- Блокування заднього диференціалу незамінна у випадках, коли одне з коліс осі вивішується, адже крутний...
- Перед подоланням бродів краще привести трансмісію в «бойове» положення, включивши понижуючий ряд і...
Наша сеть партнеров Banwar
У серйозному позашляховику важливо все. Іноді допомога якогось вузла або механізму дозволяє вибратися з серйозною ситуації. Яскравим прикладом тому може послужити блокування заднього міжколісного диференціала.
Для початку розберемося, як працює диференціал. У більшості машин він вільний і дозволяє провідним колесам одній осі обертатися з різними швидкостями, перерозподіляючи між ними крутний момент мотора. Наприклад, в повороті внутрішнє колесо проходить менший шлях, ніж зовнішнє, і саме завдяки диференціалу автомобіль залишається легко керованим. А ось на бездоріжжі з вільним диференціалом починаються проблеми. Адже він перерозподіляє момент на колесо з меншим опором обертанню. Усім водіям знайома ситуація, коли одне колесо потрапляє на лід, сніг або бруд і моментально зривається в пробуксовку, а друге стоїть на покритті з найкращим коефіцієнтом зчеплення, але крутний момент двигуна до нього не доходить. Зараз вийти з неї можна за допомогою протівобуксовочних систем, коли колесо, що буксує пригальмовує, тим самим штучно крутний момент перерозподіляється на колесо, яке стоїть на менш слизькому покритті. Але така система працює імпульсно, з деяким запізненням, тому на серйозному бездоріжжі вона може виявитися малоефективною. Та й гальмівні механізми в таких умовах довго не прослужать. Більш дієвим і надійним способом є самоблокувалися диференціали, які використовуються в автоспорті і на деяких цивільних автомобілях. А ось серед позашляховиків найбільшу популярність отримали диференціали з можливістю примусового блокування. З їх допомогою одним натисканням кнопки можна розподілити крутний момент порівну між колесами однієї осі, що істотно підвищить шанси вибратися з грязьових, снігових або піщаних пасток. Однак варто пам'ятати, що блокувати задній диференціал можна не завжди. На асфальті це призведе не тільки до істотного погіршення керованості, але і до поломки трансмісії, а також прискореного зносу шин. Адже колеса в цьому випадку роблять однакову кількість обертів, а в повороті внутрішнє колесо неминуче буде пробуксовувати.
Блокування заднього диференціалу незамінна у випадках, коли одне з коліс осі вивішується, адже крутний момент від мотора залишиться на колесі, яке стосується грунту.
Звичайно, навіть блокування заднього диференціала безсила, якщо на важкому бездоріжжі ваш автомобіль «взутий» в звичайні дорожні шини. Колеса з розвиненими грунтозацепами здатні істотно підвищити прохідність вашого позашляховика.
Перед подоланням бродів краще привести трансмісію в «бойове» положення, включивши понижуючий ряд і блокування диференціала. Адже дно броду може приховувати безліч неприємних сюрпризів, а визволяти застряглий автомобіль, стоячи, наприклад, по пояс у холодній воді, - задоволення сумнівне.
Наявність жорсткої блокування в автомобілі дозволить мінімальними зусиллями вибратися з, здавалося б, безвихідної ситуації. На сьогоднішній день деякі компанії оснащують свої машини жорсткої блокуванням диференціалу, вважаючи за краще псевдоблокіровкі, які менш ефективні в складних умовах. До таких автовиробникам можна віднести компанію Mitsubishi, на позашляхових моделях якої - L200, Pajero Sport і Pajero Wagon - якраз використовується примусово блокується задній диференціал.
Євген Сокур
фото автора
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.