Наша сеть партнеров Banwar
Двигун автомобіля експлуатується в різних кліматичних умовах і при різних навантаженнях. При цьому температура охолоджуючої рідини, а, отже, і двигуна повинна регулюватися і залишатися у вузькому температурному діапазоні, що забезпечує система охолодження двигуна.
Система охолодження герметичного типу включає водяний насос з приводом від приводного ременя, вентилятор радіатора з термовязкостной муфтою, радіатор, розширювальний бачок, термостат і радіатор опалення, а також шланги і перемикачі.
Для охолодження двигуна, водяний насос підтримує безперервний рух охолоджуючої рідини. На холодному двигуні, охолоджуюча рідина циркулює по голівці блоку циліндрів, блоку циліндрів двигуна і радіатора отопітеля салону. При збільшенні температури охолоджуючої рідини, термостат відкриває великий контур циркуляції. В цьому випадку охолоджуюча рідина проходить також і через радіатор, і її температура зменшується, за рахунок потоку повітря, що обдуває радіатор.
Величина потоку повітря збільшується вентилятором, розташованим за радіатором. Вентилятор приводиться в дію полікліновим ременем від шківа, колінчастого вала. Термовязкостная муфта (вискомуфта) вентилятора радіатора включається в залежності від температури повітря за радіатором. При досягненні визначеної температури відкривається клапан "в муфті і термовязкостная муфта пускає в хід крильчатку вентилятора, в результаті збільшується обдув радіатора. Частота обертання вентилятора не може перевищити частоту обертання двигуна. Залежно від конструктивного виконання, наприклад, при наявності кондиціонера встановлюється додатковий вентилятор з електричним приводом. Він управляється двоступінчастим термодатчиком, який кріпиться гвинтами до лівої нижньої частини радіатора. При температурі охолодні -ющей рідини від +92 ° С до +98 ° С, термодатчик включає вентилятор на першу сходинку (мала частота обертання). Якщо температура охолоджуючої рідини підвищується до +99 ... +105 ° С, вентилятор включається на максимальну частоту обертання. У результаті періодичної роботі вентилятора і термостатичні регулювання потоку охолоджуючої рідини, робоча температура двигуна досягається швидше при зменшенні витрати палива.
Вентилятор з електричним приводом може включатися також при вимкненому запаленні. При роботах на гарячому двигуні на час від'єднайте роз'єм вентилятора.
Вентилятор з електричним приводом може включатися, і після виключення запалення. Тому при проведенні робіт на гарячому двигуні на час проведення робіт необхідно від'єднати електричний роз'єм від двигуна вентилятора.
При проведенні робіт на системі охолодження, будьте обережні, щоб охолоджуюча рідина не потрапила на зубчастий ремінь. Етиленгліколь, що міститься в охолоджуючої рідини може пошкодити матеріал зубчастого ременя, що при подальшій експлуатації може привести до розриву ременя.
Елементи системи охолодження бензинових двигунів 1,8-I 1 - радіатор, 2 - верхній шланг радіатора, 3 - водяний насос / термостат, 4 - головка блоку циліндрів, 5 - теплообмінник (радіатор) обігрівача, 6 - поворотний трубопровід охолоджуючої рідини, 7-дросельний вузол, 8 - розширювальний бачок, 9 - масляний теплообмінник, 10 - впускний колектор Елементи системи охолодження двигуна V6
1 - корпус термостата, 2 - кільце ущільнювача, 3 - термостат, 4 - гвинт видалення повітря, 5 - болт, 25 Нм, 6 - пружинний фіксатор, 7 - датчик температури, 8 - задня труба системи охолодження, 9 - сережка для підйому двигуна , 10 - болт, 10 Нм, 11 - труба системи охолодження, 12 - передня труба системи охолодження, 13 - кришка, 14 - ущільнювальне. кільце, 15 - розширювальний бачок, 16 - верхній шланг системи охолодження, 17 - труба системи охолодження, 18 - задній кожух зубчастого ременя, 19 - прокладка, 20 - водяний насос, 21 - нижня труба системи охолодження, 22 - масляний теплообмінник, 23 - пасової шків, 24 - колеса скроні вентилятор. 25 - Visco-муфта вентилятора. 26 - кришка, 27 - від нижнього шланга радіатора
Перевірка системи охолодження
Порушення герметичності системи охолодження і роботу запобіжного клапана надлишкового тиску можна перевірити використовуючи випробувальний прилад для перевірки тиску, наприклад HAZET 4800-1 з перехідником 4800-5.
Прогрійте двигун до досягнення. нормальної робочої температури.
Правила техніки безпеки
При відкриванні кришки розширювального бачка на гарячому двигуні необхідно дотримуватися обережності, так як виходять пари можуть призвести до сильних опіків. Для цього закрийте кришку розширювального бачка товстим шаром тканини і повільно відкрутити кришку до появи шиплячого звуку. Після припинення шипіння повільно відкрутити, і зніміть кришку з розширювального бачка: Знімайте кришку з розширювального бачка тільки при температурі нижче +90 ° С.
Зніміть кришку з розширювального бачка і замість неї встановіть вогнегаснику HAZET 4800-1 з перехідником 4800-S.
Ручним насосом вогнегасника створіть в системі охолодження тиску 1,0 бар. Якщо протягом короткого проміжку часу тиск у системі зменшиться до нуля, отже, система охолодження негерметична і має місце витік охолоджуючої рідини, які необхідно знайти і усунути.
Для перевірки запобіжного клапана надлишкового тиску розташованого в кришці розширювального бачка, встановіть кришку в вогнегаснику, і ручним насосом створюйте тиск. При тиску 1,4-1,6 бар запобіжний клапан надлишкового тиску повинен відкритися.