Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Розширювальний бачок системи охолодження автомобіля: для чого потрібен, принцип роботи, де знаходиться і що в нього заливають »АвтоНоватор

  1. Призначення розширювальної ємності
  2. Відео: навіщо потрібен розширювальний бачок
  3. Місце бачка в охолоджувальній системі
  4. Рідини для заливки в бак
  5. Відео: рідини для заливки в контур охолодження автомобіля
  6. Відео: ремонт корпусу бачка

Наша сеть партнеров Banwar

Система охолодження сучасного автомобіля включає в себе кілька елементів, без яких її нормальне функціонування неможливо. До таких належить і розширювальний бачок, що встановлюється в різних місцях підкапотного простору в залежності від марки авто. Нехитрий пластиковий резервуар з пробкою грає важливу роль в роботі охолоджуючого контуру двигуна і вимагає періодичного контролю з боку власника машини.

Призначення розширювальної ємності

В системах охолодження різних автомобілів міститься від 5 до 20 і більше літрів незамерзаючої рідини - антифризу (тосола). В процесі експлуатації двигун, а разом з ним і антифриз розігрівається від низької температури взимку до високої в літній період.

Перепад температур може досягати 100 ° С і більше. Наприклад, при експлуатації машини в північних регіонах, де прогрів мотора починається від мінус 20 ° С і закінчується робочою температурою 90 ° С, ця різниця складе 110 ° С.

Система охолодження сучасного автомобіля включає в себе кілька елементів, без яких її нормальне функціонування неможливо

Під час роботи двигуна в розширювальному баку виникає тиск близько 1 Бар

Оскільки будь-яка рідина розширюється в обсязі при нагріванні, в охолоджувальному контурі авто утворюється надлишок, який потрібно кудись спрямувати. Антифриз є середовищем несжимаемой, тому при розширенні він створить в системі високий тиск, здатне розірвати патрубки і стільники радіаторів. І навпаки, при охолодженні рідина зменшиться в обсязі і створить розрідження (вакуум), що впливає з такою ж силою.

Щоб забезпечити нормальну роботу системи охолодження силового агрегату і уникнути стрибків тиску, в неї інтегрований розширювальний бачок. Його функції такі:

  • сприймати додатковий обсяг антифризу, розширюється при нагріванні;
  • скидати надлишки тиску через пробку з вбудованим запобіжним клапаном;
  • віддавати рідина назад в систему при охолодженні мотора, перешкоджаючи виникненню повітряних пробок.

На вантажівках застосовуються розширювальні баки великих розмірів

Антифриз, який є сумішшю дистильованої води з етиленгліколем (іноді - пропіленгліколь), при нагріванні від нуля до 100 ° С додає в обсязі близько 5%. У контурі, розрахованому на 10 л тосола, після повного прогріву утворюється цілих 500 мл, які йдуть в розширювальний бачок.

Відео: навіщо потрібен розширювальний бачок

Конструкція і принцип дії

Сучасні розширювальні ємності для автомобілів є резервуар, виготовлений з міцної товстостінної пластмаси з заливний горловиною і штуцерами для підключення до елементів охолоджуючої системи. Форма резервуара не має значення в функціональному плані, так що виробники підганяють її під місце установки резервуара.

Форма резервуара не має значення в функціональному плані, так що виробники підганяють її під місце установки резервуара

Форма бачка залежить від місця його установки і може бути різною - круглої, прямокутної або плоскою

Місткість посудини для розширюється тосола розраховується для кожної моделі авто і залежить від повного об'єму рідини в патрубках і агрегатах. Причому в холодному стані бачок заповнюється антифризом тільки наполовину, решта простору займає повітря, здатний стискатися під тиском. Горловина резервуара закрита корком з вбудованим повітряним клапаном. Принцип роботи ємності наступний:

  1. При «холодному» моторі бачок наполовину порожній - рівень антифризу знаходиться між мінімальною і максимальною позначкою на корпусі.
  2. Після запуску двигуна тосол починає розширюватися і його рівень в посудині підвищується, а повітряний прошарок стискається. Клапан кришки залишається герметичним.
  3. При досягненні рідиною робочої температури 90-95 ° С і максимального збільшення в обсязі тиск в баку досягає порогу спрацьовування повітряного клапана (1-1,2 Бар або 120 кПа). Він відкривається і скидає повітря в атмосферу.
  4. У процесі охолодження двигуна спостерігається зворотна картина - клапан пропускає повітря в зворотну сторону до тих пір, поки кількість антифризу не перестане зменшуватися. Це запобігає появі повітряних пробок в шлангах і радіаторах.

