Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Що таке датчик ДМРВ?

  1. Що таке ДМРВ, де знаходиться, як працює і чи можна їздити без нього
  2. Якими бувають ДМРВ
  3. Пристрій і принцип роботи ДМРВ
  4. Який ДМРВ краще
  5. Чи можна їздити без ДМРВ
  6. Взаємозамінність ДМРВ для автомобілів ВАЗ
  7. ДМРВ: що це таке
  8. Для чого потрібен ДМРВ
  9. Як влаштований датчик масової витрати повітря
  10. Ознаки несправності ДМРВ
  11. Як перевірити ДМРВ
  12. Відео про ДМРВ
  13. Як поміняти датчик самостійно

Наша сеть партнеров Banwar

Зміст статті

Що таке ДМРВ, де знаходиться, як працює і чи можна їздити без нього

У сучасних автомобілях з вприськовимі двигунами, за приготування робочої суміші відповідає електроніка. Якість робочої суміші залежить від співвідношення, в якому змішується паливо з повітрям. Залежно від кількості повітря, що проходить через дросельну заслінку, електронний блок керування двигуном визначає, скільки пального необхідно подати в циліндри. Для визначення кількості повітря, що надходить у двигун, застосовується датчик масової витрати повітря або ДМРВ; в деяких джерелах зустрічається назва «волюметр».

«Де знаходиться ДМРВ?» - цікавляться недосвідчені автовласники. Зазначений датчик встановлюється у впускному повітряному тракті відразу за повітряним фільтром, до блоку управління він підключається за допомогою шестиконтактних колодки.

У теорії, процес вимірювання кількості проходить через дросельну заслінку повітря, не представляє особливої ​​складності. Якщо натиснути на педаль газу, заслінка відкривається, і повітрю буде простіше потрапити всередину, при відпуску, навпаки, всмоктується набагато менше повітря. Однак мотор працює постійно в різних режимах, водій натискає, то відпускає педаль газу, причому, постійно по-різному, до того ж у впускному тракті виникають завихрення, тому на ділі завдання буде в рази складніше.

Якими бувають ДМРВ

Залежно від будови виділяють кілька типів датчиків масової витрати повітря. Найбільш часто зустрічаються:

  • механічні (флюгерні);
  • ультразвукові;
  • термоанемометричні (останні застосовуються, зокрема, на автомобілях ВАЗ).

Пристрій і принцип роботи ДМРВ

Рухомих частин в датчику масової витрати повітря немає. Завдяки цьому підвищується термін його служби. Принцип його роботи наступний. Чутливим елементом перших датчиків, розроблених формою Bosch, є платинова дріт або нікелева сітка. До елементу підводиться електричний струм, який нагріває його. Якщо система дротова, то термоелемент буде нагріватися до температури на 100 градусів вище температури вхідного повітря, температура сітки з нікелю на 75 градусів вище температури вхідного повітря.

Вхідний потік повітря охолоджує чутливий елемент, отже, для підтримки його температури необхідний більший струм. По тому, наскільки збільшився струм, блок керування двигуном визначає, яку кількість повітря надходить у двигун. Деякі ДМРВ видавали частотні вихідні сигнали, тобто у них змінною величиною була частота вихідних імпульсів. Такі датчики масової витрати повітря застосовувалися в двигунах автомобілів ВАЗ, оснащених контролером «Січень-4.1».

Сучасні ДМРВ, що встановлюються, в тому числі на автомобілі ВАЗ, мають більш складний пристрій. Замість дроту або сітки, як чутливий елемент вони мають тонку плівку, на якій розміщені температурні датчики і нагрівальний елемент. Принцип роботи ДМРВ автомобілів ВАЗ трохи інший. У центрі плівки знаходиться зона підігріву, ступінь її нагрівання контролюють термодатчики. По обидва боки плівки розташовані два додаткових термодатчика, тобто один знаходиться прямо на шляху повітряного потоку, а другий прихований за плівкою. Коли автомобіль стоїть на місці, температура обох датчиків однакова, при русі перший датчик охолоджується входять потоком повітря, а другий має практично незмінну температуру. Різниця температур термодатчиків прямо пропорційно залежить від маси всмоктуваного повітря.

