Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Система охолодження Ауді 80

  1. Система охолодження Вид циркуляційний рідинне охолодження з лопатевим насосом, термостатом, радіатор...
  2. Постійна перевірка
  3. Додавання охолоджуючої рідини
  4. Охолоджуюча рідина
  5. Перевірка морозостійкості Ауді 80
  6. Контроль концентрації антифризу
  7. Перевірка системи охолодження на герметичність Ауді 80
  8. Радіатор Ауді 80
  9. зняття радіатора
  10. додатковий радіатор
  11. Частка радіатора
  12. Зняття шлангів системи охолодження
  13. Злив охолоджуючої рідини
  14. Заправка системи охолодження
  15. Резьбовая кришка розширювального бачка Ауді 80
  16. Перевірка запобіжного клапана
  17. Термостат Ауді 80
  18. Перелік несправностей Ауді 80
  19. Водяний насос Ауді 80
  20. Зняття водяного насоса
  21. Клиновий ремінь водяного насоса Ауді 80
  22. Вентилятор системи охолодження Ауді 80
  23. Двоступеневий вентилятор системи охолодження
  24. Несправності вентилятора системи охолодження Ауді 80
  25. Пошук несправностей
  26. Зняття вентилятора системи охолодження

Система охолодження

Наша сеть партнеров Banwar

Вид циркуляційний рідинне охолодження з лопатевим насосом, термостатом, радіатор з легкого сплаву, розширювальний бачок і терморегуліруемий електровентилятор Двигун

4-циліндровий

5-циліндровий

6-циліндровий

Привід водяного насоса

клиновий ремінь

Зубчастий ремінь

Поликлиновой ремінь

Час відкриття термостата

см. таблицю

Температури включення вентилятора системи охолодження

см. таблицю

Перевірка рівня охолоджуючої рідини Ауді 80

Перевірка рівня охолоджуючої рідини

Стрілками на малюнках показано положення відміток мах і мin рівня охолоджуючої рідини. Зліва для 4- і 5-циліндровим двигуном, праворуч для 6-циліндрового двигуна.

Постійна перевірка

Незважаючи на наявність індикатора температури охолоджуючої рідини / рівня охолоджуючої рідини, вам не варто покладатися виключно на нього, а час від часу перевіряти рівень рідини в розширювальному бачку в моторному відсіку:

  • Рівень охолоджуючої рідини можна точно виміряти тільки при непрацюючому двигуні
  • Рівень рідини в прозорому розширювальному бачку добре видно зовні і при закритій кришці. При холодному двигуні рівень повинен знаходитися між позначками.
  • При розігрітому двигуні рівень, природно, трохи піднімається.

Додавання охолоджуючої рідини

Помітна втрата охолоджуючої рідини є ознакою несправності або поломки. Охолоджуюча рідина не витрачається, і в закритій системі охолодження вона також не може випаруватися. Трохи охолоджуючої рідини може бути видавлено до кришки тільки при перегріванні двигуна.

При постійної втрати охолоджуючої рідини необхідно перевірити систему охолодження на герметичність за схемою, описаною нижче в цьому розділі.

Якщо різьбову кришку розширювального бачка доводиться відкривати при гарячому двигуні, велика небезпека опіку - тому необхідно діяти з обережністю:

  • Рукою в рукавичці або за допомогою ганчірки повільно відкрити кришку на один оборот і дати підвищеного тиску можливість вийти з системи. Тільки після цього повністю відкрутити кришку.
  • Якщо додавати тільки дистильовану воду, то поступово ви розбавити охолоджуючу рідину, тому по можливості відразу слід додавати трохи концентрованої незамерзаючої рідини - антифризу.
  • Не треба доливати вище позначки «max» (див. Попередній розділ); охолоджуюча рідина розширюється при нагріванні, і надлишок випаровується з системи.
  • Невелика кількість рідини ви можете долити в розширювальний бачок як при холодному, так і при розігрітому двигуні.
  • При значних втратах рідини та гарячому двигуні не можна додавати холодну воду в розширювальний бачок. Через «холодного шоку» може деформуватися головка блоку циліндрів або тріснути блок циліндрів.

Охолоджуюча рідина

В системі охолодження циркулює не чисто вода, а суміш з антифризу, що включає добавки оберігають від замерзання та корозії, і дистильованої води. Тому краще говорити про охолоджуючої рідини або охолодному засобі. Пропорція змішування становить для європейських умов 2: 3, для північних країн 1: 1.