Пристрій ємності досить просте - корпус бачка закритий пробкою з вбудованим клапаном

В аварійній ситуації, коли тосол або вода з різних причин починає кипіти, запобіжний клапан скидає не тільки повітря, а й пар.

Вбудований датчик подає сигнал про недостатній рівень рідини на панель приладів

У деяких моделях автомобілів, наприклад, ВАЗ 2110-2115 ємність оснащена другий горловиною, куди вкручується датчик рівня охолоджуючої рідини. Якщо в силу поломки або протікання якогось вузла антифриз почне витікати назовні і його рівень в ємності впаде до мінімуму, датчик спрацює і попередить водія сигналом відповідної лампочки на панелі приладів.

Існують автомобілі (як вітчизняного виробництва, так і імпортного), в яких розширювальний бачок закривається простий пробкою, що не оснащеної клапаном і сполученої з атмосферою. У подібних системах функцію скидання тиску і зворотного впуску повітря виконує кришка основного радіатора, а резервуар тільки компенсує розширення рідини.

У подібних системах функцію скидання тиску і зворотного впуску повітря виконує кришка основного радіатора, а резервуар тільки компенсує розширення рідини

Кришка радіатора забезпечується перепускним клапаном, що направляють надлишок тосола в розширювальний бак

Місце бачка в охолоджувальній системі

Ємність для компенсації розширюється антифризу може встановлюватися в різних місцях, розташування залежить від марки автомобіля. Резервуар кріпиться до деталей кузова - лонжеронам і салонної перегородці за допомогою гумового хомута або спеціального кронштейна. Як правило, бачок ставиться з того боку, де знаходиться верхній патрубок радіатора для його підключення.

Як правило, бачок ставиться з того боку, де знаходиться верхній патрубок радіатора для його підключення

Зазвичай ємність встановлюється ближче до патрубку радіатора

Існують ємності на 2 і 3 штуцера. Останні приєднуються трьома шлангами до наступних агрегатів:

  1. Товстий патрубок, підключений до нижнього штуцера посудини, з'єднує його з основною магістраллю контуру охолодження - малим колом циркуляції рідини, який завжди відкритий. Збільшення в обсязі тосол надходить в бак саме з цього шлангу.
  2. Тонка трубка, що йде від радіатора до верхнього штуцера. Призначена для скидання рідини і пара з радіатора безпосередньо.
  3. Другий тонкий патрубок, приєднаний до середнього штуцера, йде від радіатора салонного обігрівача. Його завдання таке ж - відведення надлишків антифризу і пара в ємність.

У резервуар на 3 штуцера надходять надлишки антифризу з трьох агрегатів

Бачки, оснащені двома штуцерами, приєднуються до малому контуру циркуляції і основним радіатора охолодження, підключення до грубки відсутній.

Розширювальний резервуар є найвищою точкою системи охолодження двигуна. Це зроблено для того, щоб рідина з бачка могла перетекти в контур за законом сполучених посудин. Коли рівень антифризу в ємності знаходиться на 3-4 см вище ризики Min на корпусі, все патрубки і агрегати заповнені тосолом. У тому числі найвищий з них - контур охолодження дросельної заслінки.

У тому числі найвищий з них - контур охолодження дросельної заслінки

Залишки повітря з системи видаляються через патрубки підігріву дроселя

При заливці рідини в водяну сорочку силового агрегату через розширювальний бачок рекомендується знімати патрубок охолодження дроселя. Це дозволяє виштовхнути з магістралей і радіатора грубки повітряні пробки.

