Наша сеть партнеров Banwar
Про те, що таке реле зарядки ВАЗ 2107, знає не кожен водій, крім того, про цей пристрій згадують украй рідко. Реле зарядки - це регулятор напруги або «шоколадка», які розташовуються в генераторі. Приділяють увагу цій деталі власники «сімки» тільки після того, як починаються проблеми з відсутністю зарядки акумулятора. Щоб в один момент не довелося заводити автомобіль «з штовхача», що негативно впливає на двигун, необхідно періодично контролювати роботу реле зарядки.
Виносної блок регулятора
Основним призначенням реле регулятора напруги на ВАЗ 2107, та й будь-якому іншому автомобілі, є підтримка стабільного і достатнього зарядного струму для бортової мережі і акумулятора авто, а також з метою вирівнювання стрибків напруги в йдуть про генератора. Перепади напруги, що генерується виникали б, так як генератор обертається з різною частотою. Коли харчування знижується нижче 12В, то акумулятор перестає заряджатися, і вся ботів мережа функціонує вже не на 100%. Якщо напруга перевищує 16 Вольт, то це може привести до закипання акумулятора, а також виходу з ладу бортових приладів.
На автомобілях ВАЗ раннього виробництва карбюраторного типу регулятор напруги стоїть на лівій арці підкапотного простору. Такі пристрої ще називаються зовнішніми, так як вони встановлювалися поза конструкції генератора. Якщо бути точніше, то в генераторі встановлювався щітковий механізм, а управління здійснюється за допомогою друкованої плати, яка встановлювалася за межами продукту.
Велика частина автомобілів ВАЗ 2107 карбюраторного і інжекторного типу оснащуються генераторами з вбудованими реле зарядки. Реле зарядки на таких автомобілях ВАЗ 2107 розташоване безпосередньо в протилежному від шківа стороні генератора.
Розташування на генераторі
Для підтримки прийнятного заряду акумулятора потрібно, щоб генератор видавав харчування від 13,6 до 14,6 Вольт. Схема регулювання напруги здійснюється за рахунок електронних схем, яка розташовується на друкованій платі (шоколадка) або у вигляді єдиного напівпровідникового модуля (таблетки) з щітками. Релюшкой, що знаходиться всередині генератора, як правило не здатна адекватно реагувати на температуру навколишнього середовища, через свого розташування близько до працюючого двигуна. Вбудоване реле іноді замінюють на трирівневий регулятор напруги, що обумовлено більшою ефективністю вироби за рахунок ручного коректування видається напруги.
Як перевірити реле зарядки на ВАЗ 2107
Якщо виникають підозри на несправну роботу реле регулятора напруги, то спочатку необхідно перевірити напругу на клемах АКБ при заведеному авто. Харчування має бути не нижче 13 і не вище 14,6 Вольт. Причини такого підвищеного або зниженого напруги можуть бути викликані наступними чинниками:
- несправність регулятора зарядки;
- вихід з ладу самого генератора;
- відсутність контакту в електричних з'єднаннях акумулятора або генератора.
Для перевірки справності шоколадки, необхідно її демонтувати з генератора. Зробити це потрібно шляхом вигвинчування двох болтів.
Важливо знати! Перед тим як приступати до видалення пристрою, не забудьте відкинути клему «мінус» від акумулятора.
Щоб перевірити справність виробу, необхідно підключити вольтметр або контрольну лампу, а також регульований джерело живлення на 12-22 Вольта. Можна використовувати блок живлення зі змінним резистором. Контрольна перевірка реле регулятора здійснюється шляхом підключення до маси або висновку «Ш» дроти мінус від регульованого джерела. До висновку «В» потрібно підключити плюсової провід джерела живлення. Вольтметр або лампа підключається до щіток або висновку реле. Якщо ж виріб справний, то при подачі на нього напруги від 12 до 14 Вольт буде загорятися лампочка або вольтметр покаже аналогічні значення. Якщо подати харчування вище 16 Вольт, то лампочка повинна згаснути. У разі постійного світіння лампочки можна судити про те, що виріб пробито. Відсутність світіння лампочки свідчить про обрив в реле. Регулятор в обох випадках ремонту не підлягає, тому його потрібно поміняти.
Яким же способом перевірити виріб на справність, не знімаючи його з машини? Для цього необхідно підключити до клем акумулятора вольтметр, після чого завести двигун. Якщо показання вольтметра нижче 12,7В або вище 14,6В, то ймовірність виходу з ладу шоколадки дорівнює 95%. Замініть виріб на нове, після чого перевірте напругу.
Важливо звернути увагу на щітки вироби, які повинні виступати з щіткового вузла на відстань не менше, ніж 5 мм. Якщо щітки стерті, то щітковий вузол потрібно замінити.
заміна вироби
Заміна регулятора напруги на ВАЗ 2107 здійснюється дуже просто. Для цього потрібно викрутити два болтика за допомогою викрутки або ключа, що залежить від моделі генератора, після чого від'єднати клему, а потім витягти саму деталь, яка має вигляд, представлений на фото нижче.
Замінити регулятор напруги досить легко, при цьому навіть не потрібно знімати генератор. Перед проведенням робіт обов'язково потрібно відкинути клему «мінус» від акумулятора, щоб уникнути виникнення короткого замикання.
Замінити виріб можна на аналогічне, але рекомендується скористатися трирівневим регулятором. Він дозволяє забезпечити більш надійну стабілізацію, і три рівня вихідної напруги регульованих.
Щітковий механізм встановлюється на місце штатного реле, а коробочка з платою і перемикачем на три положення закріплюється в будь-якому місці підкапотного простору, але обов'язково з наявністю маси на стягнутий болт. Після заміни слід встановити перемикач у відповідне положення, в залежності від температурних умов.
Яким же способом перевірити виріб на справність, не знімаючи його з машини?