двигун

Захист від замерзання до температури

вода

антифриз

4-циліндровий

-25 ° C

-35 ° C

4,2 л

3,5 л

2,8 л

3,5 л

5-циліндровий

-25 ° C

-35 ° C

4,8 л

4,0 л

3,2 л

4,0 л

6-циліндровий

-25 ° C

-35 ° C

4,4 л

5,5 л

6,6 л

5,5 л

Такий же важливою, як захист від замерзання, є захист від корозії. Вона запобігає виникненню в системі охолодження накипу, іржі та інших продуктів корозії. Тому налите в майстерні охолоджуючий засіб із захистом від корозії не потрібно зливати навесні, а слід залишати цілий рік в системі охолодження. У майстернях Audi застосовується власний кошт захисту від замерзання «G 11 V8 B». Виробником допускається і застосування інших марок, що носять позначення «згідно TL VW 774 B».

Перевірка морозостійкості Ауді 80

Перевірка морозостійкості

Для перевірки морозостійкості охолоджуючої рідини вам необхідний спеціальний прилад - ареометр. Їм змиритися питома вага рідини. Через різних засобів захисту від корозії питомі ваги добавок для захисту від замерзання неоднакові. Для безпеки варто відняти ще й допуск 2-3 ° С.

  1. Набрати трохи охолоджуючої рідини з розширювального бачка в ареометр.
  2. Ареометр занурюється на різну глибину в залежності від питомої ваги рідини.
  3. На шкалі можна побачити, до якої температури вистачає захисту від замерзання.
  4. Деякі з приладів для визначення морозостійкості забезпечені стрілкою, яка вказує ступінь морозостійкості.

На малюнку показано, як приладом для визначення морозостійкості визначається концентрація охолоджувальної рідини.

Контроль концентрації антифризу

У більшості випадків виявляється, що концентрація охолоджувальної рідини вже недостатня. Тоді потрібно додати трохи засобу від замерзання; за грубими розрахунками приблизно 1/4 л на кожні 10 ° С нижче норми.

  1. Зняти нижню захист моторного відсіку.
  2. Підставити під автомобіль якусь ємність.
  3. Відкрити зливну пробку внизу на радіаторі або зняти нижню трубку на радіаторі, спустити 1-2 л охолоджуючої рідини.
  4. Знову встановити трубку або без натиску затягнути пробку.
  5. Додати відповідну кількість нерозбавленого кошти від замерзання і долити зібрану охолоджуючу рідину з ємності.

Перевірка системи охолодження на герметичність Ауді 80

Перевірка системи охолодження на герметичність

Дефектні місця в системі охолодження найлегше визначити при гарячому моторі і, відповідно, робочому тиску в системі охолодження. Але в цьому випадку для перевірки шлангів обов'язково потрібні рукавички, інакше можна обпектися.

  • Чи не пропускають чи шланги у радіатора і двигуна, в тому числі шланги до системи опалення?
  • Тріщини в шлангах? Розминаючи, визначте, наскільки шланги тверді - в останньому випадку їх потрібно негайно замінити.
  • При розминці трубок можна визначити і пошкодження, що утворилися в результаті покусів гризунів.
  • Наскільки кінці шлангів заходять на відповідні патрубки?
  • Затягнуті чи стягнуті болти хомутів?
  • Проіржавілі хомути можуть несподівано лопнути під час поїздки і при повному робочому тиску в системі охолодження. Замінити!
  • Майстерня контролює герметичність системи охолодження спеціальним повітряним насосом з ручним приводом і манометром.
  • Цей прилад встановлюється на отвір компенсаційного бачка і накачується тиск 1 бар.
  • Якщо протягом 1-2 хв. тиск не знижується, система охолодження вважається герметичною.

Радіатор Ауді 80

радіатор

Радіатор забезпечений так званими бачками з пластмаси. Вони розташовані у моделей з 4- і 6-циліндровим двигуном праворуч і ліворуч на радіаторі, у 5-циліндрового внизу і вгорі. З цих бачків охолоджуюча рідина спрямовується через алюмінієві трубки радіатора, які для збільшення їх поверхні (і тим самим площі охолодження) забезпечені ребрами охолодження. Через ребра охолодження охолоджуюча рідина віддає тепло в атмосферу.

При підозрі на негерметичний радіатор вам слід провести в майстерні описану перевірку тиском. Якщо ж дефект є очевидним, то ви можете відразу ж зняти радіатор самі і привезти його в ремонт.

зняття радіатора

Для зняття радіатора 4-циліндрового двигуна відкручують 6-гранний болт (2) і від'єднують кріплення (1) радіатора. Радіатор 6-циліндрового двигуна встановлений таким же чином

  1. Зняти нижню захист моторного відсіку.
  2. Злити рідину, що охолоджує.
  3. Зняти з радіатора все шланги.
  4. Від'єднати наконечники проводів на Термовимикачі вентилятора системи охолодження.
  5. Зняти штекери вентилятора системи охолодження.
  6. Моделі з 4- і 6-циліндровими двигунами: вивернути кріпильні болти / гайки вгорі і внизу по обидва боки радіатора.
  7. Натиснути радіатор трохи назад і вийняти разом з вентилятором.
  8. Моделі з 5-циліндровими двигунами: зняти верхню захист радіатора. Для цього відвернути гайки / болти і витягнути захист з передніх кріплень.
  9. Зняти трубки системи охолодження вгорі і внизу на радіаторі а також маленьку трубку, що йде до розширювального бачка на радіаторі.
  10. Повністю відгвинтити кріпильну перегородку на правій стороні радіатора.
  11. Відкрутити нижнє кріплення радіатора.
  12. Вийняти радіатор вгору.

Зазначені тут стрілками болти і гайки необхідно відвернути для того, щоб можна було зняти захисний кожух радіатора. Попереду кожух додатково вставлений в затискачі (стрілки в середині).

Попереду кожух додатково вставлений в затискачі (стрілки в середині)

Стрілка вказує на різьбову пробку вентиляційного отвору в патрубку системи охолодження 5-циліндрового двигуна. 6-циліндровий двигун також забезпечений цієї пробкою.

додатковий радіатор

У певних варіантах оснащення - наприклад, кондиціонер, тягово-зчіпний пристрій, посилене охолодження - 5-циліндровий двигун оснащений додатковим водяним радіатором, що стоять безпосередньо перед двигуном. Цей додатковий радіатор підключений паралельно з головним радіатором і збільшує тим самим активну поверхню охолодження. демонтаж:

  1. Зняти нижню захист моторного відсіку.
  2. Злити охолоджуючий засіб.
  3. Від'єднати від радіатора шланги системи охолодження.
  4. Вивернути на додатковому радіаторі кріпильні болти / гайки вгорі (одна) і внизу (дві).

Частка радіатора

Перед початком теплої пори року і після нього поверхню радіатора повинна бути очищена від насевшіх там залишків комах, в іншому випадку погіршується охолоджуючу дію.

  1. Відкрити капот, у 5-циліндрового двигуна додатково зняти захисний кожух радіатора зверху.
  2. Засохлі залишки комах окропити засобом, що розчиняють білок (наприклад «Summer Screen» фірми Holts).
  3. Через певний час дії окропити цим же засобом зворотну сторону радіатора. Промити радіатор несильним струменем води. Жорстка щітка або гострий інструмент можуть пошкодити поверхню радіатора.
  4. Направляти шланг з водою в отвори навколо вентилятора системи охолодження. Підняти гумові захисні заглушки там, де встановлені, і направити струмінь води в розташовані за ними отвори.

Зняття шлангів системи охолодження

У якості запасних частин знайдіть оригінальні шланги потрібної вигнутої форми і обов'язково нові хомути.

  1. Злити охолоджуючий засіб.
  2. Відкручувати хомути послабити за допомогою викрутки.
  3. Пружинна скоба стиснути по обом «вушках» за допомогою щипців до упору.
  4. Зняти шланги.
  5. Щільно сидять кінці шлангів послабити за допомогою викрутки, яку потрібно просунути між шлангом і патрубком і обережно діяти нею як важелем.
  6. Нові шланги надягати на патрубки досточно глибоко, щоб вони не могли зісковзнути.
  7. Затягувати закручуються хомути, не застосовуючи особливих зусиль, інакше можна зірвати різьбу.

порваний або прокушений шланг рідко можна замінити відразу. Наприклад, часто буває так, що потрібного шланга немає на складі. Тимчасово можна зарадити біді, застосовуючи «Pannenband» фірми Weyer або «Hoseweld Bandage» фірми Holts. Обидві стрічки добре приклеюються до очищеним і сухим гумових шлангах. При великий витік іноді буває корисно відкрити кришку розширювального бачка на один оборот, щоб в системі охолодження не могло утворюватися тиск, якому не зможе протистояти бандаж. Тепер можна дуже обережно їхати до майстерні, постійно стежачи за показаннями датчиків температури і рівня охолоджуючої рідини.

