Наша сеть партнеров Banwar
Перевірка електричних ланцюгів
Для вимірювання електричних параметрів застосовують цифровий або аналоговий (стрілочний) тестер - вольтметр, омметр і інші прилади, об'єднані в один корпус
У цифрових приладів мала інерційність, вони малочутливі до вібрацій і положенню корпусу при вимірах, зате стрілочні наочніше показують динаміку змін Реальні показники можуть відрізнятися.
Крім того рідкокристалічний дисплей цифрових приладів чутливий до висвітлення і перепадів температури.
Перевірка знеструмлених ланцюгів
Перед роботою калібруємо омметр. На обраному межі вимірювань (для більшості ланцюгів до 200 Ом) замикаємо наконечники щупів. На аналоговому приладі регулятором установки «0» виставляємо стрілку на нульову поділку.
У побутових цифрових приладах такого регулятора немає. Тому перед вимірюванням малих величин (до 1-2 Ом), закоротив щупи, визначаємо внутрішній опір омметра і його проводів, що становить 0,03-0,06 Ом.
Цю величину потрібно відняти від отриманого значення опору.
Для перевірки ланцюга від'єднуємо хоча б один її кінець (інакше струм піде в обхід, по інших ділянках схеми, і свідчення будуть невірні). На один з щупів краще надягти затиск типу «крокодил» і приєднати його до «масі».
При перевірці пристроїв з однобічну провідність (наприклад, випрямний блок генератора) враховуйте полярність приладу.
Для перевірки обмоток стартера, генератора, високовольтних проводів і т.п. перемикаємо прилад на нижню межу вимірювань.
На практиці точності звичайних Автотестери не вистачає для перевірки ділянок ланцюга, де неприпустимо навіть найменше збільшення опору, наприклад через поганого контакту.
Тому звертаємо увагу на незначні відхилення стрілки від нульового розподілу, а після вимірювання ще раз перевіряємо калібрування приладів.
Замикання обмотки на «корпус» і межвитковое перевіряємо мегомметром (діапазон «М»).
Для багатьох тестерів (стрілочних) при роботі в цьому діапазоні потрібна додаткове джерело постійного струму. При його відсутності, дотримуючись обережності, перевіряємо ланцюг лампою, яка живиться напругою 220 В.
Перевірка ланцюгів під напругою
Ланцюги під напругою перевіряємо вольтметром і амперметром. Вольтметр підключаємо паралельно перевіряється пристрою або ділянки кола. Межа вимірювань 0-15 або 0-25 В постійного струму.
Негативний провід (щуп) з'єднуємо з «масою», позитивний - з споживачами або джерелами струму. За падіння напруги можна визначити несправність живильного ланцюга (обрив, окислення контактів і т.п.), а також коротке замикання в споживача.
Для перевірки ланцюгів під вбрані можна використовувати контрольну лампу потужністю не більше 3-4 Вт, розраховану на напругу 12 В (наприклад, лампу АМН12-3, використовувану в комбінації приладів).
Амперметр повинен мати верхню межу вимірювань 10 А і більш постійного струму, а також захист від перевантаження. Амперметр з'єднуємо послідовно з перевіряється пристроєм. «Плюс» приладу приєднуємо до джерела струму, а «мінус» до споживача.
Вимірюємо струм і порівнюємо його з номінальним, зазначеним в технічній характеристиці пристрою, що перевіряється.
Оскільки фактичне напруга в бортовій мережі відрізняється від номінального (в довідкових даних номінальний струм відповідає номінальній напрузі, тобто 12 В), отримане значення може незначно відрізнятися від вказаного. Якщо струм менше необхідного, то несправна електрична ланцюг, а якщо більше - сталося замикання в споживача.