Наша сеть партнеров Banwar
Система повного приводу quattro є системою постійного повного приводу, в якій крутний момент постійно передається на всі колеса автомобіля. З 1980 року назва quattro використовується автовиробником Audi для позначення системи повного приводу своїх автомобілів і є зареєстрованим товарним знаком. Відмінною особливістю системи quattro є поздовжнє розташування двигуна і елементів трансмісії, яке характерно для більшості автомобілів Audi.
Незважаючи на відмінності в конструкції систем конкретних автомобілів, система quattro включає наступні традиційні елементи повнопривідної трансмісії: коробку передач, роздавальну коробка, карданну передачу, головну передачу і міжколісний диференціал на кожній осі.
У трансмісії quattro може встановлюватися як механічна коробка передач , так і коробка автомат .
Роздавальна коробка безпосередньо приєднана до коробки передач. Конструктивно вона включає міжосьовий диференціал, що розподіляє крутний момент на передню і задню осі. Корпус диференціала має механічне поєднання з коробкою передач. Розподіл крутного моменту на осі в залежності від конструкції роздавальної коробки може здійснюватися безпосередньо через приводні вали або окрему зубчасту передачу.
Як міжосьового диференціала в системі повного приводу quattro використовувалися і використовуються:
- з 1981 року - вільний міжосьовий диференціал з механічним блокуванням;
- з 1988 року - самоблокирующийся симетричний диференціал Torsen з можливістю перерозподілу крутного моменту на вісь з кращим зчепленням до 80%. Розташування сателітів перпендикулярно приводним валів (Torsen Т-1);
- з 2007 року - самоблокирующийся несиметричний диференціал Torsen з розподілом крутного моменту по осях в стандартному положенні 40:60 і з можливістю перерозподілу крутного моменту на вісь з кращим зчепленням до 70% - на передню вісь і до 80% - на задню вісь. Розташування сателітів паралельно приводним валів (Torsen Т-3).
- з 2010 року - самоблокирующийся несиметричний диференціал з коронними шестернями з розподілом крутного моменту по осях в стандартному положенні 40:60 і з можливістю перерозподілу крутного моменту на вісь з кращим зчепленням до 70% - на передню вісь і до 85% - на задню вісь (Audi RS5).
Роздавальна коробка автомобіля Audi Allroad додатково оснащується зниженою передачею.
Передача крутного моменту на задню вісь здійснюється за допомогою карданної передачі , Що складається з двох валів, трьох шарнірів рівних кутових швидкостей і однієї проміжної опори.
Головна передача і задній міжколісний диференціал виконані в окремому картері. В різний час в системі quattro використовувалися такі конструкції задніх диференціалів:
- з 1981 року - вільний диференціал з механічним блокуванням (Ручний або електропневматичної);
- з 1988 року - самоблокирующийся симетричний диференціал Torsen (Audi V8);
- з 1995 року - вільний диференціал з електронним блокуванням .
Вал приводу передній осі забезпечує передачу крутного моменту від роздавальної коробки до головної передачі і міжколісним диференціалу передньої осі. Він поміщений в окремий кожух. На останніх моделях автомобілів Audi, оснащених системою quattro, коробка передач, роздавальна коробка, вал приводу, головна передача і диференціал передньої осі об'єднані в одному корпусі.
Як переднього міжколісного диференціала використовується сободних диференціал, до якого з 1995 року додана функція електронного блокування диференціала.
На автомобілях Audi з поперечним розташуванням двигуна (Audi A3 / S3, Audi TT, Audi Q3) використовується система повного приводу, що підключається автоматично, аналогічна системі 4Motion з фрикційної муфтою Haldex .
Перспективна версія системи повного приводу від Audi заснована на використанні гібридної силової установки і носить назву E-tron quattro. Дану систему планується встановлювати на серійні автомобілі з 2014 року.
Конструктивно система E-tron quattro включає в додаток до двигуна внутрішнього згоряння і коробці передач два електродвигуни - потужністю 33 кВт на передній осі і 60 кВТ - на задній. При цьому задня вісь має тільки електричний привід. Живлення електродвигунів здійснюється від літій-іонної акумуляторної батареї, встановленої в центральному тунелі автомобіля.