Який ДМРВ краще

Кожен датчик має свої переваги і недоліки, тому однозначно відповісти на це питання не можна. Дротяний датчик масової витрати повітря має високу надійність. Це його основна перевага, здатне перекрити всі недоліки, в числі яких нижча точність вимірювань, в порівнянні з плівковим ДМРВ, і неможливість зареєструвати зворотний потік повітря.

Плівковий датчик, який встановлюється на сучасні двигуни ВАЗ, завдяки наявності двох термодатчиків, здатний зареєструвати зворотний повітряний потік (якщо температура другого датчика нижче, ніж першого), крім того, точність його вимірювань дуже висока. Головний недолік датчика - він боїться бруду і вологи, тому якщо автовласник бажає безперебійної роботи датчика, йому необхідно ретельно стежити за станом повітряного фільтра.

Чи можна їздити без ДМРВ

Нерідко трапляється, що датчик масової витрати повітря виходить з ладу. Оскільки не для кожного автомобіля його можна запросто піти і купити, багато автовласників задаються питанням: «А чи можна їздити без ДМРВ?»

До речі, таким способом можна перевірити справність датчика. Якщо машина при його відключенні стає жвавіше, значить, ДМРВ несправний.

Взаємозамінність ДМРВ для автомобілів ВАЗ

Деякі власники автомобілів ВАЗ цікавляться, що буде, якщо встановити інший ДМРВ замість штатного, і наскільки безпечно таке вдосконалення.

Все ж при крайній необхідності, якщо штатний датчик ніде не вдається знайти, можна «перепрошити» під параметри ДМРВ, призначеного для іншого двигуна ВАЗ. Однак робити це слід вкрай обережно, оскільки велика ймовірність повністю вивести ЕБУ з ладу.

ДМРВ: що це таке

Сучасний автомобіль втілює в собі згусток інженерної думки. Кожен агрегат в ньому забезпечений датчиками, які зчитують інформацію і відправляють її в електронний блок керування. ЕБУ керує всіма системами авто, забезпечуючи тим самим безперебійну та ефективну його роботу.

Датчики контролюють температуру охолоджуючої рідини, тиску масла в двигуні, положення дросельної заслінки, кількість повітря, що подається в камери згоряння двигуна і багато інших параметрів працюючих систем автомобіля. Від справності цих маленьких приладів залежить працездатність авто.

Серед датчиків, до справності яких у автомобілістів увага повинна бути пильною, особливе місце займає ДМРВ. Що таке ДМРВ? ДМРВ - це датчик масової витрати повітря (в англійській термінології Mass Air Flow Sensor або MAF), призначення якого полягає у визначенні кількості повітря, що надходить у двигун. Він застосовується на машинах з уприскуванням палива і може використовувати разом з датчиками, що визначають температуру повітря і атмосферний тиск.

Для чого потрібен ДМРВ

Для чого потрібен ДМРВ

На фото датчик масової витрати повітря. Вона завжди знаходиться на виході повітряного фільтра

Як вже було сказано, головне завдання ДМРВ - проінформувати ЕБУ про те, скільки повітря в даний момент проходить в камери згоряння силового агрегату автомобіля. Ця інформація важлива, оскільки на відміну від карбюраторного двигуна, робоча суміш в якому створюється карбюратором, інжекторний двигун формує суміш в циліндрах. Повітря в інжекторі всмоктується в циліндри розрідженням, а бензин впорскується форсунками.

Кожен уприскування строго дозований, і подачу порції палива регулює електроніка на підставі інформації, отриманої від датчиків. Доза палива залежить від положення коленвала, швидкості, з якою він обертається, від положення дроселя, а також від кількості повітря, яке заходить у циліндри. Датчик ДМВР допомагає ЕБУ збалансувати горючу суміш і забезпечити тим самим оптимальну роботу двигуна в даних умовах.

Як влаштований датчик масової витрати повітря

Повітря, як компонент горючої суміші, надходить в циліндри через повітряний фільтр по патрубку. ДМРВ монтується в корпусі повітряного фільтра і з'єднується з патрубком. З'єднання герметичні, підсмоктування повітря неприпустимий, завдяки цьому датчик може точно визначати кількість повітря, яке виходить після очищення фільтром, і передавати інформацію на блок електроніки.

