- Система охолодження ГАЗ 31105
- Схема охолодження ГАЗ 31105
- Вентилятор охолодження
- Водяний насос
- термостат
- патрубки
Наша сеть партнеров Banwar
Система охолодження двигуна (СО) є в кожному автомобілі. Без охолодження мотор перегріється і вийде з ладу. Тому необхідно, щоб система функціонувала нормально і була в справному стані.
Елементи системи охолодження газ 31105
Система охолодження ГАЗ 31105
Охолодження на автомобілі ГАЗ 31105 рідинне, в ролі охолоджуючої рідини використовується тосол або антифриз. В крайньому випадку, в систему можна залити воду, але використовувати її можна тільки в літній час. Ще слід знати, що при роботі на воді в сорочці охолодження блоку циліндрів утворюється іржа, яка з часом роз'їдає метал.
Схема сорочки охолодження блоку циліндрів
У СО «Волги» 31105 входять наступні елементи:
- Радіатор охолодження ;
- електровентилятор;
- Водяний насос (помпа);
- Бачок розширювальний;
- Водяні патрубки;
- Сорочка охолодження ГБЦ (головки блоку) і блоку циліндрів;
- Термостат з корпусом.
Щоб охолодження ДВС відбувалося ефективно, в системі передбачена примусова циркуляція охолоджуючої рідини (ОЖ). Контур охолодження на ГАЗ 31105 є замкнутим, ОЖ в системі ганяється по колу.
Схема охолодження ГАЗ 31105
Схема охолодження на «Волзі» нічим не відрізняється від схеми на будь-якому іншому сучасному легковому автомобілі. В радіатор СО заливається антифриз, який за допомогою водяного насоса ганяється по малому або великому колу. Поки ДВС ще не розігрітий, рух ОЖ в системі обмежує термостат. Він перекриває дорогу рідини, змушуючи її рухатися по малому колу.
Детальна схема системи охолодження Волги 31105
У міру нагрівання клапан в термостаті відкривається, і ОЖ вже проходить по всім патрубкам системи. Проходячи по великому колу, ОЖ ефективніше забирає тепло від мотора і охолоджується сама.
Вентилятор охолодження
Для подачі холодного повітря на радіатор «Волга» оснащується вентилятором. Всього на цих машинах передбачено два види вентиляторів:
- З постійним обдувом у вигляді крильчатки. Крильчатка кріпиться до помпи і обертається разом з водяним насосом під час роботи двигуна;
- Електричний вентилятор. Він оснащується датчиком і включається тільки при досягненні певної температури ОЖ.
Практично на всіх моделях 31105 встановлюється електричний вентилятор охолодження, крильчаткою оснащуються тільки автомобілі з двигуном ЗМЗ 402 , А таких машин зовсім мало.
Електровентилятор на 31105 зазвичай спрацьовує при температурі ОЖ від 98 до 104ºC (показання датчика), часто він включається на холостому ходу двигуна, коли машина стоїть на місці. На трасі і на швидкості, особливо в холодну пору року, електровентилятор майже ніколи не включається - потік повітря з дороги встигає охолодити радіатор.
Включенням електромотора управляє блок керування двигуном, в схемі передбачено реле включення вентилятора. Але реле може вийти з ладу, і деякі власники авто в обхід реле в електричний ланцюг підключають тумблер. У разі, якщо температура піднімається до критичної, а вентилятор так і не спрацював, тумблером досягається примусове включення електромотора.
Найбільш відомі виробники вентиляторів: «Пекар», Luzar, Bosch, Фенокс.
Вентилятор охолодження від фірми Фенокс
Нові електровентилятори, в тому числі і для двигуна «Крайслер», в середньому коштують в 2015 році від 1500 до 2500 рублів, дорожче тільки «бошівських» електромотори. Чимало по оголошеннях продається деталей б / у - моторчик можна купити від 500 до 1000 рублів.
Водяний насос
Водяний насос забезпечує циркуляцію ОЖ в системі охолодження. Щоб не перегріти двигун, до вибору помпи для 31105 слід поставитися з усією відповідальністю. Виробників запчастин зараз дуже немало, і не вся продукція досить якісна.
Серед виробників водяних насосів для моторів ЗМЗ 406 (405) з позитивного боку зарекомендували компанії:
Чи не найкращі відгуки про помпах виготовлення Kraft, Fenox, Luzar. В середньому ціна насосів коливається від 900 до 2000 рублів, і вона залежить від регіону продажу і виробника.
Так виглядає водяний насос від Волги 31105
Ще важливо не купити підробку, тому товар слід купувати по можливості в фірмових магазинах з гарною репутацією. для двигуна «Крайслер» також є продукція різних фірм, і ціна на помпи теж різна. Найвища ціна у оригіналу, вона в межах 6000-7500 рублів.
Але якщо все ж не хочеться переплачувати за бренд, можна придбати водяний насос Valeo за 2500 руб., HEPU за 3800 руб. або GMB за 2600 руб.
Якість, судячи з відгуків, у цій продукції непогане. Чи не занадто добре відгукуються про помпах Dolz, підозріло дешева продукція у фірми Concord (і не хвалять). Важко щось певне сказати про насоси компанії Luzar - реклама йде потужна, але негативних відгуків про деталі цієї фірми в інтернеті чимало. Для бажаючих купити цей товар - ціна питання близько 1700-1900 руб.
термостат
Вибір термостата - теж питання важливе.
У разі заклинювання клапана в термостаті двигун закипає, що призводить до пробою прокладки головки блоку, до викривлення ГБЦ, залягання поршневих колій, прогару поршнів. Краще не скупитися і купувати термостат високої якості, тим більше, сама деталь не так вже й дорого коштує, навіть якщо вона оригінального виробництва.
Найдорожчими будуть деталі для американського мотора «Крайслер». Оригінальний термостат MOPAR коштує дорожче 2 тис. Руб., Від фірми LUZAR деталь буде коштувати близько 600-700 руб. Для моторів ЗМЗ 405/406/402 (вони однакові) покупка такої деталі обійдеться істотно дешевше - в межах від 150 до 300 рублів.
Багато автомагазини продають термостати разом з корпусом в зборі, і тоді ціна деталі різко (в кілька разів) збільшується. Але чи варто переплачувати за корпус, якщо він не лопнув. Адже для того, щоб витягти термостата з корпусу на моторі ЗМЗ 406 (405), досить відкрутити два болта.
патрубки
Патрубки мають властивості з часом «дубеть» і розтріскуватися, і потім вони починають текти. Жорсткими патрубки стають після зими - перепад температур позначається на них не кращим чином.
Якщо гума стала «дубової» (особливо це стосується верхнього і нижнього патрубка радіатора), то ці частини системи охолодження краще поміняти відразу, не чекаючи, коли патрубки лопнуть, і в самий невідповідний момент витече весь тосол. Зручніше патрубки купувати комплектом, багато позитивних відгуків про силіконових виробах. Правда, варто силікон не дешево, зате після заміни патрубків можна надовго забути про їхнє існування.