Наша сеть партнеров Banwar
Рульовий наконечник - це елемент рульового управління в автомобілі забезпечує рухливість і поворот коліс на потрібний кут. У його принцип закладено кульове з'єднання. На одній стороні наконечник прикріплений до рульової тяги, а на інший з'єднаний з поворотним кулаком. Основні «вороги» рульового наконечника є волога, бруд і погані дороги.
Призначення і конструктивні особливості
Дана деталь виконує найважливішу функцію - передачу рухового зусилля в ланцюжку « рульова колонка -керовані колеса »між деталями із змінним кутом зіткнення. Тому наконечник рульової тяги виконується у вигляді шарнірного елемента, маючи в конструкції рухливі частини. Залежно від типу і особливостей автомобільної системи управління, в одній машині зустрічається від чотирьох до шести наконечників.
Кермові наконечники в переважній більшості автомобілів відрізняються простотою, що забезпечує високий рівень їх надійності. В цілому, дана деталь складається з восьми основних частин, це:
- корпус, в який вбудована піввісь;
- кульовий палець, на якому нарізана різьба;
- вкладиш, найчастіше з тефлону, призначений для фіксації та обмеження переміщення кульового пальця;
- кришка, якою закривається корпус пристрою, що запобігає потраплянню всередину сміття, здатного зашкодити наконечник;
- чохол з неопрену, який захищає механізм від сторонніх предметів з боку пальця;
- кільце, за допомогою якого чохол фіксується на пальці;
- пружина, якій чохол кріпиться до корпусу;
- гайка для пальця.
Пристрій рульового наконечника
Практично всі кермові наконечники мають однакову конструкцію, розрізняючи переважно розмірами і матеріалами, з яких виготовляються їх деталі.
Несправність рульового наконечника
Несправності рульових наконечників трапляються вкрай рідко, якщо в машині змонтовані нові деталі. Ще не зношений наконечник зовсім позбавлений люфту, оскільки виконаний з тефлону вкладиш фіксує в корпусі кульовий палець гранично щільно. Але в процесі експлуатації вкладиш поступово зношується, через що палець починає переміщатися все більш вільно, що і призводить до появи люфту, вкрай негативно впливає на якість управління автомобілем.
Несвоєчасна заміна вийшов з ладу рульового наконечника приводь до поломок рульової тяги.
Виявлення найменших ознак зносу наконечників має відразу ж послужити причиною їх заміни, оскільки в іншому випадку можна дочекатися відмови рульового управління і аварії на дорозі в результаті.
Ознаки про вихід з ладу
Перевірка рульових наконечників повинна бути виконана відразу після того, як з'явилося погіршення якості управління автомобілем. Якщо вам стало важче управляти своєю машиною, це може бути ознакою зносу або поломки наконечників або одного з них. Також про проблеми свідчить глухий звук при кожному повороті, відчутна віддача в кермо найменших дорожніх нерівностей.
Пильник рульового наконечника призначений для захисту кульового з'єднання від зовнішнього середовища, з цього, його пошкодження сприяє виходу з ладу даної деталі.
Слід зазначити, що первинний огляд можна виконати і самостійно, що допоможе хоча б визначити, де проблема. Для цього слід знати, як перевірити кермові наконечники самому. Ця операція виконується двома людьми. Автомобіль потрібно загнати на оглядову яму, встановити на гальмо стоянки і вимкнути запалювання. Одній людині потрібно сісти в салон і покриття кермо в різні боки, а інший в цей час повинен знаходитися під машиною і стежити за ходом наконечника. Наявність люфту дуже просто виявляється візуально (похитуючи колеса). Крім люфту також потрібно перевіряти цілісність захисних пильовиків і надійність кріплення до поворотним важелів.
У зв'язку з поганою якістю наших доріг, кермові наконечники вважаються витратними запчастинами, тому їх періодична заміна - обов'язок власників всіх видів автомобілів.
Не забувайте що після заміни рульових наконечників регулювання сход розвалу коліс є обов'язковою процедурою. Для деяких моделей машин виробляються ремонтуються наконечники, в яких можна просто міняти вкладиші і їздити далі.
пов'язані терміни