Рідини для заливки в бак

Нинішні автомобілі, що будуються з широким застосуванням нових технологій, досить вимогливі до всіх технологічних рідин, в тому числі і охолоджуючої. Перелік вимог такої:

  • рідина повинна закипати при температурі не нижче 110 ° С;
  • поріг замерзання - від мінус 20 до -60 ° С в залежності від умов навколишнього середовища;
  • відсутність піноутворення при контакті з крильчаткою насоса, мінімальна в'язкість;
  • в складі рідини повинні бути неагресивні присадки, що перешкоджають появі накипу на металевих частинах;
  • хімічний склад не повинен змінюватися протягом 3 років або 60 тис. км пробігу.

Тосол - чисто вітчизняний продукт, синтезований за часів СРСР

Всім перерахованим вимогам відповідає антифриз або тосол, що суть одне і те ж. Назва антифриз пішло від англійського слова antifreeze, що в перекладі означає «незамерзаюча». Тосол - речовина, створене на тій же основі з етиленгліколю в колишньому СРСР. Слово складається з абревіатури ТОС (технологія органічного синтезу) і закінчення «ол», властивого назв хімічних препаратів.

Основа антифризу і тосола однакова - вода + етиленгліколь в різних співвідношеннях. Відмінності виробів від різних виробників може полягати в пакеті пригнічують присадок, тому плутати рідини небажано. Фатальних наслідків не настане, але одні речовини можуть нейтралізувати дію інших і властивості «незамерзайки» погіршаться. При цьому колір рідини не грає ролі - це всього лише барвник.

Для заливки в бачок можна використовувати дистильовану воду в наступних ситуаціях:

  • для разбавкі концентрату антифризу до потрібної температури замерзання;
  • при аварійній ситуації - повної або часткової втрати охолоджуючої рідини в шляху;
  • з метою промивки.

Забарвлення антифризу не впливає на його властивості, важливий пакет присадок

Дистильована (обезсолена) вода не відповідає зазначеним вище вимогам: вона замерзає при нульовій температурі і кипить при 100 ° С. Тому вона заливається тимчасово або як розчинник для антифризу.

Воду з-під крана, насичену солями, заливати в розширювальний бачок неприпустимо. Виняток - поломка і втрата тосола в дорозі і відсутність поблизу автомагазину. Усуньте текти, заповніть охолоджуючу систему водопровідною водою і дістаньтеся до гаража або СТО, після чого її негайно злийте. Інакше на внутрішніх стінках водяної сорочки двигуна та інших агрегатів утворюються відкладення, що погіршують теплообмін.

Відео: рідини для заливки в контур охолодження автомобіля

Про несправності і ремонті ємності

Під час експлуатації машини можуть виникнути такі поломки розширювального бачка;

  • забруднення або вихід з ладу перепускного клапана пробки;
  • розрив корпусу бачка;

    Стінка бачка розривається при високому тиску зсередини

  • підтікання тосолу з-під кришки.

    Нещільність кришки характеризується появою різнокольорових патьоків на корпусі

Більшість автолюбителів при поломці клапана або корпусу просто міняють деталь на нову. Це виправдано відсутністю часу на ремонт і дешевизною даних запчастин. Хоча при бажанні лопнув пластик резервуара можна запаяти, а кришку - розібрати і прочистити.

Патьоки з-під пробки виникають при поганому приляганні або через конструктивних особливостей ємності. Наприклад, на автомобілях ВАЗ 2110 струмінь з верхнього малого штуцера, підключеного до радіатора, б'є прямо в горловину, через що виникає витік води. Спосіб усунення - установка більш досконалого бачка від «Пріори».

Відео: ремонт корпусу бачка

Розширювальний бачок автомобіля вважається однією з найбільш надійних деталей. Нерідко вони служать весь термін експлуатації машини, особливо на іномарках. Щоб не довелося міняти ємність завчасно, рекомендується періодично перевіряти стан клапана в кришці. Якщо він в порядку, то і пластик судини не лопне від високого тиску.

 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов