- Навіщо потрібно розточувати блок циліндрів
- Чи всі мотори подаються расточке
- Як виконується розточування блоку циліндрів
- Що таке гільзовка блоку циліндрів
Наша сеть партнеров Banwar
Розточування блоку циліндрів - завдання, з якою можуть зіткнутися власники автомобілів, як при бажанні збільшити потужність двигуна, так і при відновленні мотора. Сам по собі процес розточування блоку циліндрів досить простий, і він являє собою фізичну Сточки стінок циліндрів двигуна з метою збільшення їх обсягу та відновлення ідеальної форми. Незважаючи на те, що звучить це досить просто, на ділі розточування двигуна - це вкрай складний процес, що має масу нюансів. На них ми і звернемо увагу в рамках даної статті, докладно розглянувши питання. Зміст: 1. Навіщо потрібно розточувати блок циліндрів 2. Чи всі мотори подаються расточке 3. Як виконується розточування блоку циліндрів 4. Що таке гільзовка блоку циліндрів
Навіщо потрібно розточувати блок циліндрів
В даний час розточування блоку циліндрів робиться частіше з бажання збільшити потужність двигуна, тоді як раніше до подібних робіт приступали частіше з метою ремонту силового агрегату.
Як відомо, в процесі роботи всі елементи мотора відчувають серйозні навантаження. Особливо це стосується циліндрів і поршнів. В процесі роботи поршень постійно треться об стінки циліндра з величезною швидкістю. Незважаючи на те, що стінки циліндрів виконані з міцної сталі, вона все одно стирається в процесі роботи поршнів, а сам циліндр деформується, перестаючи бути ідеальною округлої форми. Через зміни форми циліндрів в сторону овалу, погіршується прилягання поршневих кілець, внаслідок чого при детонації паливо-повітряної суміші відпрацьовані гази потрапляють в картер, як і сама горюча суміш. Звідси відразу починає знижуватися загальна потужність двигуна, а мотор починає активно споживати масло.
Важливо: Основним симптомом, що вказує на «овалізаціі» циліндрів і потрапляння відпрацьованих газів в картер, є сизий дим з вихлопної труби в процесі роботи двигуна. Також даний симптом характерний при залягання компресійних кілець .
Причиною того, що раніше більш часто до расточке блоку циліндрів вдавалися при необхідності ремонту, а зараз через тюнінгу, криється в зробили крок вперед технології. Справа в тому, що до кінця 1990-х років складно було знайти в продажу гарне масло або охолоджуючу рідину. Вірніше, вони були гарні для тих часів, тоді як зараз вони значно краще і складніше. Кожне моторне масло - це справжній «склад хімії», так само як і охолоджуюча рідина. Різні присадки дозволяють значно продовжити життя мотора до капітального ремонту. Якщо раніше капітальний ремонт двигуна, в тому числі і розточування блоків циліндрів через їх «овалізаціі», міг знадобитися вже через 50-60 тисяч пробігу, то зараз сучасні мотори при правильному догляді за ними досягають подібного зносу до 200-250 тисячам кілометрів пробігу.
Якщо проводиться розточування блоку циліндрів з метою реанімації двигуна, тут все досить просто. На спеціальних верстатах позбавляються від овальної форми циліндрів, сточуючи «зайве». Далі встановлюються нові поршні більшого розміру, і після цього можна проїхати на автомобілі ще десятки тисяч кілометрів.
Якщо ж проводиться розточування блоку циліндрів з метою тюнінгу автомобіля, все проходить так само, але спочатку циліндри мають правильну форму, відповідно, можна вибрати ступінь, до якої вони будуть розточуються, оскільки тут немає необхідності позбавлятися від «овалізаціі». Розточивши циліндри і встановивши поршні більшого розміру, можна домогтися збільшення потужності. Це відбувається, оскільки, чим більше поршень, тим більше паливо-повітряної суміші вдасться засмоктати, а чим більше згорить палива в процесі роботи, тим більше тиск під час займання на поршень і звідси виникає збільшення потужності.
