Наша сеть партнеров Banwar
Разом з Сергієм Волощенко, ведучим «Першого автомобільного каналу», ми розповімо власникам SUV і позашляховиків, як дізнатися справжній потенціал їх машин. Розкривати козирі повнопривідної техніки будемо на прикладі оновленого Suzuki Grand Vitara з «чесним» повним приводом.
Сьогодні кожен четвертий проданий в Україні автомобіль - SUV або позашляховик. І популярність таких машин продовжує рости. Але збільшуючи кількість моделей з усіма провідними колесами, виробники найчастіше намагаються здешевити їх конструкцію за рахунок відмови від істинно позашляхових цінностей. В першу чергу спрощується повний привід. Класичним вже вважається 4х4, в якому за замовчуванням провідними є передні колеса, а задні підключаються через муфту по команді електроніки. У цій концепції чимало плюсів, але якщо снігу по коліна або під колесами розкиснула бруд, більше шансів виїхати на класичному повному приводі - з блокуваннями і і «поніжайкой».
Єдиним авто в сегменті, як і раніше озброєним такою технікою, залишається Suzuki Grand Vitara. Після поновлення «японець» оснащується тільки бензиновим мотором 2,4 л (165 л. С.) І може бути обладнаний як МКП, так і «автоматом». Причому прихильники позашляхових талантів моделі часто віддають перевагу саме "механіці", частка якої в загальному обсязі продажів цієї моделі доходить до 40%. Хоча навіть з АКП вона вміє значно більше, ніж «однокласники» з «ручкою» і «муфтою».
Наявність адекватного кліренсу в 200 мм і інтегрованої рами укупі з роздавальної коробкою і примусовим блокуванням міжосьового диференціала автоматично виводять авто з ряду кросоверів в справжні позашляховики. Хоча більшість власників Suzuki Grand Vitara, напевно, і не підозрюють про це.
Крутий підйом або спуск потрібно форсувати перпендикулярно. Інакше, рухаючись під кутом, можна перекинути машину.
Блокування і «поніжайкі"
На центральній консолі позашляховика є перемикач режимів приводу. У звичайних умовах «японець» розподіляє момент між передніми і задніми колесами в пропорції 47:53, тобто має постійний повний привід. Якщо ж перевести селектор в положення 4Н Lock, то заблокується центральний диференціал, а переклад в 4L Lock активує знижений ряд передач, який фактично ділить навпіл швидкість обертання коліс, так як його передавальне число дорівнює 1,97. Іншими словами, це означає, що на виході з роздавальної коробки кардан обертається вже вдвічі повільніше. Але навіщо такі складнощі, якщо можна просто включити першу передачу замість другої? А потім, щоб отримати, наприклад, половину першої передачі. Адже в такому разі будуть не тільки вдвічі менше обертів, а й удвічі більше тяги на колесах, що дозволяє впевнено їхати в важкопрохідних місцях. Саме завдяки такій тязі легше виключити буксування, т. Е. Втрати зчіпних властивостей шин з дорогою. А на крутих спусках вона ж допомагає сильно гальмувати двигуном, особливо там, де потрібен мінімальний темп. Можна скористатися і більш сучасним способом, адже Suzuki пропонує електронну систему допомоги спуску з гори.
Як це працює в Suzuki
Навіть після натискання кнопки система курсової стійкості повністю не вимикається. Деактивується вона тільки при включенні «поніжайкі» або при блокуванні міжосьового «Діффа».
У режимі 4L Lock повністю вимикається система курсової стійкості, тому вона не душить мотор в самий невідповідний момент.
Suzuki дозволяє блокувати міжосьовий диференціал навіть на зниженому ряді передач і на швидкості до 80 км / ч.
Щоб включити знижений ряд передач, необхідно перевести КП в нейтраль і утримувати педаль гальма. Підказка про це висвічується на панелі приладів.
5 «табу» для справжніх джипперов:
1. Знижений ряд передач необхідно включати перед форсуванням перепони, а не в той момент, коли автомобіль вже застряг.
2. Головне - не «грати» зі зчепленням. Намагайтеся включати передачі максимально точно і швидко, щоб не спалити накладки.
3. Не забувайте, що на заблокованому повному приводі по асфальту їздити не можна, та й радіус розвороту стає, як у суховантажу.
4. Знижений ряд передач сильно зменшує швидкість, так що перед перешкодою, яке потрібно пройти ходом, краще включити вищий щабель.
5. У піску не повертайте колеса на великий кут. Чи не тому, що із заблокованої трансмісією і на зниженому ряді збільшується радіус розвороту, а з тієї причини, що передні колеса в такій ситуації боковиной впираються в пісок, і підвищується ризик закопатися.
Фото Андрія Яцулюка
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.
Сергій ВолощенкоВедучий «Першого Автомобільного телеканалу», Головний редактор журналу «Auto Bild Все Провідні» Уже в 6-річному віці знав, що головною пристрастю життя будуть машинки (тоді й гадки не мав, що бувають інші). У цьому ж віці вперше сів за кермо. Батько працював викладачем в ДОСААФ, так що вибирати на чому їздити я міг уже тоді. Спочатку ГАЗ-53, потім «копійка», ЗІЛ-130, навіть автобус ЛАЗ. Хто ж знав, що цього списку кінця і краю не буде. Спробував якось підрахувати скільки машин за 15 років роботи в журналістиці я вже об'їздив і збився на п'ятій сотні. А в Ікселі вже прописана чергу на кілька тижнів вперед.Начінал кар'єру в «Бліц-Інформ», потім в 1998 році був першим головним редактором журналу «Авто Мир», вивчав роботу автобізнесу зсередини, работав PR-менеджером на «Віннер Імпортс». Зараз проявляю чудеса еквілібристики сидячи навіть не на двох стільцях. Крім журналів «Auto Bild» і «Всі провідні» є ще й два проекти на «Першому Автомобільному телеканалі». А подробиці про це та багато іншого, сподіваюся знайдете в моєму блозі!
Інші матеріали автора:
Але навіщо такі складнощі, якщо можна просто включити першу передачу замість другої?