Внутрішній устрій ДМРВ, що використовувався в Ford Windstar

Датчики масової витрати повітря, що встановлюються на автомобілі, бувають декількох типів:

  • Перші датчики (витратоміри повітря) базувалися на принципі зміни опору резистора під впливом згинається пластини. Платівка-лопаточка закріплюється в корпусі витратоміра і під потоком повітря вигинається - чим потужніший потік, тим більше вигин. Мінливий опір резистора при цьому сигналізує блоку управління автомобіля про кількість повітря, що поступає в двигун.
  • Найпоширеніші сьогодні витратоміри базуються на роботі термоанемометричних вимірників. У корпусі датчика вбудовані дві тонкі платинові нитки: одна робоча, а друга - контрольна. Обидві нитки нагріваються струмом і мають однакову температуру. Робоча нитка обдувається потоком повітря і для підтримки температури на ній, що дорівнює температурі на контрольній нитки, автоматика збільшує проходить через робочу нитку струм. Різниця показників проходить через робочу нитку струму визначає кількість повітря, що всмоктується двигуном.
  • У витратомірах повітря нового покоління в якості вимірників використовують крем'яні пластинки з напиленням платиновим покриттям.

Читайте також: Що таке датчик кисню або лямбда-зонд, для чого він потрібен і які функції виконує.

Ознаки несправності ДМРВ

Ознаки несправності ДМРВ

Check engine - може сигналізувати про проблеми з ДМРВ

Коректні дані з ДМРВ забезпечують двигуну постійне ефективне сумішоутворення, і найменше відхилення в роботі пристрою тут же позначається на потужних і ходових якостях мотора. Поломка датчика може привести до неможливості запустити двигун в роботу.

Ознаки несправності ДМРВ на автомобілі можуть проявлятися в наступних ситуаціях:

  • важко запустити двигун;
  • загорівся сигнал «Check engine»;
  • збільшився витрата бензину;
  • погіршилася динаміка набору швидкості;
  • обороти в режимі холостого ходу плавають.

Ці ж прояви можуть говорити і про поломку інших пристроїв на машині, тому потрібно звернутися на СТО і провести обстеження стану датчика.

Читайте також: Що таке ЕБУ (Електронний блок управління) і як він обробляє дані від ДМРВ і інших датчиків.

Як перевірити ДМРВ

Як перевірити ДМРВ

Відключення датчика масової витрати повітря

Визначити несправність датчика масової витрати повітря можна спробувати самостійно. Є кілька способів проведення регламентних робіт для цієї мети.

  • На працюючому двигуні відключити колодку з проводами від датчика. ЕБУ буде живити двигун за показаннями, що виходить від датчика дроселя. Обороти мотора виростуть. Потім потрібно здійснити тест-драйв- поліпшення роботи силового агрегату вкаже на несправність ДМРВ.
  • За допомогою вольтметра перевірити напругу між проводами «сигнал датчика» і «маса». При включеному запалюванні (двигун не працює) напруга на вольтметрі має бути в межах 0,9-1,4 вольта. Підвищена напруга свідчить про проблемний датчику.
  • Можна спробувати почистити нутрощі датчика від бруду, застосувавши для цієї мети аерозоль, за допомогою якого промивають карбюратор.

Сучасні витратоміри - це складні і не піддаються ремонту прилади, тому усувати самостійно поломку в них не вийде. Відновити коректну роботу двигуна при поломці ДМРВ можна тільки його заміною.

Відео про ДМРВ

Читайте також: Що таке Интеркулер і як він впливає на вступник повітря.

Як поміняти датчик самостійно

Встановити новий витратомір на місце старого можна самостійно. Для це потрібно:

  • відключити запалювання;
  • від'єднати від датчика колодку з проводами;
  • від'єднати впускний патрубок, що йде від повітряного фільтра, попередньо послабивши викруткою кріпильний хомут;
  • ключем на 10 відкрутити два болта кріплення пристрою до корпусу фільтра;
  • витягти датчик;
  • перевірити щільність прилягання кільця ущільнювача в посадковому місці витратоміра;
  • встановити новий прилад і закріпити його на фільтрі;
  • надіти патрубок на корпус датчика і затягнути хомут.

На останньому етапі ремонту перевіряється робота двигуна в різних режимах.

«Де знаходиться ДМРВ?
Оскільки не для кожного автомобіля його можна запросто піти і купити, багато автовласників задаються питанням: «А чи можна їздити без ДМРВ?
Що таке ДМРВ?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов