- Системи активної безпеки
- Антиблокувальна система (ABS)
- Антипробуксовочна система (ASC)
- Система курсової стійкості (ESP)
- Система розподілу гальмівних зусиль (EBD)
- Система блокування диференціала
- Системи допомоги при спуску або підйомі
- паркувальна система
- Ручне гальмо
- Системи пасивної безпеки автомобіля
- Ремінь безпеки
- Подушка безпеки
- підголівник
- висновок
Наша сеть партнеров Banwar
За наявними статистичними даними, велика частина дорожніх пригод відбувається за участю автомобілів, отже, саме міркувань безпеки конструктори і виробники машин приділяють підвищену увагу. Великий обсяг роботи в цьому напрямку проводиться на стадії проектування, де здійснюється моделювання всіх видів небезпечних моментів, здатних відбутися на дорозі.
У сучасні системи активної і пасивної безпеки автомобіля входять як окремі допоміжні пристосування, так і досить складні технологічні рішення. Застосування всього цього комплексу засобів покликане допомогти водіям автомобілів і всім іншим учасникам дорожнього руху зробити життя більш безпечним.
Системи активної безпеки
Основне завдання встановлених систем активної безпеки полягає в створенні умов для виключення виникнення будь-якого роду аварій . На даний момент за забезпечення активної безпеки відповідають в основному електронні системи автомобіля.
При цьому варто враховувати, що головною ланкою, що забезпечує відсутність аварійних ситуацій на дорозі, як і раніше є водій. Всі наявні в наявність електронні системи повинні лише допомагати йому в цьому і полегшувати керування транспортним засобом, виправляючи незначні помилки.
Антиблокувальна система (ABS)
Антиблокувальні пристрої зараз встановлюються на більшу частину всіх транспортних засобів. Такі системи безпеки допомагають виключити блокування коліс в момент гальмування. Це дає можливість зберігати керованість транспортним засобом у всіх складних ситуаціях.
Найбільша необхідність застосування систем ABS виникає зазвичай при переміщенні на слизькій дорозі. Якщо під час ожеледиці блоку керування транспортним засобом надходить інформація про те, що швидкість обертання якого-небудь з коліс менше, ніж у інших, то ABS регулює тиск гальмівної системи на нього. В результаті швидкість обертання всіх коліс вирівнюється.
Антипробуксовочна система (ASC)
Такий вид активної безпеки можна вважати одним з різновидів антиблокувальної системи, і призначений він для забезпечення керованості транспортним засобом під час розгону або підйому на дорозі зі слизьким покриттям. Пробуксовка в даному випадку запобігається завдяки перерозподілу між колесами крутного моменту.
Система курсової стійкості (ESP)
Активна система безпеки автомобіля такого роду дозволяє зберегти стійкість транспортного засобу і запобігти виникненню надзвичайних ситуацій. У своїй основі ESP використовує антипробуксовочную і антиблокувальну системи, стабілізуючи рух автомобіля. Крім того, ESP відповідає за просушку гальмівних колодок, чим значно полегшує ситуацію при русі на мокрій трасі.
Система розподілу гальмівних зусиль (EBD)
Розподіляти гальмівні зусилля необхідно для того, щоб виключити ймовірність занесення транспортного засобу в процесі гальмування. EBD є різновидом антиблокувальної системи і перерозподіляє тиск в гальмівній системі між передніми і задніми колесами.
Система блокування диференціала
Основне завдання диференціала - передача крутного моменту від КПП на провідні колеса. Такий комплекс безпеки забезпечує передачу зусилля всім споживачам в тому випадку, коли одне з провідних коліс має хороше зчеплення з поверхнею, знаходиться в повітрі або на слизькій дорозі.
Системи допомоги при спуску або підйомі
Включення таких систем серйозно полегшує керування транспортним засобом під час руху на спуску або підйомі. Мета електронної системи допомоги - підтримувати необхідну швидкість, пригальмовуючи одне з коліс при необхідності.
паркувальна система
Датчики парктроника задіюються при маневруванні машини з метою запобігти її зіткнення з іншими об'єктами. З метою попередження водія подається звуковий сигнал, іноді на табло показується відстань, що залишилася до перешкоди.
Ручне гальмо
Основне призначення стоянкового гальма - в утриманні транспортного засобу в статичному положенні під час стоянки.
Системи пасивної безпеки автомобіля
Мета, яку повинна виконувати будь-яка система пасивної безпеки автомобіля складається в зменшенні тяжкості можливих наслідків в тому випадку, якщо аварійна ситуація все-таки відбулася. Застосовувані способи пасивного захисту можуть бути такими:
- ремінь безпеки;
- подушка безпеки;
- підголівник;
- зроблені з м'якого матеріалу деталі передньої панелі машини;
- передній і задній бампери, які поглинають енергію при ударі;
- що складається рульова колонка;
- безпечний вузол педалей;
- підвіска двигуна і всіх основних агрегатів, що відводить його під низ автомобіля при аварії;
- виготовлення стекол по технології, що запобігає виникненню гострих осколків.
Ремінь безпеки
Серед всіх систем пасивної безпеки, які застосовуються в автомобілі, ремені вважаються одним з основних елементів.
У разі дорожньо-транспортної пригоди ремені безпеки дозволяють утримати на своєму місці водія і пасажирів.
Подушка безпеки
Поряд з утримують ременями, подушка безпеки також відноситься до основних елементів пасивного захисту. при виникненні ДТП швидко наповнюються газом подушки захищають знаходяться в машині людей від отримання травм з боку рульового колеса, скла або передньої панелі.
підголівник
Підголівники дозволяють убезпечити шийний відділ людини при деяких видах аварій.
висновок
Системи активної і пасивної безпеки автомобіля в багатьох випадках допомагають запобігти виникненню аварійних ситуацій, але лише відповідальна поведінка на дорозі може в значній мірі гарантувати відсутність важких наслідків.