Злив охолоджуючої рідини

  1. Дати двигуну охолонути, в іншому випадку велика небезпека Ожегов!
  2. Відкрити різьбову кришку розширювального бачка.
  3. Зняти нижню захист моторного відсіку.
  4. Підставити під двигун широку ємність для зливу охолоджувальної рідини.
  5. Відкрити пробку зливного отвору внизу на радіаторі або зняти нижній шланг радіатора.
    додатково:
  6. Моделі з 4-циліндровим двигуном: у напрямку руху зліва у двигуна зняти і випустити всю рідину з товстого шланга до радіатора і більш тонкого до теплообмінника системи опалення відповідно на корпусі термостата.
  7. Моделі з 5-циліндровим двигуном: ззаду на блоці циліндрів зняти шланг з охолоджувальною рідиною, що веде до опалювачу.
  8. Далі зняти шланг у нижнього трубопроводу з охолоджуючим засобом.
  9. Моделі з 6-циліндровим двигуном: випустити охолоджуючу рідину через зливний отвір внизу на блоці циліндрів.

антифриз отруйний, тому його не можна просто спустити в каналізацію. Замість цього потрібно зібрати його в спеціальну ємність і здати як спеціальний сміття.

Заправка системи охолодження

Оскільки в двигуні завжди залишається деяка кількість охолоджуючої рідини, можливо, не вдасться залити все кількість рідини, назване в таблиці на початку глави.

  1. Перед наповненням відкрити різьбову пробку вентиляційного отвору в шлангу обігрівача.
  2. Тільки 6-циліндровий двигун: вивернути попереду у двигуна різьбову пробку на трубопроводі з охолоджувальною рідиною.
  3. Спочатку заливати антифриз, потім по можливості дистильовану воду, поки рівень не підніметься до верхнього краю розширювального бачка.
  4. Наливати рідину до тих пір, поки вона не виступить з пробки. Потім долити повністю.
  5. Тільки 4-циліндровий двигун: верхній водяний шланг до радіатора злегка піднімати, поки буде заливатися охолоджуюча рідина.
  6. Загорнути різьбову кришку розширювального бачка.
  7. Завести двигун і залишити його працювати до тих пір, поки не включиться електричний вентилятор системи охолодження.
  8. Вимкнути двигун і долити охолоджуючу рідину. Рівень рідини повинен знаходитися між позначками «min» і «max» розширювального бачка; при розігрітому до робочої температури двигуні трохи вище максимальної позначки.

Резьбовая кришка розширювального бачка Ауді 80

Резьбовая кришка розширювального бачка

В умовах підвищеного тиску системи охолодження важливу роль відіграє різьбова кришка розширювального бачка:

  • При закритій кришці її ущільнювальна поверхня міцно притискається до краю отвору розширювального бачка і, якщо запобіжний клапан закритий, то втрат тиску немає.
  • Якщо при нагріванні тиск у системі охолодження перевищує 1,2 - 1,5 бар - спрацьовує запобіжний клапан і викидається певна кількість водяної пари. Тиск вирівнюється.
  • При охолодженні рідина знову зменшується в об'ємі, і в системі охолодження утворюється знижений тиск. Для врівноваження цього зниженого тиску в кришці є другий клапан. Він відкривається при зниженому тиску 0,06 - 1,0 бар, так що в систему може увійти зовнішнє повітря.

Перевірка запобіжного клапана

Хто не хоче мучитися з перевіркою, в підозрілому випадку просто повинен замінити відносно недорогу різьбову кришку.

Майстерня перевіряє її за допомогою манометра:

При тиску 1,2 - 1,5 бар клапан повинен відкритися.

Перевірка вакуумного клапана

Можна лише приблизно визначити, чи працює цей клапан.

  1. При знятій різьбовій кришці сильно здавити товсту трубку системи охолодження.
  2. Одягти і прикрутити кришку.
  3. Відпустити шланг.
  4. Якщо стиснений шланг знову округляється, то клапан, швидше за все, в порядку.
  5. Якщо трубки системи охолодження вранці перед першим запуском виглядають плоскими і здавленими, то вакуумний клапан напевно несправний.

Термостат Ауді 80

термостат

Якщо говорити спрощено, то термостат визначає, буде чи ні охолоджуюча рідина циркулювати. Тобто, він визначає, чи слід охолоджуючої рідини проходити по маленькому або великому контуру (див. Про це також на початку цієї глави). Природно, термостат управляє потоком охолоджуючої рідини в залежності від її температури. Це відбувається за допомогою наповненої спеціальним воском гільзи і укріпленої на ній тарілки клапана.

На ілюстрації водяний насос і корпус термостата показані в розрізі, для того щоб ви могли заглянути всередину. Чітко видно лопатеве колесо (1) водяного насоса. Поруч розташований термостат (2).

Поруч розташований термостат (2)

Після зняття кришки корпусу (3) на лівій стороні двигуна у 5-циліндрового двигуна з'являється доступ до термостата (2). Позиція (1) показує водяний насос.

При нагріванні охолоджуючої рідини віск тане, розширюється і відкриває тарілку клапана. До тих пір, поки піднімається температура охолоджуючої рідини, термостат все більше і більше відкриває доступ холодній воді з радіатора. Якщо робоча температура, навпаки, падає, то пружина в термостаті знову притискає тарілку клапана в положення «закрито» ( «zu»), закриваючи тим самим доступ холодній воді до настання робочої температури.

Перелік несправностей Ауді 80

перелік несправностей

опалення

несправність

її причина

Чим допомогти

А.

Незадовільна теплопродуктівність 1. Порван трос опалення або дефектні зубчасті зачеплення поворотного вимикач опалення
2. Не відкрівається заслінка отопітеля
3. Не відкрівається повітряна заслінка
4. Перед теплообмінніком накопічілося много сміття
5. Термостат системи охолодження відкрівається Занадто рано, охолоджуюча рідина залішається дуже холодною Перевіріті, при необхідності замініті
Перевіріті стан заслінки и важеля
Перевіріті трос приводу, положення заслінки и важеля
Зняти вентилятор салону, очистити теплообмінник пилососом
Замінити термостат В. Не можна відключити опалення Див. А1

Водяний насос Ауді 80

Водяний насос (1) 4-циліндрового двигуна розташований зліва попереду на двигуні. Позиція (2) показує кришку корпусу термостата, стрілки вказують на деякі з кріпильних болтів кришки підшипника водяного насоса.

Позиція (2) показує кришку корпусу термостата, стрілки вказують на деякі з кріпильних болтів кришки підшипника водяного насоса

Водяний насос (стрілка) 5-циліндрового двигуна розташований на двигуні попереду і приводиться зубчатим ременем.

Водяний насос (стрілка) 5-циліндрового двигуна розташований на двигуні попереду і приводиться зубчатим ременем

Водяний насос (стрілка) 6-циліндрового двигуна розташований на передній частині блоку циліндрів. Він приводиться зворотного поверхнею зубчастого ременя.

Для того, щоб охолоджуюча рідина могла циркулювати в системі охолодження, вона прискорюється водяним насосом. Він приводиться в дію по-різному, в залежності від типу двигуна:

  • У моделей з 4-циліндровим двигуном насос розташований у напрямку руху попереду зліва від двигуна і приводиться в рух клиновим ременем.
  • У моделей з 5-циліндровим двигуном насос розташований теж попереду зліва, проте він приводиться в рух зубчатим ременем.
  • Насос 6-циліндрового двигуна приводиться в рух зовнішньої бічною поверхнею зубчастого ременя.
    Протягом всього терміну служби водяний насос не потребує обслуговування. Якщо він стає негерметичних або виробляє свистячі звуки, його необхідно просто замінити, оскільки він не підлягає ремонту.

Зняття водяного насоса

Вам буде потрібно або нова прокладка ущільнювача (4- і 6-циліндровий двигуни) або нове кільце ущільнювача (5-циліндровий двигун).

Власник автомобіля з 4-циліндровим двигуном, що купує новий водяний насос, отримує насос в зборі з корпусом (задня частина корпусу з насосом). Насоси для 5-циліндрового двигуна можна розпізнати по вибитому числу 5 в області ущільнювальної прокладки фланця - повинні бути укомплектовані кільцем ущільнювача з припуском діаметром 5 мм.

  1. При роботі з 4-циліндровим двигуном спочатку зняти клиновий ремінь.
  2. Зняти захисний кожух зубчастого ременя.
  3. Послабити в цілому сім гвинтів між переднім корпусом підшипника і корпусом водяного насоса. Колесо насоса розташоване в корпусі підшипника.
  4. Замінити прокладку між корпусом підшипника і корпусом водяного насоса.
  5. У разі, коли знімається корпус водяного насоса цілком (застосування запасний частини), при установці так само повинна бути замінена прокладка ущільнювача між корпусом і блоком циліндрів.
  6. Закрутити корпус підшипника моментом 10 Н • м, затягнути затискні болти шківа клинопасової передачі моментом 25 Н • м.
  7. Зняття водяного насоса при роботі з 5-циліндровим двигуном можна назвати простою роботою:
  8. Спочатку потрібно зняти насос підсилювача рульового управління разом з клиновим ременем.
  9. Зняти захисний кожух зубчастого ременя.
  10. Послабити зубчастий ремінь і зняти його з шестерні водяного насоса.
  11. Вивернути затискні болти водяного насоса, зняти насос.
  12. Встановити новий насос з новим кільцем ущільнювача.
  13. Затягнути затискні болти водяного насоса моментом 20 Н • м.
  14. Одягти зубчастий ремінь, обов'язково проконтролювати фази газорозподілу.
  15. Натягнути зубчастий ремінь.
  16. Інша збірка проходить без проблем.
  17. При роботі з 6-циліндровим двигуном зняття водяного насоса власними силами знову впирається в зняття зубчастого ременя.
  18. Зняти поліклиновий ремінь.
  19. Зняти зубчастий ремінь.
  20. Послабити дев'ять болтів спереду на корпусі водяного насоса, зняти корпус
  21. При установці замінити ущільнювальну прокладку, затягнути болти за два заходи, останній моментом 10 Н • м.
  22. Одягти зубчастий ремінь, обов'язково перевірити фази газорозподілу.

Клиновий ремінь водяного насоса Ауді 80

Клиновий ремінь водяного насоса

Привід водяного насоса 5- і 6-циліндрового двигуна забезпечується зубчастим ременем - тут нічого не може збитися. Інакше на моделях з 4-циліндровим двигуном: цей двигун не можна експлуатувати без клинового ременя і тим самим без водяного насоса! В іншому випадку можливі серйозні пошкодження двигуна.

Холодна вода важче, ніж гаряча, а тому вона може повільно циркулювати по двигуну і радіатора і без водяного насоса. Однак цього термосифонного охолодження, сучасним двигунам недостатньо.

Вентилятор системи охолодження Ауді 80

Вентилятор системи охолодження

Audi 80 забезпечений вентилятором з електричним приводом, що підключаються тільки при необхідності. Тим самим економиться паливо.

Тому в радіатор угвинчений термочутливий вимикач. Якщо він «відчуває», що протікає повз нього рідину після проходження радіатора все ще гаряча, він вмикає вентилятор за допомогою реле на штекерной осередку 2. Таким же чином він відключає електровентилятор, якщо температура в нижній частині радіатора опустилася до певної величини.

Двоступеневий вентилятор системи охолодження

У деяких варіантах Audi 80 забезпечений двоступінчастим вентилятором. При великому навантаженні на двигун і відповідно більш високій температурі охолоджуючої рідини термовиключатель включає більш високу швидкість вентилятора. Це можливо завдяки двоступінчастим Термовимикачі, який включає другий шлях струму до вентилятора через ще одне реле, розташоване в штекерной осередку 11.

  • У певних версіях оснащення Audi 80, наприклад, з 4-циліндровим двигуном, встановленим ще на заводі тягово-причіпним пристроєм (фаркопом) або на автомобілях з посиленою системою охолодження - встановлений додатковий вентилятор поруч з уже згаданим вентилятором системи охолодження. Він приводиться за допомогою клинового ременя першого вентилятора.
  • На моделях з 5-циліндровим двигуном немає місця для другого вентилятора системи охолодження. Тому при установці тягово-причіпного пристрою на заводі цей двигун оснащують більш потужним двигуном вентилятора.
  • Моделі з 6-циліндровим двигуном в стандартній комплектації забезпечені одним, в спеціальному виконанні - двома приводяться окремо вентиляторами.

