- Пристрій рейкового рульового механізму
- підсилювачі керма
- Пристрій активної рульової системи
- Пристрій черв'ячної рульової системи
Наша сеть партнеров Banwar
Щоб автомобіль міг рухатися в заданому водієм напрямку потрібно рульове управління. У систему рульового управління входить рульовий механізм і рульовий привід. У цій статті ми детально розберемо пристрій рульового управління автомобіля і його роботу.
І так, рульовий механізм може бути черв'ячним, рейковим і активним. Розглянемо їх пристрій і роботу докладніше ...
Пристрій рейкового рульового механізму
Рейковий рульовий механізм - найпоширеніший в наші дні, і складається він з:
- Рульового колеса (керма);
- Рульового вала;
- Рульовий рейки, що є вузлом, що складається з зубчастої рейки і приводиться в рух рульової шестернею. Кінці зубчастої рейки мають різьбові отвори для кріплення рульових тяг.
- Рульових тяг, які є металевими стрижнями, що мають на одному кінці різьблення, а на іншому - шарнірне кульове пристрій з різьбленням.
- Рульового наконечника - корпусу з кульовим шарніром і внутрішнім різьбленням, куди вкручуються кермові тяги.
І так, рульове колесо обертається, передаючи зусилля на шестерню, що приводить в дію рульову рейку, яка виїжджає з корпусу вправо або вліво і передає зусилля на рульовій важіль з наконечником, вставленим в маточину, що повертається їм.
Щоб звести на мінімум зусиль водія при роботі з кермом, рейкове рульове пристрій має підсилювачі керма. Поговоримо про них докладніше ...
підсилювачі керма
До підсилювачів керма відносяться допоміжні пристрої для забезпечення його обертання. До типів підсилювачів відносяться електропідсилювач, гідропідсилювач, пневмоусилитель і гідроелектроусілітель.
До складу гідропідсилювача входить гідравлічний насос, що приводиться в дію двигуном, система шлангів високого тиску і бочок для рідини. У герметично виконаному корпусі рейки є рідина гідропідсилювача. Таким чином, насосом нагнітається в системі тиск. У разі нерухомості керма насосом просто створюється циркуляція рідини, але варто керма повернутися, і циркуляція перекривається, рідина тисне на рейку, тим самим допомагаючи водієві. Куди обертається кермо, в ту сторону і направлено тиск.
Гідроелектроусілітель має ту ж систему, однак обертання насоса здійснюється електромотором.
Електропідсилювач також оснащений електромотором, який з'єднаний безпосередньо з рульовим валом або рейкою, а керування відбувається електронним блоком. Друга назва електропідсилювача - адаптивний підсилювач, оскільки можна в залежності від швидкості руху авто прикладати різні зусилля до обертання керма. Яскравий представник такої системи - Servotronic.
Пневмоусилитель близький за будовою з гідропідсилювачем, однак замість рідини використовується стиснене повітря.
Пристрій активної рульової системи
У наш час активна рульова система є найбільш просунутою. Складається вона з:
- Рульовий рейки з планетарним механізмом і електродвигуном;
- Блоку електронного урядування;
- Рульових тяг, наконечників;
- Рульового колеса.
Рульове колесо начитає обертатися, а з ним і планетарний механізм, що приводить в дію рейку, проте в залежності від швидкості руху передавальне число буде різним.
Сонячна шестерня зовні обертається електродвигуном, і передавальне число буде змінюватися в залежності від швидкості обертання. На великій швидкості навіть невеликий рух керма може привести до плачевних наслідків, тому електромотор включається, обертає сонячну шестерню, і при повороті потрібно буде більше довернуть кермо. Якщо швидкість маленька, то обертання електродвигуна відбувається в інший бік, і управління автомобілем стає більш комфортним.
Пристрій черв'ячної рульової системи
Черв'ячна рульова система складається з:
- керма;
- Рульового вала з хрестовиною - металевого стержня, з одного боку якого є шліци для фіксації керма, а з іншого - внутрішні шліци, які кріпляться до рульової колонки.
- Рульової колонки - литого корпусу, що складається з черв'ячної провідної шестерні і відомою, яка з'єднана з рульовою сошкою.
- Рульових тяг, наконечників і маятників, в сукупності з'єднаних між собою кульовими і різьбовими з'єднаннями.
Рульове колесо обертається, передаючи зусилля черв'ячні механізму колонки, а потім обертання передається відомою шестерні, що приводить в дію рульову сошку. Сошка прикріплена до середньої тязі, другий кінець якої приєднаний до маятниковому важелю, встановленому на опорі і прикріпленому до кузова автомобіля. Від сошки і «маятника» відходять бічні тяги, обтискними муфтами прикріплені до рульовим наконечникам, сполученим з маточиною. Рульова сошка повертається, передаючи зусилля бічній тязі та середньому важеля, який приводить в дію другу бічну тягу, повертаючу маточини, а також і колеса.
Даною системою були оснащені старі моделі «Жигулів» і «BMW».
Є ще і гвинтова система рульового управління, схожа з черв'ячним механізмом.
Більш детально з пристроєм і роботою рульового управління автомобіля вас познайомить це відео:
Автор: Вікторія Голдіна, дата публікації: 24.10.2017 р
Передрук без згоди редакції заборонено.