- діагностика TPMS
- Робота колісних датчиків
- «Корпоративне навчання» датчиків
- Альтернативна діагностика
Наша сеть партнеров Banwar
Nissan став впроваджувати систему контролю тиску в шинах (далі по тексту TPMS - tyre pressure monitoring system) в 2003 році в якості стандартного обладнання автомобілів або як додаткову опцію на більшості моделей.
В обслуговуванні систем TPMS Nissan є одна невелика хитрість, це ... покупка правильного обладнання. Устаткування для роботи з системою TPMS, який підключається через роз'єм OBD II має бути сумісним з датчиками TPMS Nissan і здатне перепрограмувати систему при ремонті і сервісі.
діагностика TPMS
У більшості випадків скарги клієнтів виникають унаслідок падіння тиску. Якщо в ваш автосервіс приїхав Ніссан з палаючим індикатором системи TPMS, це в більшості випадків означає, що система працює нормально, просто в одному з коліс знижений тиск. Спочатку потрібно накачати колеса до тиску по специфікації і проїхати на швидкості близько 25 км / год протягом трьох хвилин, контрольна лампа повинна згаснути. Якщо система не функціонує належним чином, контрольна лампа буде моргати протягом хвилини, потім буде горіти безперервно. Характер спалахів може свідчити про те, що один з датчиків, або кілька, не активовані (не прописаний ID код в модулі системи).
Тим не менш, це не свідчить про низькій напрузі в колісному датчику, втрати сигналу або інший несправності. Повернення даних системи в початковий стан і відновлення роботи потребують спеціального обладнання, яке працює з блоком управління систем кузова (Body Control Module (BCM). Є можливість зчитувати коди, записуючи спалаху контрольної лампи.
Робота колісних датчиків
У більшості TPMS Nissan використовується один приймач, який приймає сигнали від чотирьох колісних датчиків (або п'яти, якщо він встановлений на запасному колесі). Датчик передає персональний ID сигнал і інформацію про тиск згідно запропонованих інтервалів часу або в разі падіння тиску в шині. Датчики мають вбудовані акселерометри, що передають сигнали під час руху.
Приймач системи ідентифікує положення кожного з датчиків згідно переданим ID сигналами датчиків. Датчик може також передавати інформацію про заряд батареї, якщо напруга впала нижче норми.
Якщо діагностується несправність датчика - не слід робити висновок, що саме датчик вийшов з ладу. Він чутливий до того, як він встановлений на колесі. Зміна в положенні датчика при монтажі може заважати при використанні обладнання, при ініціалізації системи і також впливати на передачу сигналу датчиком. Завжди встановлюйте корпус датчика паралельно колесу. І в разі якщо датчик не прописався в системі, спробуйте прокатати автомобіль на один два метри. Ця допоможе проходженню сигналу датчика, компоненти підвіски або гальм не будуть служити перешкодами.
Nissan використовує датчики TPMS від компаній Continental, Schrader і Pacific. Датчики і комплекти для ремонту датчиків не взаємозамінні між собою. Завод замінив моделі датчиків на деяких автомобілях після повені в Таїланді в 2010 році коли там були затоплені фабрики постачальників.
«Корпоративне навчання» датчиків
На відміну від багатьох інших систем, в яких процедура прописки датчиків виконується простим натисненням декількох кнопок на сканері, більшість TPMS Ніссан вимагає застосування спеціального / заводського обладнання або обладнання спеціалізованого на роботі з виключно системами TPMS. Обладнання повинно бути здатне через роз'єм OBD II з'єднуватися з блоком управління системами кузова і входити в режим навчання або приймати ID сигнали датчиків.
Цей метод іноді називається «корпоративним методом» навчання системи TPMS, так як процес може бути виконаний тільки за допомогою оригінального устаткування Ніссан.
Але, тим не менш, на ринку є діагностичне обладнання інших виробників здатне виконати функції «навчання» систем TPMS Ніссан.
Метод з використанням обладнання Ніссан полягає в перекладі блоку управління системами кузова в режим навчання за допомогою діагностичного сканера і активації датчиків за допомогою обладнання для активації. Устаткування для активації посилає низькочастотний сигнал до антен датчиків. Цей сигнал ініціює передачу інформації від датчиків до приймача.
На деякому обладнанні можливо запустити датчики на передачу сигналу, створивши низькочастотний керуючий сигнал і записати отриману інформацію в сканер. Потім інформація може бути прописана в модулі TPMS через роз'єм OBD II.
Інший варіант, якщо ви не маєте обладнання для активації - це спробувати провести тест драйв з вашим сканером на борту.
Спочатку створіть в шинах наступне тиск:
Ліве середнє колесо - 2.3 bar
Праве переднє колесо - 2.1 bar
Праве заднє колесо - 2.0 bar
Ліве заднє колесо - 1.8 bar
Потім, використовуючи сканер для діагностики введіть модуль управління системами кузова в режим «ID реєстрації датчика». Прокатаєтеся на швидкості 40-50 км / ч кілька хвилин до тих пір коли сканер видасть вам сигнал «done» - готове, це означає, що все датчики прописані і ідентифіковані з різним тиском в шинах. Після тест драйву накачайте шини запропонованим тиском по специфікації. Це остання можливість запустити активацію системи. Можливо також наявність проблем з антенами датчиків, якщо процедура не вдалася.
Альтернативна діагностика
Приймач системи зазвичай розташований під панеллю приладів. Залежно від моделі, система NPSM може використовувати антену системи безключового доступу в автомобіль.
Модуль управління системами кузова обмінюється сигналами з інструментальною панеллю через CAN шину, подаючи сигнал падіння тиску або передає свідчення тиску в шинах.
Якщо ви отримали при діагностиці сигнал "no communication" - "немає з'єднання" в системі TPMS, це, можливо, ознака проблеми більш глобальною. Наприклад, блок управління системами кузова не може комутуватися з системою АБС або модуль передачі сигналу потребує визначення швидкості автомобіля, система TPMS не працюватиме і на панель виведеться сигнал попередження про несправності.
У ряді випадків база даних Autodata Online допоможе вам у проведенні робіт з TPMS Ніссан. Використання діагностичного інструменту не виключає використання бази даних по ремонту.
Підписатися на статті та замітки