На ілюстрації показані вентилятори системи охолодження 4-циліндрового двигуна з посиленою системою охолодження. Вона функціонує наступним чином: власне вентилятор системи охолодження (2) призводить другий вентилятор системи охолодження (1) за допомогою маленького клинового ременя.
При 6-циліндровому двигуні на місці подібної конструкції варто двоступеневий вентилятор. Автомобілі з посиленою системою охолодження забезпечені - навпаки - двома двоступінчастими вентиляторами, кожен з власним приводом.

Термовимикач вентилятора системи охолодження встановлений на радіаторі внизу. Ілюстрації показують: зліва - 4-циліндровий двигун, праворуч - 6-циліндровий. Крім показаних, існують варіанти оснащень, при яких термовиключатель встановлений на лівій стороні радіатора.

Температури перемикання термовимикача вентилятора

версія вентилятора

температура включення

температура виключення

одноступінчатий

92 - 97 ° С

84 - 91 ° С

двоступеневий

  • перший ступінь

92 - 97 ° С

84 - 91 ° С

  • другий ступінь

99 - 105 ° С

91 - 98 ° С

Електричне перемикання

Електричні схеми з'єднань ви знайдете в розділі електричні схеми. Окремо в серійних версіях справа виглядає наступним чином:

  1. 4-циліндровий двигун потужністю 66 кВт: термовиключатель управляє вентилятором не безпосередньо, а через реле на штекерной осередку 2 центрального комутатора. Тобто він знаходиться в ланцюзі управління реле і визначає, коли повинні бути замкнуті контакти, які перемикають електрострум від клеми 30 (постійно знаходиться під напругою) до вентилятора.
    Сама ланцюг управління отримує струм від клеми Х тільки при включеному запалюванні, так що контакти реле можуть бути замкнуті тільки в положенні включеного запалювання.
  2. 4-циліндровий двигун потужністю 85 кВт і 5-циліндровий двигун: на цих моделях встановлений двоступеневий вентилятор з певним подвійним перемиканням: подвійний термовиключатель управляє через реле на штекерной осередку 11 повільнішою щаблем роботи мотора вентилятора.
    У цих двигунів перемикання доповнюється так званим включенням вентилятора після припинення роботи двигуна. Воно функціонує наступним чином: якщо в моторному відсіку після зупинки двигуна застоюється гаряче повітря, то вентилятор системи охолодження забезпечує доступ холодного повітря. Тим самим запобігає утворенню парових пробок в топливопроводах високого тиску - причина проблем запуску гарячого двигуна.
    У цій електросхемі термовиключатель на голівці блоку циліндрів «відчуває» температуру і включає вентилятор через блок управління включення вентилятора системи охолодження після припинення роботи двигуна на штекерной осередку реле 3.
  3. 6-циліндровий двигун: тут ми маємо справу з одним або двома двоступінчастими вентиляторами. Подвійний термовиключатель (спочатку його частина для першого ступеня) пропускає через реле на штекерной осередку 11 ток для першої швидкості вентилятора. Уповільнене обертання досягається за допомогою установки додаткового резистора, який обмежує подачу харчування до двигуна вентилятора.
  4. Якщо термовиключатель підключає другу швидкість вентилятора, то подача харчування йде через реле на штекерной осередку 18, - на цей раз безпосередньо до окремого вентилятору або до двох двигунів вентилятора в обхід резисторной пластини.

Підказка: з електричного з'єднання через клему Х виходить, що вентилятор системи охолодження - неважливо, одно- або двоступеневий - при вимкненому запаленні не може почати роботу.

Інакше справа йде у моделей з 4-циліндровим двигуном потужністю 85 кВт і з 5-циліндровим двигуном через функції включення вентилятора системи охолодження після припинення роботи двигуна. Тут вентилятор може заробити і при вимкненому двигуні. Тому будьте обережні при роботах в моторному відсіку!

Несправності вентилятора системи охолодження Ауді 80

Несправності вентилятора системи охолодження

Крім заклинило термостата і порваного клинового ременя, причиною занадто високої температури охолоджуючої рідини може стати несправний вентилятор системи охолодження, однак тільки при тривалій роботі на холостих обертах. Але несправний вентилятор не повинен означати кінця поїздки:

  • Після того, як двигун охолов, можна їхати в найближчу майстерню на середніх оборотах і у відносно швидкому темпі. При цьому необхідно стежити за індикатором температури і контрольною лампочкою.
  • Робота двигуна на холостих обертах і повільна їзда можуть виявитися для двигуна смертельними. При цьому через радіатор практично не проходить охолоджуючий повітря. Якщо потрібно обов'язково їхати далі на низькій швидкості, то краще негайно почати пошуки причин несправностей і при необхідності «обійти» термовиключатель.

