Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Схема управління вентилятором-модернізація в авто ВАЗ

Наша сеть партнеров Banwar

В автомобілях ВАЗ старої комплектації, не передбачений процес охолодження двигуна після припинення його роботи. На практиці досвідченим власникам класичних автомобілів ВАЗ давно відомо, що після виключення гарячого двигуна, особливо після тривалої поїздки, температура охолоджуючої рідини, яка знаходиться в блоці циліндрів, має гранично високу температуру. У старих моделях ВАЗ циркуляційна помпа, яка відповідала за перекачку охолоджуючої рідини, поєднувалася з роботою вентилятора охолодження. Після вимикання двигуна внутрішнього згоряння, помпа, як і вентилятор - припиняли роботу.

Після припинення процесу роботи двигуна найбільш гарячі зони починають передавати своє тепло менш нагрітих ділянок. Таким як зовнішня поверхня блоку циліндрів, і пліч розташування клапанів. Процес миттєвого нагрівання, внаслідок чого може наступити небезпечне викривлення алюмінієвих деталей, і самого блоку циліндрів.

У сучасних моделях автомобілів попереджено це негативне явище граничного нагріву деталей двигуна внутрішнього згоряння. Система управління обдування радіатора працює незалежно від того, працює двигун чи ні.

Вентилятор продовжує деякий час свою роботу (близько хвилини), тим самим охолоджуючи вимкнений двигун. Щільність рідини збільшується, що сприяє надходження на її місце рідини з більш високою температурою. Це дозволяє забезпечувати циркуляцією рідини в системі охолодження без працюючої водяної помпи, яка як було сказано вище, не працює при вимкненому двигуні.

Електричний вентилятор знижує температуру двигуна своїм обдувом, також знижує температуру охолоджуючої рідини в радіаторі автомобіля, тим самим не допускаючи перегріву робочого блоку двигуна.

У карбюраторних двигунах для забезпечення такого режиму роботи досить було підключити схему вентилятор-термодатчик безпосередньо до плюса акумуляторної батареї. Це дозволяє зробити харчування системи незалежним від включеного або вимкненого стану системи. Автомобілі з інжекторними двигунами модельного ряду ВАЗ 2110, в яких харчування вентилятора здійснюється через плюс від замка запалювання.

Управління реле включення вентилятора покладено на електронний блок управління, який при виключенні запалення також вимикає і електромотор вентилятора. Як результат - перегрів і швидкий знос деталей двигуна. Все-то потрібно впровадити в систему регулятор затримки вимкнення двигуна електровентилятору на 30-40 секунд.

На рис.1 зображена штатна схема вентилятора. Електромотор вентилятора через роз'єм підключається до позитивної шині харчування, яка йде від акумуляторної батареї. «Мінус» йде до реле електронного блоку управління, який включає вентилятор.

На рис. 2 зображена схема затримки вимкнення, яку нам потрібно виготовити власними силами. Включити схему в ланцюг проводки автомобіля потрібно новим роз'ємом, придбаним в магазині електротоварів.

Далі наведено опис процесу роботи електричної схеми. При подачі на електронний блок управління команди на включення вентилятора охолодження радіатора контакти реле, який підключений на виході блоку, замикають конденсатор С1, що в свою чергу призводить до повної його розрядки. На вході тригера Шмітта D1.1-D1.2 виникає логічний нуль, який буде і на його виході.

На виході інвертора, який побудований на двох паралельно включених елементах D1.3 і D1.4 буде логічна одиниця. Напруга, яке знімається з тригерів D1.3 і D1.4 надходять на базу транзистора VT1. Цей процес викликає відкривання ключа транзисторів VT1 і VT2, через які йде струм на реле К1. Контакти реле замикаються і подають напругу на вентилятор охолодження двигуна.

Після того як замок запалювання вимикає двигун, відповідний сигнал йде в електронний блок управління і контакти реле на виході блоку управління розмикаються. Напруга на С1 ще деякий час стабільно тримається на рівні логічного нуля. С1 поступово отримує зарядку через R1 до порога перемикання тригера Шмітта D1.1- D1.2.

На цей процес йде в середньому близько 30-40 секунд. Час тривалості процесу залежить від ємності конденсатора С1 і опору R1. Тригер Шмітта перемикається в стан одиниці, на виходах елементів D1.3 і D1.4 виникає нуль. Ключ VT1 і VT2 закривається. Реле К1 вимикає двигун вентилятора М1.

Затримка спрацьовує завжди, при роботі двигуна, а також при вимкненому стані двигуна. У працюючому стані система теж працює. Таким чином, збільшується ефективність охолодження, що особливо помітно при стоянні в путті. При виключенні двигуна, вентилятор працює ще 30-40 секунд, не даючи двигуну перегрітися.

Електрична схема зібрана на доступній елементарній базі. У мікросхемі К561ЛН2, з шістьма інверторами, входи яких потрібно під'єднати до 14- або 7-мому висновку мікросхеми. Реле К1 - стандартне, чотирьохконтактного, яке встановлюється на всіх автомобілях ВАЗ.

Конденсатор С1 - краще купити закордонного аналога. Так як від нього вимагається відмінна якість і надійність в процесі експлуатації. Діоди 1N4004 легко замінюються аналогічними діодами. Транзистори КТ3102 і КТ604, які використовуються в схемі, також можна замінити їх аналогами.

Електрична схема автоматичного вимкнення вентилятора після певного періоду часу складається з двох модулів. Одним з них є електронна схема, а другий - реле. Для всієї нашої електронної схеми використовують корпус від старого реле, знайденого в своєму гаражі.

Схему акуратно споюють, і укладають в водонепроникну коробку від старого реле. Припаюють чотири виведення, включають і перевіряють роботу. При необхідності підбирають необхідний резистор R1, щоб отримати необхідну затримку вимикання.

Після установки всіх деталей електричної схеми, замазуємо дно коробки смолою, для герметичності. Працююча схема включення вентилятора на автомобілі ВАЗ повністю готова.

 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов