Наша сеть партнеров Banwar
Якщо вибирати форму кузова для швидкого автомобіля, то куб приходить на розум в останню чергу. Проте в Kia змогли зламати стереотип. За тиждень з Kia Soul GT я отримав масу задоволення, «катаючи квадратне».
Складно бути лаконічним, кажучи про дизайн Kia Soul GT. Це не просто автомобіль, в ньому є щось від стильного гаджета. Таке враження, що дизайнери закинули в блендер Nissan Cube і колонки Beats. На виході вийшла відмінна комбінація практичності і стилю. Кожного разу, виходячи до машини, я радів їй, як дитина новій яскравій іграшці.
Зовні від «звичайного» Soul версія GT відрізняється кількома невеликими деталями. Головна оптика, видозмінені бампери і накладки порогів, «двоствольний» глушник - ось, мабуть, і все.
Щоб втиснути автомобіль в жорсткі цінові рамки, його позбавили деяких опцій. Наприклад, Soul GT пропонується тільки з галогенними фарами. У жертву ціновій політиці також були принесені система автоматичного паркування, панорамний дах, передній парктроник.
Спортивний характер більш грунтовно підкреслять в салоні. Помаранчева прострочки, скошений в нижній частині кермо, крісла з центральними вставками, стилізованими під карбонове плетіння ... По суті це все той же Soul з його комфортної посадкою і хорошою ергономікою. Спортивна розкіш здається доречною, але потім згадуєш, це ж субкомпактний кросовер, а не гарячий хетчбек.
Простору в салоні вистачає, на задньому ряду сидінь за рослим водієм цілком комфортно поміститься не менше рослий пасажир. Форм-фактор автомобіля дозволив забезпечити великий простір для всіх. Приємно порадувало ставлення виробника до дрібниць: для задніх пасажирів передбачена навіть USB-розетка для зарядки мобільних телефонів.
На жаль, як і у більшості однокласників, багажник обсягом не вражає. До того ж досить великий його обсяг займає органайзер, розташований під поликом. Практичний сенс такої організації простору мені так і не вдалося зрозуміти. Мабуть, таке рішення було продиктовано неможливістю забезпечити низьку навантажувальну висоту прорізу задніх дверей.
У версії Soul GT інженери KIA додали до яскравого дизайну цікавий двигун робочим об'ємом 1.6 літра, забезпечений турбокомпресором. Його рівна тяга швидше схожа на великий атмосферник, вона підхоплює машину майже з неодружених оборотів. Цим мотор зобов'язаний турбіні twin-scroll і змінним фазам газорозподілу.
Виробник обіцяє розгін до сотні за 7.8 секунди. Це досить швидко для кросовера, хоча і не вражає уяву. Взагалі їзду на Soul GT я б не назвав захоплюючою. Він просто робить свою справу, бути може навіть занадто спокійно і тихо. Якщо потрібно прискоритися, щоб влитися в більш швидкий потік - просто натисніть педаль акселератора. І все. Ніякої драми і грубого гулу кінських сил.
Основне задоволення від силового агрегату отримуєш в повсякденній їзді. Якщо ніжно погладжувати педаль газу, роботизована трансмісія перемикається вже близько 2000 оборотів в хвилину, але якщо надавати сильніше, то мотор закрутиться майже до граничних оборотів. За рахунок крутного моменту в 265 Ньютон-метрів, доступного вже при 1500 оборотів в хвилину, машина легко прискорюється в практично будь-якій ситуації.
Для версії GT доступний тільки один варіант, преселективна роботизована КПП. Роботу трансмісії я б не назвав ідеальною. По-перше, на відміну від німецьких аналогів, тут відчуваються перемикання передач. У динамічному розгоні це комусь може навіть сподобатися, але при спокійній їзді трохи напружує. По-друге, іноді при спробі інтенсивно прискоритися робот не може відразу вирішити, що ж йому робити і втрачає дорогоцінні частки секунд. Підозрюю, з часом ситуацію може виправити оновлення програмного забезпечення КПП.
Підвіска стала жорсткіше і нижче на 10 мм, щоб привести стійкість у відповідність з динамікою машини. Стійкості на високих швидкостях, звичайно ж, вистачає, а от керованість трохи розчарувала. Від автомобіля з хорошою динамікою, підкресленою кожним рядком в інтер'єрі, підсвідомо чекаєш відточених реакцій. Але позамежних перевантажень в віражах машина не дарує. Навіть незрозуміло, в чому конкретно справа - чи то в покришках Nexen, то чи в занадто компромісних налаштуваннях. Ні, не подумайте, для звичайної їзди всього вистачає. Просто я відчув себе так, як ніби мені трохи недоперчілі гостре блюдо.
Kia Soul GT, на мій погляд, вийшов автомобілем дуже позитивним і, разом з тим, досить неоднозначним. Музичний центр з колонками від JBL, що розвиває швидкість 200 кілометрів на годину. З високим кліренсом, потужним мотором і без повного приводу. Зате з ціною, за яку жоден з конкурентів не в змозі зробити кращої пропозиції.
Текст: Олександр Бортніков
Фото: Олексій Жернов
Олександр Бортников
Пілот автомобіля безпеки в змаганнях по автомобільних кільцевих перегонів з 2008 по 2016 рр.