Пошук несправностей

Ілюстрації показують термовиключатель функції включення вентилятора системи охолодження після припинення роботи двигуна, зліва у 4-циліндрового двигуна, праворуч у 5-циліндрового.

  1. Для початку необхідно перевірити відповідний запобіжник в додатковому блоці реле зліва під приладовою дошкою.
  2. Якщо він в порядку, роз'єднати штекер термовимикача.
  3. З'єднайте обидва контакти в наконечнику дроти шматочком дроту.
  4. При двухступенчатом термостаті необхідно з'єднати всі три штекерних язичка.
  5. Якщо вентилятор при включеному запалюванні починає працювати, це означає, що несправний термовиключатель, якого виключено зі електричного кола (на пробу).
  6. Для подальшого руху потрібно добре закріпити дріт в штекерах і заізолювати її клейкою стрічкою або пластиром щоб уникнути короткого замикання.
  7. Якщо від'єднання термовимикача не привело до успіху, проконтролюйте реле вентилятора в центральному комутаторі: якщо обидві перемички термовимикача «обійдені», то при включеному запалюванні контакти в реле повинні чітко чутно замкнутися.
  8. Якщо нічого не чути, то потрібно «обійти» реле допоміжними засобами. Для цього з'єднати язички штекера реле клем 30 і 87 шматочком дроту (канцелярською скріпкою) і вставити реле.
  9. Вентилятор системи охолодження має запрацювати тепер і при вимкненому запаленні. Якщо це сталося, значить, несправне реле.
  10. Дротова перемичка може в надзвичайному випадку залишитися встановленої і при русі. Після завершення поїздки її необхідно видалити.
  11. Якщо ж і в цьому випадку не було жодної реакції, перевіряйте мотор вентилятора:
  12. Від'єднати наконечник проводу у двигуна вентилятора і прокласти замість цього від контакту червоно-чорного дроту допоміжний провід до позитивного висновку акумулятора. Вставне з'єднання коричневого дроти потрібно з'єднати безпосередньо з негативним висновком.
  13. Якщо крильчатка все ще не обертається, значить, несправний двигун вентилятора - потрібно замінити.
  14. Якщо вентилятор запрацював, необхідно перевірити реле, наконечники проводів, а також всі кабельні з'єднання від термовимикача і вентилятора.
  15. Ви можете без побоювання продовжувати рух навіть з вентилятором, живити безпосередньо від акумуляторної батареї. Допоміжну проводку слід прокласти так, щоб не сталося короткого замикання.
  16. В оснащених відповідним чином моделях другий ступінь вентилятора або пристрій для включення вентилятора після припинення роботи двигуна отримує харчування через червоно-синій провід. Для перевірки цієї ступені вентилятора з'єднайте «+» провід з червоно-синім проводом штекерного контакту двигуна.

Зняття вентилятора системи охолодження

Вентилятор системи охолодження необхідно знімати з радіатора разом із заднім захисним кожухом радіатора - так званої царгой вентилятора:

  1. Моделі з 4-циліндровими двигунами: вивернути кріпильні болти вгорі на царге вентилятора.
  2. Роз'єднати штекер від двигуна вентилятора і від'єднати джгут проводів.
  3. Витягнути царгу з кронштейнів на нижньому краї.
  4. Моделі з 5-циліндровими двигунами: зняти розширювальний бачок з охолоджувальною рідиною. Шланги залишаються підключеними.
  5. Послабити чотири кріпильні болти на царге.
  6. Від'єднати штекери на двигуні вентилятора.
  7. Вийняти царгу разом з двигуном вентилятора.
  8. Моделі з 6-циліндровими двигунами: зняття проводиться як у 4-циліндрового двигуна, однак дроти до двигунів вентилятора внизу на лівому лонжероні повинні бути від'єднані від «маси» або від резисторной плати.
  9. Для цього зняти нижню захист моторного відсіку.
  10. Всі моделі: для роз'єднання двигуна і царги послабити три кріпильні гайки.



Чи не пропускають чи шланги у радіатора і двигуна, в тому числі шланги до системи опалення?
Тріщини в шлангах?
Наскільки кінці шлангів заходять на відповідні патрубки?
Затягнуті чи стягнуті болти хомутів?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов