Наша сеть партнеров Banwar
Діючі правила дорожнього руху, передбачають поїздку на автомобілі за містом тільки з включеними фарами, причому навіть світлий час доби. Але багато автолюбителів знають, що світло фар і підсвічування приладів їм днем майже не помітний. Іноді навіть забувають вимкнути самі фари, і в результаті - розряджений акумулятор.
Але всього цього можна уникнути, якщо встановити в автомобілі сигналізатор не вимкнені габаритів. Він буде видавати переривчастий звук, коли двигун не працює, але фари включені чи не закрита передні двері.
Схема цього оригінального пристрою відносно проста. У неї входять:
- - генератор імпульсів який складається з мікросхеми К561ЛА7;
- - емітерний повторювач з мікродінамікі;
- - три діода, які відповідають за послідовність роботи збірки.
Позитивний потенціал напруги береться в цьому ланцюзі з харчування габаритних вогнів. Це та сама ланцюг, від якої живляться і підсвічування приладових показників, і підсвічування номерних знаків. Даний потенціал проходить через діод VD3. А ось уже негативний потенціал, надходить на харчування мікросхеми через інший діод VD1. Тут він береться від кола освітлення всередині салону або від дверних вимикачів, які самостійно замикають контакт на мінус, коли відчиняються двері.
Виходить, при включених фарах, відкрити двері, то на мікросхему D1 почне надходити харчування. Потім слід визначити: працює чи ні двигун. Це легко зрозуміти по тиску масла, а так же по тому, чи є напруга на системі запалювання.
Але як би там не було, катод від діода VD2 необхідно приєднувати або з контактним датчиком, який показує тиск масла, або ж, з виходом на замок запалювання. Якщо мотор працює, то тут буде напруга «+», і тоді транзистор VT1 буде повністю закритий. Але якщо мотор вимкнений, то тут буде потенціал «-».
Тоді транзистор VT1 буде відкриватися тими імпульсами, які будуть надходити від D1. Звук від динамік В1 буде переривчастим. Тут можна застосовувати динамічний або електромагнітний динамік, але опір має бути не нижче 16 Ом. Так само важливо, щоб він був без вбудованого в нього генератора.