- Система змащення двигуна УМЗ-4216, склад, пристрій, обслуговування, тиск масла в системі змащення,...
- Масляний радіатор системи змащення двигуна УМЗ-4216.
- Заміна масляного радіатора системи змащення двигуна УМЗ-4216.
- Заміна і установка масляного радіатора системи змащення двигуна УМЗ-4216 на автомобілях Газель і Соболь.
- Каталожні номери вузлів і деталей системи змащення двигуна УМЗ-4216, масляного картера, маслоприемника...
- Тиск в системі змащення двигуна УМЗ-4216.
- Обслуговування системи змащення двигуна УМЗ-4216, що застосовуються моторні масла.
Наша сеть партнеров Banwar
Система змащення двигуна УМЗ-4216 комбінована: під тиском і розбризкуванням. Через маслоприемник масло засмоктується масляним насосом і через повнопотоковий масляний фільтр подається в масляну магістраль.
Система змащення двигуна УМЗ-4216, склад, пристрій, обслуговування, тиск масла в системі змащення, каталожні номери деталей.
На масляному насосі встановлений редукційний клапан перепускає масло в магістраль минаючи фільтруючий елемент при його великому опорі (засміченні, пуск холодного двигуна). Пропускний клапан відкривається при різниці тисків на вході і виході з фільтру 58-73 кПа (0,60-0,75 кгс / см2). При температурі навколишнього повітря вище плюс 5 градусів необхідно відкрити краник масляного радіатора. Краник відкритий, коли його важіль спрямований уздовж шланга.
Перед краником масляного радіатора встановлений обмежувальний клапан, що відкриває доступ масла в радіатор тільки при тиску понад 70-90 кПа (0,7-0,9 кгс / см2). Всі клапани системи змащення відрегульовані на заводі і регулювати їх в експлуатації забороняється.
масляний фільтр встановлений на блоці циліндрів з правого боку двигуна. Зняття фільтра проводиться шляхом обертання його проти годинникової стрілки. При установці нового фільтра на двигун необхідно переконатися в справності ущільнювальної гумової прокладки, змастити її моторним маслом і загорнути фільтр руками до торкання прокладкою площині на блоці циліндрів, потім довернуть фільтр на 3/4 обороту.
Після установки фільтра і заправки двигуна моторним маслом слід запустити двигун на 30-40 секунд і зупинити. Переконатися у відсутності течі масла з-під прокладки і перевірити рівень масла.
Масляний радіатор системи змащення двигуна УМЗ-4216.
Масляний радіатор системи змащення двигуна УМЗ-4216 являє собою змійовик з алюмінієвої трубки і служить для додаткового охолодження масла. Масляний радіатор закріплений за допомогою кронштейнів на панелі облицювання радіатора і з'єднаний з масляною магістраллю двигуна гумовим шлангом через запірний кран і запобіжний клапан. Масло з радіатора зливається по шлангу в масляний картер.
Заміна масляного радіатора системи змащення двигуна УМЗ-4216.
У разі порушення герметичності масляного радіатора його необхідно зняти з автомобіля і замінити новим. Заміну масляного радіатора необхідно виконувати в такій послідовності.
- Завершити з'єднання кронштейн кріплення радіатора від верхньої панелі облицювання радіатора. Від'єднати і зняти бампер.
- Завершити з'єднання і зняти верхню панель облицювання радіатора, попередньо від'єднавши штирові колодки проводів звукових сигналів, повітрозабірник повітряного фільтра і привід замка капота.
- Завершити з'єднання і зняти панель облицювання радіатора в зборі з масляним радіатором, попередньо від'єднавши шланги від масляного радіатора.
- Завершити з'єднання масляний радіатор в зборі з верхніми і нижніми кронштейнами від панелі облицювання радіатора.
- Замінити масляний радіатор новим.
Установку масляного радіатора необхідно виконувати в послідовності, зворотній зняттю з огляду на таке.
- Момент затягування гайок кріплення верхніх і нижніх кронштейнів масляного радіатора повинен бути 1,7-2,3 Нм (0,17-0,23 кгсм).
- Момент затягування гайок кріплення масляного радіатора до панелі облицювання радіатора 12-18 Нм (1,2-1,8 кгсм).
Заміна і установка масляного радіатора системи змащення двигуна УМЗ-4216 на автомобілях Газель і Соболь.
Каталожні номери вузлів і деталей системи змащення двигуна УМЗ-4216, масляного картера, маслоприемника і масляного насоса, привода масляного насоса, фільтра очищення олії, датчиків тиску масла.
Тиск в системі змащення двигуна УМЗ-4216.
Тиск в системі змащення двигуна УМЗ-4216 при температурі масла плюс 80 градусів при відключеному масляному радіаторі не повинно бути менше 125 кПа (1,3 кгс / см2) при частоті обертання колінчастого вала 700 оборотів в хвилину і 245 кПа (2,5 кгс / см2) при 2000 оборотах на хвилину. Під час експлуатації автомобіля треба стежити за роботою датчиків тиску масла. Датчик аварійного тиску масла спрацьовує при тиску 39-78 кПа (0,4-0,8 кгс / см2).
Забороняється експлуатувати автомобіль з палаючої сигнальної лампою аварійного тиску масла. На прогрітому двигуні УМЗ-4216 при справній системі мастила в режимі холостого ходу і при різкому гальмуванні сигнальна лампа може горіти, але повинна негайно гаснути при збільшенні частоти обертання колінчастого вала.
Обслуговування системи змащення двигуна УМЗ-4216, що застосовуються моторні масла.
Перевіряти рівень масла в картері двигуна УМЗ-4216 необхідно перед виїздом і через кожні 300-500 кілометрів пробігу в залежності від стану двигуна. Рівень масла повинен бути при цьому між мітками П і 0 покажчика рівня масла. Обсяг масла доливаного в картер двигуна від позначки 0 до мітки П, становить приблизно 2 літри. Рівень масла заміряється через 2-3 хвилини після зупинки прогрітого двигуна.
У картер двигуна УМЗ-4216 необхідно заливати моторне масло за характеристиками не нижче Б3 / Д1 по СТО ААІ 003 або SF / CC за класифікатором APJ. Класи в'язкості SAE 15W-30, SAE 15W-40 всесезонно, SAE 20W-40 - для районів з жарким кліматом, SAE 5W-30, SAE 10W-30 - для районів з холодним кліматом. Відпрацьоване масло зливати з картера двигуна відразу ж після поїздки, поки воно гаряче. В цьому випадку масло зливається швидко і повністю.
першу заміну масла необхідно провести після обкатки двигуна, через 2000 кілометрів пробігу з одночасною заміною масляного фільтра. Наступні заміни масла проводяться через кожні 10 000 кілометрів пробігу автомобіля з одночасною заміною масляного фільтра. Рекомендується через дві зміни масла промивати систему змащення двигуна.
Для промивання системи змащення треба злити з картера гарячого двигуна відпрацьоване масло, залити спеціальний миючий масло на 3-5 мм вище мітки 0 на покажчику рівня масла і дати двигуну попрацювати протягом 10 хвилин. Потім миючий масло злити, замінити змінний масляний фільтр і залити свіже масло. Допускається змішування залишків миючого масла після зливу зі свіжим маслом. У разі відсутності миючого масла промивку можна здійснювати чистим моторним маслом.