Чи всі мотори подаються расточке
Розточування блоку циліндрів - це стресова ситуація для двигуна, і витримати її може далеко не кожен мотор. Вирішальним фактором у питанні «Чи можна розточувати блок циліндрів?» Є матеріал, з якого він виготовлений.
Чавун. Ідеальний матеріал для розточування. Він недорогий і вкрай міцний, що важливо при расточке. Майстрам досить буде виточити циліндри до необхідного розміру, після цього встановити поршні відповідного розміру, і на цьому можна вважати тюнінг або ремонт завершеним. Але не можна забувати і про мінуси чавуну - він дуже важкий, погано відводить тепло і великий ризик виникнення корозії.
Алюміній. На відміну від чавуну, алюміній набагато легше і менш схильний до корозії. Його часто застосовують в якості матеріалу для блоку циліндрів. При цьому майстри називають такі блоки «одноразовими». Інакше кажучи, через м'якість алюмінію мало хто наважується взятися за його розточення. Справа в тому, що коли на заводі відливається блок циліндрів з алюмінію, всередині циліндри покриваються спеціальним нальотом, покликаним захистити їх від непотрібного зношування. Відповідно, якщо розточувати алюмінієвий блок циліндрів, потрібно також покрити всередині циліндри цим самим нальотом, що дорого. Але тут є вихід - установка спеціальних гільз, що теж має масу нюансів, і ми поговоримо детальніше про це трохи нижче.
Як виконується розточування блоку циліндрів
Визначившись з базовими принципами розточення і деякими нюансами двигунів, які можуть бути піддані процедурі, перейде безпосередньо до розгляду того, як виконується розточування блоку циліндрів. Можна виділити кілька кроків даної процедури:
- Необхідно повністю розібрати двигун і дістати блок циліндрів;
- Далі блок циліндрів кріпиться на станину спеціального верстата, при цьому дуже важливо закріпити його за рівнем;
- У ситуації, коли до расточке блоку циліндрів довелося вдатися через «овалізаціі» циліндрів, потрібно спершу виконати всі необхідні вимірювання за допомогою мікрометричних приладів, щоб визначити, наскільки багато металу з якого боку доведеться знімати;
- Далі на верстаті починаються роботи. Тут дуже важливо, щоб роботи проводив кваліфікований майстер з хорошим обладнанням. Якщо верстат не може тримати необхідний розмір, результати для блоку циліндрів можуть бути плачевними;
- Заключним етапом є хонингование внутрішніх стінок циліндра або «нанесення дзеркала». Обидва способи прийнятні, і кожен майстер вибирає більш зручний для нього варіант.
- Після цього двигун збирається і встановлюється на автомобіль.
Як можна бачити, процес досить простий. Але в описаній вище процедурі не торкнуться варіант з гільзовка блоку циліндрів. З ним все стає трохи складніше.
Що таке гільзовка блоку циліндрів
У ситуації, коли просто розточити блок циліндрів не можна за конструктивними причин, може знадобитися виконання гільзовка. Під гільзовка розуміється установка безпосередньо в циліндр порожнистої гільзи, яка найчастіше виконується з чавуну. Така гільза має округлу форму і, по суті, вона буде взаємодіяти з поршнем при роботі мотора.
Під час гільзовка блоку циліндрів спеціальна гільза запресовується всередину під температурою, щоб вона трималася максимально міцно. Під час роботи гільза бере весь удар на себе, в чому і полягає сенс її використання. Відповідно, коли її ресурс роботи підійде до кінця, гільзу можна буде просто дістати і на її місце поставити нову. Правда, швидше за все, до цього моменту потрібно замінити і поршні з кільцями.
Варто зазначити: Найчастіше подібні гільзи виконуються з легованого сірого чавуну, навіть якщо сам блок циліндрів алюмінієвий. Але бувають винятки. У деяких ситуаціях фахівці не рекомендують встановлювати чавунні гільзи в алюмінієвий блок циліндрів.
Вирішальним фактором у питанні «Чи можна розточувати блок циліндрів?