфортабельним джипом - втілити у нас той тип джипа, який тепер в честі.

Серед різних експериментальних зразків легкових машин підвищеної прохідності, спроектованих і побудованих нашими заводами, найбільш відповідає цьому типу ВАЗ-2121, випуск якого заплановано розпочати в кінці нинішнього року. Докладна розповідь про цей автомобіль ще попереду. Повторимо поки, що ВАЗ-2121 універсальний по застосуванню, відрізняється типово «жигулівським» рівнем комфорту в салоні і володіє цікавими конструктивними особливостями: постійним приводом на всі колеса, міжосьовим диференціалом, що блокується , Пружинною підвіскою всіх коліс (передні підвішені незалежно). Рішення, застосовані в ньому, продиктовані багаторічним досвідом побудови таких машин на ГАЗі і інших заводах. Тут навмисне першим названий горьковский автозавод, який з'явився піонером будівлі радянських джипів. Саме з його моделей ведуть вони свій родовід.

Л. Шугуров, інженер ( «За кермом», №1, 1977)

А чи потрібні чотири двері?
Так чи необхідний тут обтічний кузов?
До чого місткий багажник, властивий міським машинам?
Чим відрізняється цей автомобіль вантажопідйомністю 300 кг?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов