Наша сеть партнеров Banwar
В даному звіті ми розповімо про перевірки і регулювання схід-розвалу на Фольксваген Гольф 2013 року випуску. Після потрапляння в яму, власник машини зауважив, що під час руху кермо стає криво, що звичайно ж дратує, особливо в далеких поїздках.
Заганяємо машину в майстерню. Насамперед необхідно перевірити стан ходової. Справа в тому, що якщо є ушкодження або знос елементів підвіски, спочатку необхідно все відремонтувати, а тільки потім регулювати розвал-сходження. Однак перевірка показала, що все в порядку. Перевіряємо тиск в шинах і вирівнюванням його відповідно до вимог виробника. Тиск в шинах на одній осі має бути однаковим. Також необхідно переконатися, що в машині немає речей, які можуть вплинути на завантаження підвіски і відповідно, на точність вимірювання кутів установки коліс.
Одним з найважливіших етапів процедури вимірювання схід-розвалу є компенсація биття колісних дисків. Вона служить для того, щоб в розрахунках стенду враховувалися похибки від кривизни колісних дисків і «пазурів» (захоплень) мішеней. Наш стенд дозволяє виконати цю операцію без вивішування коліс автомобіля (шляхом прокатування машини назад і вперед), що підвищує точність вимірювання, так як підвіска не розряджається і знаходиться в реальному (дорожньому) стані.
Вимірювання завершено, рульове колесо виставлено за спеціальним рівнем і зафіксовано. Основна причина кривого керма полягає в порушеному передньому сходження. Заднє сходження порушено в меншій мірі, проте ми відрегулюємо і його. Постараємося ще поправити і передній кастор (поздовжній нахил шворня).
На задній осі регулюється як сходження (1), так і розвал (2) за допомогою ексцентриків. Регулювання розвалу має невелику особливість. Підібратися до капелюшку болта неможливо, тому кінець болта зроблений під шестигранник. Повертати його бажано за допомогою головки, так як при використанні ключа зазвичай злизуються межі. У нашому випадку ми регулюємо тільки сходження, причому з обох сторін.
Спереду регулюється сходження, розвал і кастор. Останні два параметри можна відрегулювати зміщенням підрамника. Послаблюємо болти кріплення підрамника (1) і зрушуємо його за допомогою важеля.
Для регулювання переднього сходження (1) необхідно послабити контргайку і вкручувати або викручувати тягу з наконечника.
Виконуємо повторне вимірювання і бачимо, що ситуація стала набагато краще. Вдалося привести все норму всі параметри кутів установки коліс. Залишилося роздрукувати звіт і передати машину клієнта. Проблема кривого керма вирішена.