- Що заважає розвитку електрокарів?
- Що рухає індустрію вперед?
- Що буде з електрокарами далі?
- А як же викиди?
Наша сеть партнеров Banwar
Аналітики підрахували, що повне впровадження інфраструктури для електрокарів потребують майже $ 6 трлн. Самі ж екологічно чисті автомобілі все ще залишаються занадто дорогими для ринку.
Незважаючи на те, що останні кілька років електричні автомобілі знаходяться на слуху в медіа, їх продажу і розповсюдження як і раніше несумірні з авто на викопному паливі.
У Китаї - одному з найбільш сприятливих ринків для електричних автомобілів - з початку 2018 го вдалося продати 107 тис. Електрокарів, в той час як машини з двигуном внутрішнього згоряння (ДВЗ) купили більше 2 млн. Людей. І це не кажучи вже про глобальний ринок, де ДВС обганяє "електрички" на десятки мільйонів примірників.
Безумовно, прогрес у розвитку екологічно чистих авто є, адже кілька років тому їх продажу вимірювалися тисячами і це було чимось супер екзотичним для звичайних споживачів. Проте, згідно з недавнім звітом Bloomberg , Для становлення масштабної інфраструктури заправних станцій і обслуговування електрокарів знадобиться ще $ 5,7 трлн інвестицій (і це без урахування коштів автовиробників на розробку і випуск таких авто).
Що заважає розвитку електрокарів?
Одне з головних перешкод - слаборозвинена інфраструктура. За даними того ж Bloomberg, в світі існує близько 600 тис. Заправних станцій, причому більше половини з них знаходяться в вищезгаданому Китаї.
Навіть з урахуванням систем супершвидкої зарядки і флагманських моделей, які можуть проїхати більше 500 км на одному акумуляторі, електрокари залишаються нішевим рішенням, коли мова йде про далеких поїздках або експлуатації в слаборозвинених країнах.
Крім цього, відбиває бажання покупців і вартість подібних автомобілів. Цінники на базові нові електрокари, на зразок Chevrolet Bolt або Nissan Leaf (не кажучи вже про Tesla), якщо не випереджають, то знаходяться на тому ж рівні, що і вартість автомобіля класом вище, але з ДВС.
Опитування компанії UBS в 6 країнах з найбільшими автомобільними ринками свідчить, що найчастіше купують електрокари сім'ї з доходом від $ 300 тис. На рік (приблизно $ 25 тис. На місяць). І лише 41% опитаних з доходом від $ 150 тис. До $ 200 тис. На рік планують купити електрокари.
Що рухає індустрію вперед?
Ключовою перевагою електрокарів залишається державне субсидування. Багато країн на законодавчому рівні знижують мита на авто такого типу, щоб покупці відмовлялися від шкідливих бензинових і дизельних машин.
Ну і, звичайно ж, поки ніхто не відміняв феномен Tesla Ілона Маска. Незважаючи на те, що компанія довгі роки не могла вийти в плюс, зараз каліфорнійському бренду вдалося налагодити виробництво своїх автомобілів і популяризувати "народний" електрокар Model 3 .
З огляду на державних субсидій в США, ціна на нього знизилася до $ 35 тис. З такими показниками запасу ходу і продуктивності, модель, фактично, не має конкурентів. Повідомлялося, що Tesla вже випустила 100 тис. Одиниць найпопулярнішого Model 3, а на момент початку поставок її попередньо замовити майже півмільйона покупців.
Наступним орієнтиром еталонного електрокара для всіх автовиробників повинен стати Volkswagen. Днями в компанії заявили про випуск повністю електричного среднеразмерного седана ID Aero в 2020-м, вартість якого повинна скласти $ 23 тис. І хоч характеристики авто поки невідомі, популярний бренд з Вольфсбурга планує побудувати три заводи для початкового випуску 200 тис. нових електрокарів, а в перспективі створити близько 50 млн . "Зелених" авто.
Що буде з електрокарами далі?
Судячи з прагнення окремих компаній і критичної необхідності в турботі про навколишнє середовище, можна припустити, що розвиток мережі електрокарів залишиться однією з прерогатив автоіндустрії в розвинених країнах.
Але, не варто забувати і про масштаби робіт і інвестицій, які потрібно впровадити для відмови від полуторавекового досвіду використання авто на ДВС.
Показовим є прогноз одного з головних світових автовиробників - BMW. Попри те, що компанія активно розвиває лінійку електричних і гібридних авто, менеджери баварського бренду впевнені - до 2030 року 85% модельного ряду BMW все ще матимуть традиційні двигуни на викопному паливі.
А як же викиди?
З іншого боку, з такими гучними заявами, баварські виробники будуть змушені найближчим часом значно знизити рівень шкідливих викидів своїх автомобілів, а через 10 років і зовсім зробити їх такими ж безпечними для природи, як і електромобілі. Якщо, звичайно, це можливо.
Адже, як раніше писало НВ, в Європейському Союзі вже заявили про повне відмову від дизельних авто і нових жорстких нормах викидів CO2. Одні з перших засурмили Париж, Мадрид і Афіни: глави цих міст ще два роки тому вирішили прибрати всі дизельні авто зі своїх доріг до 2025-го. А близько місяця тому, суд Берліна і зовсім заборонив проїзд старих дизельних транспортних засобів на кількох вулицях в центрі міста.
Найбільш резонансним стало оновлення норм шкідливих вихлопів: Європарламент узгодив, що допустимий зараз кількість викидів повинні знизити на 20% до 2025-го і на 40% до 2030-го. До того ж, політики пропонують зробити так, щоб 35% автомобілів, які будуть продаватися з 2030 року, належали до категорії транспортних засобів з низьким рівнем шкідливих викидів.
Ведучий програми Їдемо далі на Радіо НВ Віктор Стельмах пояснював, що через це, до 2050 року можуть зникнути автомобілі з ДВС, оскільки вже зараз автовиробники не розробляють нові силові установки на викопному паливі.
Таким чином, як мінімум в найближчі 10 років нас очікує цікава гонка між становленням інфраструктури електрокарів і розвитком все менше шкідливих ДВС.
Що заважає розвитку електрокарів?Що рухає індустрію вперед?
Що буде з електрокарами далі?
А як же викиди?
Що заважає розвитку електрокарів?
Що рухає індустрію вперед?
Що буде з електрокарами далі?
А як же викиди?