- Принцип роботи і пристрій грубки ВАЗ-2110
- Радіатор - основа автомобільної системи опалення
- Що найчастіше ламається в системі опалення ВАЗ-2110?
Наша сеть партнеров Banwar
Знаючи пристрій грубки ВАЗ-2110 і принцип її роботи можна в будь-якій ситуації без особливих проблем усунути будь-яку поломку. У більшості випадків автовласники згадують про те, що опалюються пристрій необхідно приводити в повну боєготовність тільки з настанням перших холодів. В процесі експлуатації автомобіля різні вузли і агрегати виходять з ладу, вимагають ремонту або заміни.
Піч не є винятком, з часом її компоненти також ламаються, вичерпують свій ресурс. Найбільш поширені проблеми обігрівача: пічка дує холодним повітрям або зовсім не включається.
Принцип роботи і пристрій грубки ВАЗ-2110
Обігрівач ВАЗ-2110 включає в себе безліч різних компонентів. Під капотом автомобіля розташовується головний діючий елемент - радіатор. Саме завдяки радіатора в салон авто через спеціальний розподільник з патрубками надходить тепле повітря. У більшості випадків нагрітий потік повітря спрямовується на обдув лобового скла, тому грубка вважається також одним з ключових елементів безпечного водіння в зимову пору року.
Керувати роботою обігрівача салону можливо завдяки блоку САУО. Цей блок працює в парі з датчиком температури салону. Обидва пристрої залежать один від одного, так як саме датчик відправляє блоку температуру, після чого відбувається зіставлення отриманих показників з виставленими на рукоятці умовами. За допомогою важеля управління можна виставляти проміжні і два крайніх положення - MIN і MAX. Якщо важіль поставити саме на крайнє положення, то робота обігрівача буде протікати без використання датчика температури.
Ще одним дуже важливим компонентом грубки є спеціальний привід, який приводить до руху заслінки. Саме цей пристрій відповідає за їх відкриття і закриття. Вихід з ладу приводу найчастіше призводить до того, що грубка починає дути холодом. Якщо заслінки знаходилися в закритому положенні і привід перестав виконувати свої прямі обов'язки, то обігрівач зовсім не буде функціонувати.
Говорячи про побудову будь-якої автомобільної грубки, то тут варто, перш за все, виділити наступні складові:
- Радіатор - сприяє нагріванню повітря;
- Розподільник - подає через патрубки тепле повітря в салон;
- Блок САУО - блок управління роботою обігрівача;
- Важіль управління системою опалення;
- Заслінки - дозволяють регулювати температуру повітря;
- Привід - наводить в руху заслінки.
Піч на «десятці» працює за принципом рециркуляції. Це означає, що весь задіяний в циркуляції повітря не забирається з вулиці, він постійно знаходиться всередині опалювальної системи ВАЗ-2110. Очевидна перевага такого принципу роботи - з вулиці не потрапляє велика кількість бруду, пилу та інших включень, що сприяють швидкому забрудненню фільтрів. Але не позбавлена така система і недоліків. Під час роботи системи опалення салону ВАЗ-2110 скла сильно пітніють.
Радіатор - основа автомобільної системи опалення
До радіатора приєднані спеціальні трубки, по яких всередину надходить охолоджуюча рідина. Її циркуляція можлива за рахунок роботи помпи - своєрідний насос, що сприяє руху рідини по системі опалення та охолодження. Радіатор - справжній теплообмінник. Коли двигун нагрівається, то антифриз забирає від силового агрегату тепло. Після чого рідина потрапляє в радіатор грубки. Потім відбувається нагрів радіатора, як звичайної батареї. Другий етап теплообміну відбувається в той момент, коли водій за рахунок блоку САУО регулює положення заслінок.
На фото схема системи автоматичного управління обігрівачем ВАЗ-2110
Вентилятор отопітеля проганяє через радіатор холодне повітря. Якщо положення важеля встановлено в проміжному положенні, то частина повітря проходить через радіатор, а інша його мине. Радіатор віддає повітрю частина тепла, холодний потік таким чином знижує його температуру. Для того щоб більш детально ознайомитися з пристроєм і принципом роботи автомобільної грубки, рекомендуємо звернути увагу на повну схему пристрою обігрівача.
Що найчастіше ламається в системі опалення ВАЗ-2110?
Якщо обігрівач вийшов з ладу, то до вирішення проблеми необхідно підходити комплексно. Як правило, якщо грубка перестала правильно функціонувати - це свідчення того, що вийшов з ладу один з компонентів системи.
Найбільш поширені несправності системи опалення салону автомобіля:
- Несправність блоку САУО.
- Поломка приводу.
- Вихід з ладу датчика температури.
- Текти в радіаторі грубки.
- Неякісна герметизація повітроводів.
Більшість поломок обігрівача в силах вирішити навіть початківець автомобіліст. Звичайно, існує ряд проблем, пов'язаних з системою опалення, коли новачок нічого практично самостійно зробити не зможе. В такому випадку краще всього звертатися в сервісний центр.
Піч перестала гріти? Необхідно відразу перевірити якість герметизації повітроводів, по яких рухається потік повітря. Утворилися щілини, через які йде тепло, необхідно обробити силіконом. Усунення щілин посприяє тому, що повітря буде швидше нагріватися і потрапляти в салон з достатньою кількістю тепла. Ще одна проблема, яка приносить головний біль власникам ВАЗ-2110 - текти в радіаторі. Способів усунення цієї недуги не так багато: або паяти і продовжувати життя пристрою, або замінювати новим.
Якщо після ретельного огляду та перевірки всіх компонентів на працездатність грубка все одно відмовляється правильно функціонувати, то переконаєтеся в тому, що в системі не утворилася повітряна пробка, а сам радіатор не забився пилом і брудом. Це також дуже популярні проблеми, які водії часто ігнорують.
Досвідчені автолюбителі проводять комплексну перевірку системи опалення двічі на рік. Початківцям водіям необхідно зрозуміти пристрій системи, щоб швидко, ефективно і самостійно усувати будь-які виниклі проблеми. Це не тільки економія коштів, але і власного часу. Бажано мати завжди під рукою схему, не відкладати на потім усунення несправностей. Своєчасний догляд та ремонт грубки ВАЗ-2110 стане гарантом того, що в салоні вашого автомобіля будуть комфортні умови в будь-яку погоду.
Що найчастіше ламається в системі опалення ВАЗ-2110?Піч перестала гріти?